Repro onderdelen
EM34 emulator
Minder
Meer
06 jun 2014 09:34 #43853
door Willem Roseboom
Beantwoord door Willem Roseboom in topic EM34 emulator
Dat ziet er heeeeeeel mooi uit :woohoo: , complimenten.
Wel jammer dat het programmeren zoveel moeite kost, hopelijk vindt je hier nog iets op.
Groeten Willem
Wel jammer dat het programmeren zoveel moeite kost, hopelijk vindt je hier nog iets op.
Groeten Willem
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Landman
- [Jeroen Landman]
-
- Mijn hobby's zijn het verzamelen en restaureren van buizenradio's, jukeboxen en klokken, verder heb ik 8 klassieke auto's en ben liefhebber van Amsterdamse School meubilair.
Minder
Meer
06 jun 2014 08:40 #43850
door Jeroen Landman
Beantwoord door Jeroen Landman in topic EM34 emulator
Dat ziet er heel realistisch en superscherp uit!
Maar die software....sjonge jonge..doet me denken aan mijn tijd met Ademco alarmsystemen..een Amerikaans systeem met een hork van een Dostree als programmeerlijn...*8#, 0#, 7#, 1#, segment 2: en weer opnieuw, EN....bevestigen met *#! Niet? Alles kwijt en opnieuw beginnen! Argh...grrrr...
Programmeren van zo'n vod duurde minimaal een uur en een groot systeem kon je rustig een dag voor uittrekken bigfun
Later kwam de menugestuurde versie en was je met 5 minuten klaar :woohoo:
Succes Tjerk!
Groet,
Jeroen
Maar die software....sjonge jonge..doet me denken aan mijn tijd met Ademco alarmsystemen..een Amerikaans systeem met een hork van een Dostree als programmeerlijn...*8#, 0#, 7#, 1#, segment 2: en weer opnieuw, EN....bevestigen met *#! Niet? Alles kwijt en opnieuw beginnen! Argh...grrrr...
Programmeren van zo'n vod duurde minimaal een uur en een groot systeem kon je rustig een dag voor uittrekken bigfun
Later kwam de menugestuurde versie en was je met 5 minuten klaar :woohoo:
Succes Tjerk!
Groet,
Jeroen
06 jun 2014 04:53 - 06 jun 2014 05:05 #43848
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic EM34 emulator
Dank jullie beiden! Intussen nog wat verder gekomen maar dit moet echt anders. Die hele maffe if-then-else-endif boomstructuur (zeven niveaus diep!) is tot daar aan toe maar die plaatjes op dat kaartje zetten is werkelijk geen doen. Ik dacht een slimme shortcut te hebben gevonden maar dat weigert de IDE te snappen. Vanavond maar eens kijken wat die software voor files genereert. De specs voor die plaatjes staan gewoon in een text file.
Ik heb al wat plaatjes erop staan die reageren op IO1 (analog input) maar er zit nog een bug in de software waardoor het beeld niet stilstaat. Ergens iets vergeten uit te commenten. Met de interface naar de AGC-lijn (0-> -25V naar 0->5.0V) verwacht ik geen probleem. Wel met de gevoeligheid van IO1 maar ik kan nergens vinden wat de conversie V->digital integer value (met de ADC in 8bit mode) nu is. Die komt uit op 386 bij 5.0V in, verwacht 255...
Edit: Krijg nou wat! Die verwacht 3.3V max in! Dan kom ik uit op 259 en die laatste 4 geloof ik wel. Zie de Analog Input Application Note . Sheesh...
Ik heb al wat plaatjes erop staan die reageren op IO1 (analog input) maar er zit nog een bug in de software waardoor het beeld niet stilstaat. Ergens iets vergeten uit te commenten. Met de interface naar de AGC-lijn (0-> -25V naar 0->5.0V) verwacht ik geen probleem. Wel met de gevoeligheid van IO1 maar ik kan nergens vinden wat de conversie V->digital integer value (met de ADC in 8bit mode) nu is. Die komt uit op 386 bij 5.0V in, verwacht 255...
Edit: Krijg nou wat! Die verwacht 3.3V max in! Dan kom ik uit op 259 en die laatste 4 geloof ik wel. Zie de Analog Input Application Note . Sheesh...
Tjerk, 9ZZ
Laatst bewerkt 06 jun 2014 05:05 door PE9ZZ. Reden: ADC max input
05 jun 2014 22:42 #43846
door Ben Dijkman
Handtekening
Beantwoord door Ben Dijkman in topic EM34 emulator
Schitterend zeg!
Wat een goed idee:
Ik begreep er tot nu toe geen bal van waar je nu precies mee bezig was,
maar nu ik dit zie ...echt superslim idee!
Vindingrijkheid, handen uit de mouwen en proberen = Resultaat.
Heb daar echt bewondering voor. Super!
Wat een goed idee:
Ik begreep er tot nu toe geen bal van waar je nu precies mee bezig was,
maar nu ik dit zie ...echt superslim idee!
Vindingrijkheid, handen uit de mouwen en proberen = Resultaat.
Heb daar echt bewondering voor. Super!
Handtekening
- hkruis
- [hkruis]
-
Minder
Meer
05 jun 2014 21:25 #43845
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic EM34 emulator
De eerste resultaten zien er goed uit.
05 jun 2014 17:00 - 05 jun 2014 17:02 #43839
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic EM34 emulator
Holy smokes zeg! Wat is die 4D systems software brak! Om een plaatje erin te krijgen moet ik Visi openen vanuit de Wokshop, project openen, Widgets kiezen, "Image" selecteren, op display'tje klikken, plaatje maximizen, cursor op juiste plek in de code zetten, de knop "Paste Code" klikken, en dat 128 keer!!! Dan de code uploaden, het SD kaartje kiezen en de geconverteerde plaatjes uploaden en dan kan de code worden getest. Nu heb ik alleen maar het eerste plaatje gedaan (V(g)=0V). Dit is het resultaat:
http://www.buizenradioclub.nl/foto-archief/image.raw?type=img&id=703
Al zeg ik het zelf, voorwaar geen slecht resultaat! Nu nog "effe" 127 plaatjes erin knallen en de V(agc) meten. Pfff... Moet toch simpeler kunnen...
http://www.buizenradioclub.nl/foto-archief/image.raw?type=img&id=703
Al zeg ik het zelf, voorwaar geen slecht resultaat! Nu nog "effe" 127 plaatjes erin knallen en de V(agc) meten. Pfff... Moet toch simpeler kunnen...
Tjerk, 9ZZ
Laatst bewerkt 05 jun 2014 17:02 door PE9ZZ.