Repro onderdelen
EM34 emulator
26 mei 2014 10:07 #43570
door klaas
Beantwoord door klaas in topic EM34 emulator
Wees maar zuinig op je oogbespaarder, Cees. Jij was de enige afnemer destijds.
Ik heb de mogelijkheid niet meer om meerdere PIC's te programmeren en de kennis is vervlogen... Ik zal geen meer maken.
De enige radio van mij, met een goed werkende oogbespaar schakeling (mijn enige ooit getest) is verkocht.
Het programma heb ik nog wel, ergens op een oude XP computer...
Ik heb de mogelijkheid niet meer om meerdere PIC's te programmeren en de kennis is vervlogen... Ik zal geen meer maken.
De enige radio van mij, met een goed werkende oogbespaar schakeling (mijn enige ooit getest) is verkocht.
Het programma heb ik nog wel, ergens op een oude XP computer...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
26 mei 2014 04:36 #43565
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic EM34 emulator
Da's het grote voordeel van Ben's oplossing. Mijn beun is veel ingrijpender, alleen is het lichtbeeld wel veel mooier. Hoop ik...Cees schreef : Zelf ga ik voor de "oogbespaarder" schakeling om dat het ouderwetse originele oog kan blijven en bij verkoop van de radio kan het gemakkelijk worden weggenomen
Tjerk, 9ZZ
25 mei 2014 23:24 #43560
door Cees
Beantwoord door Cees in topic EM34 emulator
Ik vind dit allemaal wel heel knap om met moderne techniek de oude afstem ogen na te
bootsen. Het zal ook wel langer mee kunnen gaan dan de 1000uur die voor een normaal
afstem oog geld.
Toch, het is geen origineel afstem oog.
En dat is nu wat radio verzamelaars willen.
De meesten van hen willen geen moderne techniek IN hun oude radio's.
De "oogbespaarder" die bestaat uit een schakelingetje met b.v een PIC en een relais die
er voor zorgt dat het oog alleen tijdens het afstemmen werkt waardoor de levens duur van
zo'n oog heel veel word verlengd werd niet erg enthousiast verwelkomt.
De meeste radio verzamelaars wilden zo'n modern schakelingetje niet in hun radio's.
Laat staan, dat ze een moderne vervanger voor een afstem oog in hun radio's willen....
Maar let wel; Ik persoonlijk heb wel respect voor hen die de moderne techniek beheersen
en dus begrijpen. Dus op zich is dit wel interessant om te lezen.
Zelf ga ik voor de "oogbespaarder" schakeling om dat het ouderwetse originele oog kan
blijven en bij verkoop van de radio kan het gemakkelijk worden weg genomen.
Succes en vr gr Cees.
bootsen. Het zal ook wel langer mee kunnen gaan dan de 1000uur die voor een normaal
afstem oog geld.
Toch, het is geen origineel afstem oog.
En dat is nu wat radio verzamelaars willen.
De meesten van hen willen geen moderne techniek IN hun oude radio's.
De "oogbespaarder" die bestaat uit een schakelingetje met b.v een PIC en een relais die
er voor zorgt dat het oog alleen tijdens het afstemmen werkt waardoor de levens duur van
zo'n oog heel veel word verlengd werd niet erg enthousiast verwelkomt.
De meeste radio verzamelaars wilden zo'n modern schakelingetje niet in hun radio's.
Laat staan, dat ze een moderne vervanger voor een afstem oog in hun radio's willen....
Maar let wel; Ik persoonlijk heb wel respect voor hen die de moderne techniek beheersen
en dus begrijpen. Dus op zich is dit wel interessant om te lezen.
Zelf ga ik voor de "oogbespaarder" schakeling om dat het ouderwetse originele oog kan
blijven en bij verkoop van de radio kan het gemakkelijk worden weg genomen.
Succes en vr gr Cees.
25 mei 2014 21:03 #43559
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Ik ben ook heel benieuwd. Ik heb nog helemaal niks behalve de 128x128 plaatjes die in die module moeten komen. Groot nadeel: hij is niet mooi rond maar plat en er moet dus altijd geklooid worden om hem netjes achter een afstemschaal te krijgen. Groot voordeel: afgezien van dat-ie plat is ziet het er hetzelfde uit als een EM34. Mooier dus dan die Franse oplossing. De hardware interface is triviaal en daarmee verwacht ik geen problemen. Zolang die opamp bij VSS kan sensen doet-ie het. Oef wat een krom Nederlands...
Tjerk, 9ZZ
25 mei 2014 20:01 #43557
door Ben
Tussen positief en negatief zit soms een donderklap.
Beantwoord door Ben in topic EM34 emulator
Tjerk, inmiddels is mijn led uitvoering al een stuk mooier geworden (zie mijn homepage) maar ben wel erg nieuwsgierig als je het nog beter en goed werkend na zou kunnen maken. Hou dan ook rekening met een redelijke prijs voor dit alternatief. Hoop er spoedig iets van te zien. Groet, Ben
Tussen positief en negatief zit soms een donderklap.
25 mei 2014 08:50 #43545
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Inderdaad! Deze was ik nog niet tegengekomen. Alleen heeft deze wel een extra PIC nodig. Dat 4D ding heeft alles al aan boord, behalve de voeding en de opamp. En omdat het een OLED is heeft-ie een betere kijkhoek. Tenslotte zijn mijn plaatjes van een echte EM34.
Tjerk, 9ZZ