- Berichten: 2894
Radio's van 1970 tot heden
Rommelmarktverkoop perikelen.
08 apr 2014 19:13 #42309
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Rommelmarktverkoop perikelen.
Grappig de term "spreeuwenkistjes" heb ik ik ook al van iemand anders gehoord. Het ging dit keer om een oud manneke dat probeerde met zo'n krijsding boven onze platenspelers uit te komen op een draaidag. De man was ook een beetje (?) doof.
Maar het verschijnsel dat men uiterlijk belangrijker vindt dan prestaties is niet van deze tijd. De fabrikanten van mindere apparaten maakten en maken daar daar nog steeds gretig gebruik van.
Groeten,
Peter
Maar het verschijnsel dat men uiterlijk belangrijker vindt dan prestaties is niet van deze tijd. De fabrikanten van mindere apparaten maakten en maken daar daar nog steeds gretig gebruik van.
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
08 apr 2014 18:47 #42305
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Rommelmarktverkoop perikelen.
Zoo dra het koud word met temperatuurs verschil
Dan kan je het niet in de schuur laten
Dat gaat zweten en naar de Filestijnen
Huub
Dan kan je het niet in de schuur laten
Dat gaat zweten en naar de Filestijnen
Huub
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
08 apr 2014 17:25 #42300
door Gino
Als het oud is is het leuk
Beantwoord door Gino in topic Rommelmarktverkoop perikelen.
De kleine 35 cm tvtjes zag ikzelf ook niet naar een massa juichende kopers gaan, hoor. 
Maar de 4 grote 70cm toestellen, daar had ik nog wel iets van verwacht, maar nee dus.....
Bij een volgende inzameling zullen deze apparaten denkelijk niet meer ingenomen worden voor de verkoop.
Gaan dus meteen naar de stort....
En de 742 ? Tja....
Die speelde gewoon door. Op de dipool van lintkabel die erbij zat. Royale zenderontvangst ondanks het metalen dak en de vloot TL buizen.
Na twaalven werden de prijzen ( nog veel) meer losgelaten. Dus de restanten van Chinese spreeuwenkistjes werden voor symbolische bedragen verhandeld.
Één keer was er interesse voor de 742. Een wat oudere dame had wel interesse, mits er een cassetterecorder in zou zitten. Want ze had toch meer met de uitstraling van oude modellen.
Maar helaas, geen cassettedeck, geen aankoop.
Toen heb ik me er maar over ontfermd..... :lol:
Voor 5 keiharde euro's had ik een seventies receiver van Philips die ik niet echt nodig had....
Maar het ging me téveel aan het hart om het beste paard van stal af te laten maken....
Dus, ja het lijkt wel een sprookje, met "eind goed, al goed ".
Maar het voelt niet goed.
Kwaliteit wordt niet gezien, rommel wel.
Affijn, lekker muziekie in de schuur dan maar.
Gino
Maar de 4 grote 70cm toestellen, daar had ik nog wel iets van verwacht, maar nee dus.....
Bij een volgende inzameling zullen deze apparaten denkelijk niet meer ingenomen worden voor de verkoop.
Gaan dus meteen naar de stort....
En de 742 ? Tja....
Die speelde gewoon door. Op de dipool van lintkabel die erbij zat. Royale zenderontvangst ondanks het metalen dak en de vloot TL buizen.
Na twaalven werden de prijzen ( nog veel) meer losgelaten. Dus de restanten van Chinese spreeuwenkistjes werden voor symbolische bedragen verhandeld.
Één keer was er interesse voor de 742. Een wat oudere dame had wel interesse, mits er een cassetterecorder in zou zitten. Want ze had toch meer met de uitstraling van oude modellen.
Maar helaas, geen cassettedeck, geen aankoop.
Toen heb ik me er maar over ontfermd..... :lol:
Voor 5 keiharde euro's had ik een seventies receiver van Philips die ik niet echt nodig had....
Maar het ging me téveel aan het hart om het beste paard van stal af te laten maken....
Dus, ja het lijkt wel een sprookje, met "eind goed, al goed ".
Maar het voelt niet goed.
Kwaliteit wordt niet gezien, rommel wel.
Affijn, lekker muziekie in de schuur dan maar.
Gino
Als het oud is is het leuk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
08 apr 2014 12:03 #42298
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Rommelmarktverkoop perikelen.
Jeroen
Het moderne spul is ook kleiner en dunner
Dus minder aval makkelijker te schrederen om af te breken
Wat ik wel mis vind dat er zoo veel grote loge auto,s zijn
Wat niet nodig is zie ook maar eens de grote brede banden aan
Dat kost meer brand stof en een persoon er in of met de vrouw
Met een iets kleineren daar kom je ook in Peking .
Huub
Het moderne spul is ook kleiner en dunner
Dus minder aval makkelijker te schrederen om af te breken
Wat ik wel mis vind dat er zoo veel grote loge auto,s zijn
Wat niet nodig is zie ook maar eens de grote brede banden aan
Dat kost meer brand stof en een persoon er in of met de vrouw
Met een iets kleineren daar kom je ook in Peking .
Huub
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Landman
- [Jeroen Landman]
-
- Offline
- Mijn hobby's zijn het verzamelen en restaureren van buizenradio's, jukeboxen en klokken, verder heb ik 8 klassieke auto's en ben liefhebber van Amsterdamse School meubilair.
Minder
Meer
- Berichten: 468
08 apr 2014 11:45 - 08 apr 2014 11:47 #42297
door Jeroen Landman
Beantwoord door Jeroen Landman in topic Rommelmarktverkoop perikelen.
Bert, dat het beeld van die platte tv's prachtig kan zijn ben ik volkomen met je eens.
Ik heb het over bouwkwaliteit icm met milieuvervuiling en de afvalberg.
Als men gewoonweg met 5 Euro minder winst tevreden zou zijn als fabrikant, en dus betere componenten zou gebruiken, dan kan zo'n tv wél 15-20 jaar mee en is hij als occasion later gewoon verkoopbaar.
De afdeling gebruikte televisie bij de kringloop bestaat over korte tijd niet meer, er valt immers niets in te brengen omdat het al kapot is. :lol:
Er worden condensatoren gebruikt die nog slechter zijn als een rotte paddenstoel elco uit de jaren 30.
Als de fabrikant een elcootje zou nemen wat net iets betere specs heeft en een hogere doorslagspanning dan is er niets aan de hand.
Ik heb in mijn werk gedurende 18 jaar genoeg ernstige schade gezien door electrobranden, tot compleet afgebrande panden toe.
Het betrof uitsluitend schade door recent/modern materiaal.
Daarom laat ik eerder het canvassnoer van mijn gerestaureerde Lentebode in het stopcontact zitten dan van de lader van mijn laptop.
Je zult misschien begrijpen dat ik met een huis vol antiek geen onbetrouwbare brandgevaarlijke apparatuur wil hebben. :woohoo:
En anderzijds ben ik absoluut tégen de wegwerpmaatschappij!!
Het is de omgekeerde wereld: iemand die oprecht werkelijk duurzaam bezig is en zuinig met hoge kwaliteit spullen omgaat en zo dus ECHT Co2 neutraal/laag bezig is, wordt onterecht als vervuiler bestempeld door de milieumaffia bigfun
Iemand die steeds het nieuwste van het nieuwste koopt met zoveel mogelijk malafide "A-labels" en "groene keurmerken" is juist een supervervuiler
We willen allemaal wel minder Co2, de grootste Co2 uitstoot (meer dan 80%!!) wordt veroorzaakt door productie van NIEUW materiaal.
De milieumaffia wil ons dan laten geloven met al hun keurmerken/labels/testen dat de Co2 teruggedrongen wordt, keiharde NONSENS.
Hybride/electrische voertuigen, spaarlampen, alle plastic troep van de Blokker/Action/Kruidvat, enz.
De grootste smerigheid die er is.
Kunnen we net zo goed heel het land vol bouwen met bruinkoolcentrales en je lege batterijen weer in de gracht smijten, komt op hetzelfde neer.
Ik heb enkele jaren terug dit alles bevestigd gehad van een professor aan de universiteit.
Het "milieubewustzijnscollectief" is een accoordje tussen overheid en bedrijfsleven en gewoon keihard zakkenvullen.
De mensen met gezond verstand die vraagtekens zetten bij deze maffiapraktijken worden gemakshalve juist als vervuilers weggezet omdat ze ongevoelig zijn voor de massa-indoctrinatie.
Als test/geintje heb ik laatst eens op een verjaardag gezegd dat ik nog altijd uitsluitend gloeilampen gebruik...2 personen keken mij verbolgen aan..."dat is toch héél slecht voor het milieu?!"
Zó knettergek zijn veel mensen al, volledig omgeturnd of volstrekt stompzinnig bigfun
Het begint me ook al op te vallen dat steeds minder mensen hun duim opsteken als je in een oldtimer rijdt...afkeurende blikken vanachter de zijruit van hun vieze plastic bak die na 10 jaar "economisch total loss" is
Als ik mijn crt's eens moet afdanken omdat ze kapot zijn of niet meer voldoen en een platte tv zou kopen, dan gaat na aanschaf de deksel er af en worden er meteen voor enkele Euro's kwaliteits condensatoren ingesoldeerd...dan maar géén garantie hoor.
Op mijn 2 pc's heb ik ook 2 prachtige platte schermen van 23 inch, beide schermen van Samsung komen uit de afvalbak in de plaatselijke milieustraat....en waren nog geen 2 jaar oud destijds.
Na vervangen van alle elcootjes door goed materiaal draaien ze hier dagelijks al ruim 1,5 jaar tot volle tevredenheid.
Kosten? een paar tientjes.
Vaak wordt aangehaald dat "tegenwoordig die apparatuur weinig meer kost" wat natuurlijk kul is, als de meeste consumenten terug rekenen wat ze de afgelopen 10 jaar hebben uitgegeven ten opzichte van de periode van bijvoorbeeld 1980-1990, dan schrikken ze zich een ongeluk.
Recent bij Pauw en Witteman: bijna 1 miljoen Nederlandse huishoudens hebben schuldsanering aangevraagd.
Dat is ernstig en wordt mede veroorzaakt door de hoge kosten van levensonderhoud.
Die miljarden die de overheid binnenharkt met hun milieuwinkeltje komen in elk geval niet ten deel aan de armlastige burger.
Ik heb echt geen hekel aan moderne apparatuur, prachtig en de mogelijkheden zijn geweldig.
Wel heb ik een hekel aan rotzooi, onnodige vervuiling en verdraaien van feiten.
Groet,
Jeroen
Ik heb het over bouwkwaliteit icm met milieuvervuiling en de afvalberg.
Als men gewoonweg met 5 Euro minder winst tevreden zou zijn als fabrikant, en dus betere componenten zou gebruiken, dan kan zo'n tv wél 15-20 jaar mee en is hij als occasion later gewoon verkoopbaar.
De afdeling gebruikte televisie bij de kringloop bestaat over korte tijd niet meer, er valt immers niets in te brengen omdat het al kapot is. :lol:
Er worden condensatoren gebruikt die nog slechter zijn als een rotte paddenstoel elco uit de jaren 30.
Als de fabrikant een elcootje zou nemen wat net iets betere specs heeft en een hogere doorslagspanning dan is er niets aan de hand.
Ik heb in mijn werk gedurende 18 jaar genoeg ernstige schade gezien door electrobranden, tot compleet afgebrande panden toe.
Het betrof uitsluitend schade door recent/modern materiaal.
Daarom laat ik eerder het canvassnoer van mijn gerestaureerde Lentebode in het stopcontact zitten dan van de lader van mijn laptop.
Je zult misschien begrijpen dat ik met een huis vol antiek geen onbetrouwbare brandgevaarlijke apparatuur wil hebben. :woohoo:
En anderzijds ben ik absoluut tégen de wegwerpmaatschappij!!
Het is de omgekeerde wereld: iemand die oprecht werkelijk duurzaam bezig is en zuinig met hoge kwaliteit spullen omgaat en zo dus ECHT Co2 neutraal/laag bezig is, wordt onterecht als vervuiler bestempeld door de milieumaffia bigfun
Iemand die steeds het nieuwste van het nieuwste koopt met zoveel mogelijk malafide "A-labels" en "groene keurmerken" is juist een supervervuiler
We willen allemaal wel minder Co2, de grootste Co2 uitstoot (meer dan 80%!!) wordt veroorzaakt door productie van NIEUW materiaal.
De milieumaffia wil ons dan laten geloven met al hun keurmerken/labels/testen dat de Co2 teruggedrongen wordt, keiharde NONSENS.
Hybride/electrische voertuigen, spaarlampen, alle plastic troep van de Blokker/Action/Kruidvat, enz.
De grootste smerigheid die er is.
Kunnen we net zo goed heel het land vol bouwen met bruinkoolcentrales en je lege batterijen weer in de gracht smijten, komt op hetzelfde neer.
Ik heb enkele jaren terug dit alles bevestigd gehad van een professor aan de universiteit.
Het "milieubewustzijnscollectief" is een accoordje tussen overheid en bedrijfsleven en gewoon keihard zakkenvullen.
De mensen met gezond verstand die vraagtekens zetten bij deze maffiapraktijken worden gemakshalve juist als vervuilers weggezet omdat ze ongevoelig zijn voor de massa-indoctrinatie.
Als test/geintje heb ik laatst eens op een verjaardag gezegd dat ik nog altijd uitsluitend gloeilampen gebruik...2 personen keken mij verbolgen aan..."dat is toch héél slecht voor het milieu?!"
Zó knettergek zijn veel mensen al, volledig omgeturnd of volstrekt stompzinnig bigfun
Het begint me ook al op te vallen dat steeds minder mensen hun duim opsteken als je in een oldtimer rijdt...afkeurende blikken vanachter de zijruit van hun vieze plastic bak die na 10 jaar "economisch total loss" is
Als ik mijn crt's eens moet afdanken omdat ze kapot zijn of niet meer voldoen en een platte tv zou kopen, dan gaat na aanschaf de deksel er af en worden er meteen voor enkele Euro's kwaliteits condensatoren ingesoldeerd...dan maar géén garantie hoor.
Op mijn 2 pc's heb ik ook 2 prachtige platte schermen van 23 inch, beide schermen van Samsung komen uit de afvalbak in de plaatselijke milieustraat....en waren nog geen 2 jaar oud destijds.
Na vervangen van alle elcootjes door goed materiaal draaien ze hier dagelijks al ruim 1,5 jaar tot volle tevredenheid.
Kosten? een paar tientjes.
Vaak wordt aangehaald dat "tegenwoordig die apparatuur weinig meer kost" wat natuurlijk kul is, als de meeste consumenten terug rekenen wat ze de afgelopen 10 jaar hebben uitgegeven ten opzichte van de periode van bijvoorbeeld 1980-1990, dan schrikken ze zich een ongeluk.
Recent bij Pauw en Witteman: bijna 1 miljoen Nederlandse huishoudens hebben schuldsanering aangevraagd.
Dat is ernstig en wordt mede veroorzaakt door de hoge kosten van levensonderhoud.
Die miljarden die de overheid binnenharkt met hun milieuwinkeltje komen in elk geval niet ten deel aan de armlastige burger.
Ik heb echt geen hekel aan moderne apparatuur, prachtig en de mogelijkheden zijn geweldig.
Wel heb ik een hekel aan rotzooi, onnodige vervuiling en verdraaien van feiten.
Groet,
Jeroen
Laatst bewerkt 08 apr 2014 11:47 door Jeroen Landman.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
08 apr 2014 07:43 - 08 apr 2014 07:50 #42294
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Rommelmarktverkoop perikelen.
Ik heb ook een Sony en ben er blij mee voor al het beeld
Het geluid is matig maar voor spraak gaat het
Ik heb er ook een klein philips versterkerje aan gesloten
met twee kleine LS boxen op standaard aan de kanten van de tV
Voldoet heel goed . We wachten het wel af de Leeftijd van de TV
alowel een nieuwe niet veel meer kost dus als hij 5,jaar mee gaat
Dan weer een nieuw en die zijn toch alweer beter en goed koper ??
Het is precies als een was maschiene daar koop ik ook de goed koopste
die het redelijk doet volgens de Testen
En als hij stuk gaat dan komt er weer een nieuwe apsoluut geen duren miele
Ik hen nu een goed kopen Whirle pool en voldoet goed
ik heb al zoo verschillende duurderen was machienes na .jaar weg gedaan
Na hevige kosten repp.gewoon weg sodemieteren en steeds een goed kopen kopen
Met garantie.Die houd het wel weer 6.Jaar uit .?
Huub
Het geluid is matig maar voor spraak gaat het
Ik heb er ook een klein philips versterkerje aan gesloten
met twee kleine LS boxen op standaard aan de kanten van de tV
Voldoet heel goed . We wachten het wel af de Leeftijd van de TV
alowel een nieuwe niet veel meer kost dus als hij 5,jaar mee gaat
Dan weer een nieuw en die zijn toch alweer beter en goed koper ??
Het is precies als een was maschiene daar koop ik ook de goed koopste
die het redelijk doet volgens de Testen
En als hij stuk gaat dan komt er weer een nieuwe apsoluut geen duren miele
Ik hen nu een goed kopen Whirle pool en voldoet goed
ik heb al zoo verschillende duurderen was machienes na .jaar weg gedaan
Na hevige kosten repp.gewoon weg sodemieteren en steeds een goed kopen kopen
Met garantie.Die houd het wel weer 6.Jaar uit .?
Huub
Laatst bewerkt 08 apr 2014 07:50 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.