EM34 emulator
Tijdens platen draaien gaat ook bij sommige radio's het oog uit.Vind niemand een probleem.
Zijn we ook niet aan het oogje kijken. Zijn we te druk bezig met het bedienen van de
Pick-Up en de platen.
Vr gr Cees.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Verder kijk je er niet meer naar om, want je luistert dan, zonder te kijken naar de
radio.Ik heb nog nooit gehoord van radio kijken, kijken doe je naar b.v een TV.
Dat is nou het leuke van radio luisteren, je bent niet gebonden zo als bij een TV om
ook te kijken. Tijdens het radio luisteren kun je ook met andere dingen bezig zijn
b.v een oude radio opknappen of een buizen versterker bouwen.
Zonde toch als zo'n duur oog in de lange perioden dat je het niet gebruikt en er óók
niet naar kijkt, nodeloos staat te verslijten?
Dat klopt.
Zelfs zonder zo'n mooi oplichtend oog is een radio op het gehoor goed af te stemmen.
Neemt niet weg dat ik op die momenten dat ik naar een radio kijk dat oog wel een mooie aanvulling vind geven.
Goed klinkend binnen het kunnen van een radio is voor mij het belangrijkste, daarnaast wil het oog ook nog wat :lol:
Mvg.
Bert
radio minstens 1 minuut gewoon groen licht geeft.
Dat is leuk, want tijdens het afstemmen en ook na het inschakelen kijk je naar het oog.
Verder kijk je er niet meer naar om, want je luistert dan, zonder te kijken naar de
radio.Ik heb nog nooit gehoord van radio kijken, kijken doe je naar b.v een TV.
Dat is nou het leuke van radio luisteren, je bent niet gebonden zo als bij een TV om
ook te kijken. Tijdens het radio luisteren kun je ook met andere dingen bezig zijn
b.v een oude radio opknappen of een buizen versterker bouwen.
Zonde toch als zo'n duur oog in de lange perioden dat je het niet gebruikt en er óók
niet naar kijkt, nodeloos staat te verslijten?
De "Oogbespaarder"is meteen ook een geldbespaarder.
En uitstel van executie is in het geval van de "Oogbespaarder" een minstens 10x
langere levensduur van zo'n oog. Tel uit je winst.
Vr gr Cees.
Voorts geeft het groene licht van een spelende radio juist die aparte uitstraling die bij een buizenradio behoort
Ben dat ben ik met je eens.
Wel is het zo dat met name de EM34 schreeuwend duur begint te worden.
Met name JJ brengt weer veel buizen op de markt en nog eens betaalbaar ook.
Jammer dat de vraag naar dit soort buizen klein is anders zou die er ook nog wel weer eens kunnen komen.
Maaaaaaaaaar wie weet wat de toekomst nog brengt.
Mvg.
Bert
Tussen positief en negatief zit soms een donderklap.
Toch maar bewaren dat programma, dus die XP PC nog bewaren.
Het kan zo maar weer van pas komen als men gaat inzien dat het een leuk simpel in elkaar
te zetten schakelingetje is. Is voor elke radio knutselaar wel te doen, ook voor de beginner.
En als men dan eindelijk gaat begrijpen, wat het nut van die schakeling is, dan word die
geprogrammeerde PIC "goud" waard, als de nieuw old stok voorraden (bijna) op zijn.
Dan zullen die paar overgebleven NOS ogen nog heeel erg lang mee moeten gaan, wil men voor
origineel blijven gaan. En de Magnetron kan dan ook gewoon zijn doel blijven dienen n.l
vloeistoffen en eten even snel opwarmen. En voor het plof effect...., gewoon popcorn er in...
Smaakt toch beter als die uitgebluste ogen.
En die "oogbespaarder" door jouw uitgedacht, is toch een veel eenvoudiger oplossing als een
"oogvervanger" in de oude radio.
Zo'n "oogvervanger" lijkt mij leuk voor in b.v een mengpaneel of in een repro model radio.
Dus op zich, vind ik dat óók best wel een leuk ding.
Vr gr Cees.