Skip to main content
Hi-Q apparatuur

B6x62A achterwand en schaalplaat

Meer
26 feb 2021 13:03 - 26 feb 2021 13:09 #89049 door RR1957
Beantwoord door RR1957 in topic B6x62A achterwand en schaalplaat

paulsnip schreef : Het geluid is ook beter dan van de B6X62A, dit komt door de grotere uitgangstrafo's.

De weergave is niet 'beter' dan de B6X62A. 
Een goed gereviseerde B6X62A klinkt gewoon heel erg goed. 
De BX642A is mij te overheersend in de laag weergave. Ik heb met beide 
langere ervaring (meer dan een jaar) met intensief gebruik (dagelijks). 
Maar ieder zijn ervaringen.
Ik vind alleen dat men niet iets moet roepen alsof het een voldongen feit is. 
Voor een ander kan het heel anders zijn. ;-) 
Eerder schreef je al dat meerdere radio's van hetzelfde type elk anders kunnen
klinken. 
Mijn exemplaren waren in ieder geval uitstekend (professioneel) gereviseerd. 
Voorts blijf ik er bij: opstelling en akoestiek van de ruimte is van groot belang 
bij deze sets. Die is beslist lastiger dan een stereo installatie. 
Alle drie de Hi-Q's hebben zo hun eigen karakter en elk zijn voor en nadelen. 
Niet voor niets viel er uiteindelijk te kiezen in die tijd (tweede helft jaren vijftig). 
De B6X62A en de B7X73A werden beiden nagenoeg tegelijk op de markt gebracht. 

Er staat een mooie BX642A op Catawiki. Ben wel benieuwd wie die verkoopt,
maar daar kom je niet achter. Hij is gereviseerd. 
Er staat er ook eentje met een KD1000 baskast, maar dat is uiteraard niet origineel. 
En dan altijd die schattingen van de experts.... tja. Wat de bieders aangaat, het
is maar wat de gek er voor wil geven. En gekken zijn er, zeker op Catawiki. 
Leuk voor de verkopers, dat wel. 
Ongtwijfekd zijn er die de KD1000 mooier vinden. Hij is trouwens hoog ohmig in 
originele staat, dus is deze aangepast. Qua design vind ik het ook niet echt bij
elkaar passen. 

Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Laatst bewerkt 26 feb 2021 13:09 door RR1957.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
26 feb 2021 12:37 #89048 door Erwin goossens
daar was ik ook al over aan het nadenken. Is ook zonde om deze als donor te gebruiken. De mijne zet ik dan wel even in de opslag ingepakt voor wie weet ooit een nieuwe schaal en achterplaat, dan ga ik deze van jouw reviseren. De originele speakers heb ik al staan

Meer
26 feb 2021 12:10 #89046 door paulsnip
Beantwoord door paulsnip in topic B6x62A achterwand en schaalplaat
Hoi Erwin, ik vraag me af of het een goed idee is om de schaal en de achterplaat van mijn toestel op jouw toestel te zetten.
Het past sowieso, maar je bent de poppetjes van het orkest kwijt dan. De rode schaal heeft geen aanduiding voor de toonregeling. Is een iets ouder model.
En nieuwe folie moet je toch plakken. Dan kun je beter de BX642A gewoon compleet klaar maken.
Het geluid is ook beter dan van de B6X62A, dit komt door de grotere uitgangstrafo's.
Ik heb er ongeveer 20-25 euro voor betaald. (even snel uitgerekend, zat in een partij). Dus voor 25 Euro mag hij weg. Hij is compleet en speelt. Moet uiteraard wel gereviseerd worden.
Voor jouw B6X62A zou ik toch liever op een juiste schaal wachten.

Meer
26 feb 2021 08:33 - 26 feb 2021 08:34 #89042 door Erwin goossens
laten we zeggen dat de zendernamen er in het midden afvallen ..zo hard bladderd hij af . Aan de zijkanten is hij nog goed. Jouw  schaal ziet er heel netjes uit vind ik. Jammer dat ben Dijkman deze niet laat bedrukken.. ik wil de radio graag van je overnemen,  dat het en rode schaal is vind ik dan veel minder erg. En de achterwand, deze zijn quasi het zelfde 
Laatst bewerkt 26 feb 2021 08:34 door Erwin goossens. Reden: Ik moet leren schrijven :d

Meer
25 feb 2021 22:08 #89034 door paulsnip
Beantwoord door paulsnip in topic B6x62A achterwand en schaalplaat
Hoe slecht is de schaalplaat?

Soms kun je ze opknappen met wat donkerbruine spuitverf en een laagje blanke lak.

De schaalplaat van mijn B6X62A is ook net niet 100%, is een kwaaltje bij dit type platen blijkbaar. Alle letters staan er nog keurig op. En er schijnt geen licht door. Dus ik heb het zo gelaten.

Ik heb eventueel een complete BX642A staan. Met een goede (rode) schaalplaat. Maar die wil je waarschijnlijk niet gebruiken. Deze heeft ook een goede achterwand. (die past wel op jouw radio). Ik heb er niet veel voor betaald en meegenomen om ooit te restaureren. (Het toestel speelt gewoon). Deze mag je eventueel voor een schappelijk prijsje overnemen.

Dit is een foto van de schaalplaat van mijn B6X62A. Zoals je ziet ook niet perfect:

Meer
25 feb 2021 21:59 #89032 door Erwin goossens
Allemaal leuk.maar zonder goede schaalplaat- achterwand ga ik deze vinyl niet gebruiken:)

Gemaakt door Kunena