- Berichten: 3361
Radio's van 1970 tot heden
Companion weer als vanouds.
14 sep 2019 22:37 #79639
door RR1957
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Beantwoord door RR1957 in topic Companion weer als vanouds.
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
14 sep 2019 22:28 - 14 sep 2019 22:31 #79638
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Companion weer als vanouds.
Ben ze ook wel tegengekomen met gewoon bedrading
geen printje dus en wat ik ook wel gedaan heeft
dat is een extra massa draad naar de achter kant
waar dat plaatje poptnagelt mee vast zit
de massa is dan zgz arm slecht ook almede dat de PU massa
daar bij zit .. dan klint hij ook vaster en stiller het is een zeer slechten massa verbinding
met een extra massa draad ik heb daar ook gewoon koper draad voor gebruikt
wat het Net ac 220 draad gebruikt naar de potmeters massa naar de achter kant plaat massa
huub
geen printje dus en wat ik ook wel gedaan heeft
dat is een extra massa draad naar de achter kant
waar dat plaatje poptnagelt mee vast zit
de massa is dan zgz arm slecht ook almede dat de PU massa
daar bij zit .. dan klint hij ook vaster en stiller het is een zeer slechten massa verbinding
met een extra massa draad ik heb daar ook gewoon koper draad voor gebruikt
wat het Net ac 220 draad gebruikt naar de potmeters massa naar de achter kant plaat massa
huub
Laatst bewerkt 14 sep 2019 22:31 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
14 sep 2019 21:34 - 14 sep 2019 21:35 #79637
door RR1957
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Beantwoord door RR1957 in topic Companion weer als vanouds.
Kan me zeker in jullie reactie vinden!
De Companion is heel wat jaren door Acoustical gemaakt en omdat het ook een importeur
was, werden er uiteraard onderdelen in de koffer gedaan wat ze binnenkregen.
Versterker en koffer zijn in Amsterdam gemaakt. De Triotrack (Nederlandse naam) uit
Denemarken en de WIGO luidspreker (mooi ding) uit Zuid Duitsland.
Toen ik indertijd de vergelijkingsfoto maakte met een andere Companion uit
het verleden van mij, viel me nog iets op wat anders was of zat.
De Companion is heel wat jaren door Acoustical gemaakt en omdat het ook een importeur
was, werden er uiteraard onderdelen in de koffer gedaan wat ze binnenkregen.
Versterker en koffer zijn in Amsterdam gemaakt. De Triotrack (Nederlandse naam) uit
Denemarken en de WIGO luidspreker (mooi ding) uit Zuid Duitsland.
Toen ik indertijd de vergelijkingsfoto maakte met een andere Companion uit
het verleden van mij, viel me nog iets op wat anders was of zat.
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Laatst bewerkt 14 sep 2019 21:35 door RR1957.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
14 sep 2019 20:46 - 14 sep 2019 20:48 #79636
door Franc
Beantwoord door Franc in topic Companion weer als vanouds.
Ik heb enkele jaren geleden ook zo’n koffer gehad en wat me opviel was dat er een enorme berg condensatoren rondom de potmeter zitten.
Dat waren ook enkele van die kleine oranje dingen en zo lek als wat.
Er kwam naar mijn oordeel te veel bas uit!
Het ging wel lekker hard maar ik heb betere koffers gehoord.
De Philips AG9119 vind ik dan fijner maar die heeft weer een veel slechtere speaker.
De Companion heeft wel een machtige speaker!
Verder was de versterker opgebouwd op een montagebordje onder in het chassis.
Groet Frank
Dat waren ook enkele van die kleine oranje dingen en zo lek als wat.
Er kwam naar mijn oordeel te veel bas uit!
Het ging wel lekker hard maar ik heb betere koffers gehoord.
De Philips AG9119 vind ik dan fijner maar die heeft weer een veel slechtere speaker.
De Companion heeft wel een machtige speaker!
Verder was de versterker opgebouwd op een montagebordje onder in het chassis.
Groet Frank
Laatst bewerkt 14 sep 2019 20:48 door Franc.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
14 sep 2019 20:09 #79635
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Companion weer als vanouds.
Toch was de potmeter die er in zat origineel. Ik heb zelf een Companion gehad met dezelfde potmeter, zonder aftakkingen. Mij viel het toen ook op dat andere Companions een sterkere basweergave hadden.
De potmeter die er bij René nu in zit heeft één aftakking, maar ik ben ook potmeters tegen gekomen met twee aftakkingen.
Zowel bij de Triotracks als bij de Garrards heb ik ontdekt dat niet altijd dezelfde onderdelen en/of bouwwijze gebruikt werd.
Bij Tempofoon (Garrard) werden veel dumponderdelen gebruikt. Misschien bij Triotrack ook wel?
Ik ben ook verschillende versterkers tegengekomen, waarbij zelfs een uitvoering zonder printplaat.
Het probleem is in elk geval opgelost.
Groeten,
Peter
De potmeter die er bij René nu in zit heeft één aftakking, maar ik ben ook potmeters tegen gekomen met twee aftakkingen.
Zowel bij de Triotracks als bij de Garrards heb ik ontdekt dat niet altijd dezelfde onderdelen en/of bouwwijze gebruikt werd.
Bij Tempofoon (Garrard) werden veel dumponderdelen gebruikt. Misschien bij Triotrack ook wel?
Ik ben ook verschillende versterkers tegengekomen, waarbij zelfs een uitvoering zonder printplaat.
Het probleem is in elk geval opgelost.
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
14 sep 2019 18:54 #79634
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Companion weer als vanouds.
Ja als de allen C,s zijn vernieuwt daar knapt
de companion van op en ook vanzelf moeten
de potmeters in orden zijn ja het is een prettigen koffr wel
ook al omde er een groten dubbel conus LS in zit
eigenlijk heeft men met zo,n koffer NIKS meer nodig
hij is prima compleet ook met de goeden tafel
huub
de companion van op en ook vanzelf moeten
de potmeters in orden zijn ja het is een prettigen koffr wel
ook al omde er een groten dubbel conus LS in zit
eigenlijk heeft men met zo,n koffer NIKS meer nodig
hij is prima compleet ook met de goeden tafel
huub
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.