Skip to main content
Radio's van 1970 tot heden

Rommelmarktverkoop perikelen.

Meer
08 apr 2014 00:34 #42289 door MauriceH
Beantwoord door MauriceH in topic Rommelmarktverkoop perikelen.
Bij inname moet je ook een beetje kritisch kijken zodat je geen stortplaats wordt.
Genoeg rommelmarkten georganiseerd om dat te weten.

Ook is beter bij dit soort gekregen spullen te werken met kleingeld ipv grotere geld.
Weg is weg, geld is geld.
Beter 10x 50 cent dan 1x 10,- daar lopen ze op door.

Op je vingers had je na kunnen tellen dat je die hele stapel CRT;s niet aan de man zou kunnen brengen.
Kijken naar 16:9 op 4:3 30 cm is geen doen.

Ook onze bekende vrienden van Turkse komaf die zijn wat slimmer in onderhandelen.
Je vraagt 5,- zeggen ze steevast 10 cent- bedoeling is mee te onderhandelen en niet
meegaan in hun verhaal hoe zielig ook - Dat is het spel namelijk
waar gemiddelde Hollander niet tegen kan.
En al is voor goed doel dat snappen ze niet.. hard zijn is de remedie en het spel.

Opkopers -Afrika heb ik zwaar op tegen, Dat gedump van zooi en feit dat daar in zeer bedenkelijke toestanden
mensen dat gaan slopen, OOk zij kijken er echt niet naar cq hebben ze wel zelf zat van.
Bedenk heel goed wat voor zooi aan chemische troep die kant op gaat.,!

En HIER
SChijnheilige TEn TOP, EURO-TOP in kluis.
Mileu regeltjes - Mag je met je pietsie oudere kar niet de stad in.
MAAR WEl de zooi dumpen in die arme landen waar het dan beter gaat??
Schepen van 300m lang en 100m breed vol oude karren dumpen in Afrika.
Want daar slopen ze die dingen echt heel netjes.... NOT Olie gewoon in de rivier.

SHELL. ESSO Etc te Rotterdam accepteren geen enkelwandige tankers meer ivm gevaar voor lekkage,
Denk je dat die heen gaan???
ENkele keren de schroot voor de deur gehad, wat plankjes en purschuim in de gaten en achter ene sleepboot ri
Negeria etc landen.
DACHT je dat ie ook aankwamen?
De helft haalt het niet. Breken, en zinken voor ze aankomen.
Die waar ik op ingezet had (beetje kustvader achtig) brak al net voor Frankrijk in 2 stukken.
Volgende kwamen ze achter halver wege en bungelde alleen nog voorschip aan sleeptouw.
EN komen ze daar wel aan bunker Shell/Esso etc ze gewoon.
EN gaat vaak ook iets grovere chemische rommel in die tanks.
LEk wel nee valt mee en gewoon doorvaren.

Dus
ALs je het hebt over de grootste schijnheiligheid ten top waar hier
alles met Milieu je wordt léég getrokken
DUMPEN we de troep in landen waar het zéker niet goed komt.

Doe daar waar mogelijk niet aan mee.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Gino

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
07 apr 2014 23:28 - 07 apr 2014 23:38 #42288 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic Rommelmarktverkoop perikelen.
Jeroen schreef.

Die flatscreens zijn allemaal rotzooi, je mag blij zijn als ze de 5 jaar halen.


Jeroen,
Ik vind dit wel een beetje erg kort door de bocht.
De beeld kwaliteit van een goede full HD ontvanger kan geen enkele CRT tegenop.

Zelf hebben we onze Sony 47 inch full HD TV inmiddels drie jaar in gebruik op een Sony ES receiver aangesloten en dan is het qua geluid ook subliem.
Mogelijk heeft het de levensduur van de spullen van weleer niet maar gezien de huidige aanschaf prijs daarvan heb ik daar geen enkele moeite mee.

;) Ik zou in ieder geval voor dagelijks gebruik niets anders meer willen.

Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 07 apr 2014 23:38 door Bert Kn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
07 apr 2014 23:21 #42287 door Cees
Beantwoord door Cees in topic Rommelmarktverkoop perikelen.
Ik zou niet weten waarom al die grote flatscreens rotzooi zouden zijn, die binnen enkele
maanden er al uit fikken. Dat gebeurde wel met de K12. Hadden allemaal binnen de kortste
keren verbrande connectors en verbrande steek printen. Monteurs paften er dan na wat
krap en schuurwerk een aantal draadjes over. K12, het was een ramp bak!
Als het ene fik "gerepareerd" was, dan was het volgende fik aan de beurt.
Alleen de laatste serie was wat beter. Betere connectors.En die waren wel goed. Geen fik.
K9 en K11, dat waren mooi en degelijk opgebouwde toestellen, die heel erg lang konden
mee gaan. Er staat hier nog een oude 6 kanalen Aristona K9, 40 jaren oud, 2 reparaties,
dioden in voeding en de beruchte groene C in de hoogspanning vervangen.
Is een taaie volhouder geweest.
Zo zal het nu ook wel gaan met die flatscreens. Het ene type fikt er al snel na korte
tijd uit, het andere type is een taaie volhouder.
Vriend van mij vond in de Vondelpark buurt twee ongeveer 10 jaar oude flatscreens.
De Japanner deed het nog prima, de Philips, moest in de voeding nieuwe elco's vervangen
worden. Men gooit gewoon goede dingen weg, om dat men met de nieuwste mode wil mee doen.
Bij die vriend van mij, krijgen ze beiden, heel milieu vriendelijk, een tweede leven.
We moeten wel bedenken dat alle waar is naar zijn geld.
Die oude CRT TV's waren naar verhouding heel veel duurder dan de meeste flatscreens
van nu. Tegenwoordig gooit men dingen weg, om dat ze uit de mode zijn.
Vroeger, zeker in het buizen tijdperk, werd er erg veel gerepareerd.
Repareren loonde toen nog, nu is een dure reparatie vaak bijna net zo duur als nieuw
kopen.
Vr gr Cees.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen Landman
  • [Jeroen Landman]
  • Offline
  • Mijn hobby's zijn het verzamelen en restaureren van buizenradio's, jukeboxen en klokken, verder heb ik 8 klassieke auto's en ben liefhebber van Amsterdamse School meubilair.
Meer
07 apr 2014 22:27 #42286 door Jeroen Landman
Nou ik blijf lekker naar mijn crt tv's kijken, een Grundig en een Philips van het grootste beeldformaat.

Beiden nu 10 jaar oud en beeld is subliem en het geluid met 5 respectievelijk 7 luidsprekers fenomenaal, tv's met bassen want ze hebben beiden een subwoofer.

Die flatscreens zijn allemaal rotzooi, je mag blij zijn als ze de 5 jaar halen.
Een bekende kocht een joekel van een Panasonic LED tv, peperduur ding, na 2 maanden lag de hoofdvoedingsprint er al uit... :P bigfun

Het is troep met een hoofdletter T.

Best grappig, men dweept met "milieu" en "duurzaam" en nog meer van dat soort misselijkmakende massa-indoctrinatie gebaseerd op leugens.

Verplicht aan de spaarlamp en mensen die een oude(re) auto rijden uit liefhebberij of armoede worden als milieuvervuilende aso's bestempeld en volledig uitgeknepen.
Terwijl de echte smeerpijpen diegenen zijn die elke 4/5 jaar een nieuwe uit het rek trekken bij de dealer.

Elke 5 jaar een nieuwe lichtplank om sbs6 vuilnisnieuws op te kijken, dat is goed voor het milieu en niet asociaal :( :woohoo:

Ik hoef die onbetrouwbare brandgevaarlijke dingen niet.

Maar och, Rutte&Samson hebben nog 2 jaar de tijd om Nederland nog verder naar de verdommenis te helpen...
Dus over 2 jaar zal half NL misschien wel weer naar CRT tv's kijken, zo'n fijne Philips K12 met bruin imitatie-houtfineer spaanplaat kast die je nog prima zelf kon repareren met schroevendraaier, tangetje, schuurpapier en soldeerbout.

25-30 jaar was een makkie voor deze bakbeesten, dus ze zullen het nu ook nog wel doen.

Het schijnt dat het UWV het niet tolereert als iemand met WW bij een controle een recente/grote flatscreen heeft staan....dat belooft wat als men de huidige koers blijft varen in Den Haag (Brussel)

Ik ga ff het nieuws kijken : tvkijkuh : mét konijnenhok :lol:

groet,
Jeroen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
07 apr 2014 22:06 - 07 apr 2014 22:07 #42285 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Rommelmarktverkoop perikelen.
Ik heb jaren lang de sound projeckt van Erres
Versterkers gehad de metalen versie
oer solide Philips had ook in die tijd
De geheel metalen typens . nooit stuk geweest
Ja de lampjes van de meters.
het waren wel Din aansluiting versterkers
Maar wel alles in metaal gevat .
ook met de drieweg boxen . Huub
Laatst bewerkt 07 apr 2014 22:07 door Huub.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
07 apr 2014 19:56 #42284 door peter1952
Beantwoord door peter1952 in topic Rommelmarktverkoop perikelen.
Die 742 heb ik zelf ook gehad, samen met twee Aristona 3 weg luidsprekers. Prima geluid en goede ontvangst. Eén van de eerste receivers waar je de loudness uit kon zetten. Ik had er een Philips 212 platenspeler met GP422 element bij. Heb ik jaren mee gedaan.
Zwak punt waren wel de printconnectors. Die had ik al doorgesoldeerd toen het apparaat nog nieuw was. Verder nooit problemen mee gehad.

Gelukkig worden er nog steeds goede spullen gemaakt. Kijk maar eens naar Logitech en Sonos. Ziet er mooi en degelijk uit en aan het geluid mankeert ook niets.

Maar ja dat plastic spul is lekker goedkoop gemaakt, Waarom? Omdat mensen niet veel geld willen uitgeven voor een installatie en het na enkele jaren zat zijn. Die fabrikant weet echt wel hoe het goed moet, maar dan wordt het product te duur voor de doorsnee consument.

Groeten,
Peter

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena