HiQ en de term plano
Groet, Jan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- hkruis
- [hkruis]
-
Johan
- brcf01
- [brcf01]
-
Onderwerp Auteur
snameroc1963 schreef : Toch roept de bouwdozen folder ook weer vragen op.
Er wordt bij het plano model gesproken over aanwijzingen over luidsprekers aansluiten dat wekt voor mij toch een beetje de indruk dat die luidsprekers ook buiten de planoradio kast kunnen zitten.
Overigens vind ik de bouwdoosfolder wel intresant zijn er nog meer pagina's van?
Ik houd het op een rclame mode trend zoals al eerder door mij opgegeven.
Johan
Hoi Johan.
Wat ik zelf van de getoonde bouwdozen begrepen heb is dat je een radio gaat bouwen
met de luidsprekers in de kast. Maar dat hoeft natuurlijk niet.
Op zich is het dan wel interessant om de bijgeleverde bouwtekeningen te achterhalen,
maar die heb ik in ieder geval niet.
Bij de bouwdoos die geen plano genoemd wordt zit de afstembuis op een voet en een losse
draad zoals we gewend zijn bij radio's met frontluidsprekers. Kennelijk is dat dus de
bedoeling.
Bij de plano bouwdoos zitten alle functies op de glazen schaalplaat. De keuze zou kunnen
zijn dat de ingebouwde luidsprekers boven de schaalplaat gemaakt kunnen worden of aan
de zijkanten, zoals bij de fabrieksmatige plano's die we kennen.
Ook is niet duidelijk of de bouwdozen wel of niet OTL zijn en wel of niet bi-ampli.
Losse luidsprekers zou natuurlijk ook kunnen, dat is een keuze van de bouwer.
Dit moeten de bijgeleverde bouwtekeningen dan uitwijzen. En die zijn (nog) niet bekend.
Mocht dat de bedoeling zijn, van externe luidsprekers, dan zou Philips niet over een plano
schrijven, maar een Hi-Q radio........
RR
- Hoedendoosch
- [Hoedendoosch]
-
de Philips B8X72A is inderdaad een uitzondering. Het voordeel is wel dat je in deze radio wat meer ruimte hebt als in de andere plano's om reparaties te verrichten. Bovendien is het geluid van deze radio veel beter als de meeste andere Philips Plano's.
Mijn definitie is inderdaad wat kort door de bocht, maar gaat eigenlijk alleen over Philips, van andere merken heb ik nagenoeg geen kennis. En dat is maar goed ook, dan blijft er in de hut nog wat ruimte over om te leven...
Pim.
Er wordt bij het plano model gesproken over aanwijzingen over luidsprekers aansluiten dat wekt voor mij toch een beetje de indruk dat die luidsprekers ook buiten de planoradio kast kunnen ztten.
Overigens vind ik de bouwdoosfolder wel intresant zijn er nog meer pagina's van?
Ik houd het op een rclame mode trend zoals al eerder door mij opgegeven.
Johan