Radio's van 1970 tot heden
Rommelmarktverkoop perikelen.
Minder
Meer
07 apr 2014 19:23 #42282
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Rommelmarktverkoop perikelen.
De meeste mensen weten niet eens meer van goede geluidskwaliteit
Alles is Mp 3 wat de klok slaat het is gecomprimeerd en dat hoor ik zeker
De meeste kopen die Chinese flut setjes bij blokker wat nergens naar klinkt
Bas ver te zoeken boxjes van een klein goedkoop kinderpickupje ala Lenco pop stereo 1974
De meeste jongeren weten niet wat goed Hifi of stereo is
De 742 speelt goed ken het apparaat wel als blinkt het niet uit van zijn schoonheid
Doet erg plastic aan maar ja was dé overgang van houten kasten naar kunstof
Het toestel geeft een goed ruimtelijk geluid
Maar ja men is helemaal te gek met kleine microsetjes waar de cd speler na een halfjaar al de brui aangeeft
Neem maar eens een AG 9019 van Philips metk zijn germanium transistoren slaat zeker geen gek figuur
Zeker na revisie doet hij niet onder dan zijn moderne broertjes.
Zet de 742 maar. Eens op Mp raak je vast kwijt
Mvg René Daemen
Alles is Mp 3 wat de klok slaat het is gecomprimeerd en dat hoor ik zeker
De meeste kopen die Chinese flut setjes bij blokker wat nergens naar klinkt
Bas ver te zoeken boxjes van een klein goedkoop kinderpickupje ala Lenco pop stereo 1974
De meeste jongeren weten niet wat goed Hifi of stereo is
De 742 speelt goed ken het apparaat wel als blinkt het niet uit van zijn schoonheid
Doet erg plastic aan maar ja was dé overgang van houten kasten naar kunstof
Het toestel geeft een goed ruimtelijk geluid
Maar ja men is helemaal te gek met kleine microsetjes waar de cd speler na een halfjaar al de brui aangeeft
Neem maar eens een AG 9019 van Philips metk zijn germanium transistoren slaat zeker geen gek figuur
Zeker na revisie doet hij niet onder dan zijn moderne broertjes.
Zet de 742 maar. Eens op Mp raak je vast kwijt
Mvg René Daemen
René Daemen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
07 apr 2014 19:04 #42280
door Gino
Als het oud is is het leuk
Beantwoord door Gino in topic Rommelmarktverkoop perikelen.
Ik blijf het een apart fenomeen vinden.
Blijkbaar is een kek ( in sommige ogen dan ) kassie belangrijker als het geluid wat eruit komt.
Het zal wel foute nostalgie zijn dat ik dit niet zo goed snap.
Nu pretendeer ik echt niet een absoluut gehoor te hebben, maar let men nu tegenewoordig helemaal niet op
een béétje geluidskwaliteit.
Tuurlijk kun je nu ook nieuw fantastisch klinkende apparatuur kopen. Maar mensen die dat zoeken zijn niet direct hiernaar op zoek oprommelmarkten.
Blijkbaar is een kek ( in sommige ogen dan ) kassie belangrijker als het geluid wat eruit komt.
Het zal wel foute nostalgie zijn dat ik dit niet zo goed snap.
Nu pretendeer ik echt niet een absoluut gehoor te hebben, maar let men nu tegenewoordig helemaal niet op
een béétje geluidskwaliteit.
Tuurlijk kun je nu ook nieuw fantastisch klinkende apparatuur kopen. Maar mensen die dat zoeken zijn niet direct hiernaar op zoek oprommelmarkten.
Als het oud is is het leuk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
07 apr 2014 17:35 #42278
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Rommelmarktverkoop perikelen.
De mensen luisteren niet meer, zoals wij vroeger, of de ontvangst en muziek kwaliteit o.k
is. Het moet "modern"en vooral klein en (te) goedkoop zijn.
Was ik een keer in Beverwijk op de "zwarte markt", kocht ik de meest lelijke boxen die er
tussen stonden."Mijnheer, zij de verkoper,"waarom koopt u die lelijke, ik heb óók nog wel
genoeg mooie nette boxen". Toen maakte ik hem duidelijk, dat het mij om het goede geluid
gaat en niet om hoe het er uit ziet. Mijnheer, zei de verkoper:"Tijdens het testen van de
boxen, hadden die lelijke boxen die u wil kopen, het beste geluid".
De meeste mensen zijn dus helaas geen echte, luisterende muziek liefhebbers.
Oog voor details hebben ze vaak óók niet.
Vr gr Cees.
is. Het moet "modern"en vooral klein en (te) goedkoop zijn.
Was ik een keer in Beverwijk op de "zwarte markt", kocht ik de meest lelijke boxen die er
tussen stonden."Mijnheer, zij de verkoper,"waarom koopt u die lelijke, ik heb óók nog wel
genoeg mooie nette boxen". Toen maakte ik hem duidelijk, dat het mij om het goede geluid
gaat en niet om hoe het er uit ziet. Mijnheer, zei de verkoper:"Tijdens het testen van de
boxen, hadden die lelijke boxen die u wil kopen, het beste geluid".
De meeste mensen zijn dus helaas geen echte, luisterende muziek liefhebbers.
Oog voor details hebben ze vaak óók niet.
Vr gr Cees.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- hkruis
- [hkruis]
-
Minder
Meer
07 apr 2014 17:21 #42277
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Rommelmarktverkoop perikelen.
Nee , dat snap ik niet, het is een prima receiver met goede gevoeligheid en ook al is het plastic, het is een mooi stukje Philips.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
07 apr 2014 17:16 #42275
door Gino
Als het oud is is het leuk
Beantwoord door Gino in topic Rommelmarktverkoop perikelen.
Ja de CRT televisies zullen we voor de volgende rommelmarkt ook denkelijk niet meer aannemen....
Grappig is dan wel om te zien wat er wél verkoopt.
Een heel oud vrouwtje was gelukkig met een elektrische citruspers voor één euro.
Anderen kochten zonder blikken of blozen een 2e hands elektrische tandenborstel.....
De audio afdeling was een beetje "mijn" hoekje.
Zoals gezegd, voor zover mogelijk lieten we alles spelen. De MIDI setjes van Philips met Cd speler vonden nog wel een baasje.
Ook de "lawaaimerken "zoals Goldstar, en andere Chinese r*mmel gingen redelijk rap weg.
Magere geluidskwaliteit of niet.
De 742 met zijn originele luidsprekers speelde ook. Prima zelfs. Puike ontvangst tussen alle TL bakken en het metalen dak. Fijne bassen.
Maar er taalde niemand naar....
Terwijl als ik een muziekmachientje zou zoeken ik het wel zou weten......
Maar de dag vorderde en de 742 bleef maar staan.
Ben ik nu gek, of zijn er hier mensen die dit snappen.... bigfun
Gino
Grappig is dan wel om te zien wat er wél verkoopt.
Een heel oud vrouwtje was gelukkig met een elektrische citruspers voor één euro.
Anderen kochten zonder blikken of blozen een 2e hands elektrische tandenborstel.....
De audio afdeling was een beetje "mijn" hoekje.
Zoals gezegd, voor zover mogelijk lieten we alles spelen. De MIDI setjes van Philips met Cd speler vonden nog wel een baasje.
Ook de "lawaaimerken "zoals Goldstar, en andere Chinese r*mmel gingen redelijk rap weg.
Magere geluidskwaliteit of niet.
De 742 met zijn originele luidsprekers speelde ook. Prima zelfs. Puike ontvangst tussen alle TL bakken en het metalen dak. Fijne bassen.
Maar er taalde niemand naar....
Terwijl als ik een muziekmachientje zou zoeken ik het wel zou weten......
Maar de dag vorderde en de 742 bleef maar staan.
Ben ik nu gek, of zijn er hier mensen die dit snappen.... bigfun
Gino
Als het oud is is het leuk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
07 apr 2014 07:46 - 07 apr 2014 07:57 #42255
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Rommelmarktverkoop perikelen.
Ja die ouden TV,S daar PIST zgz
Geen Hond meer Tegen Op
Op het Water looplijn daar stonden vroeger al stapels
Ik heb die oude Philipsen wel gesloopt voor de Mosterd C,s
En waren Elco,s en weerstanden .Maar met die elco,s
Kon je niet veel mee beginnen veeeel ste hoog in UF
Wel mooie dingen hoog in volt,s
De beeld buizen gaf ik met de Hamer een klap op de steel
Van achter . Sssss.
En ik zou wel denken dat er voor die philips plastik Dozen
Radio,s ook geen lief hebberij meer voor is
Huub
Geen Hond meer Tegen Op
Op het Water looplijn daar stonden vroeger al stapels
Ik heb die oude Philipsen wel gesloopt voor de Mosterd C,s
En waren Elco,s en weerstanden .Maar met die elco,s
Kon je niet veel mee beginnen veeeel ste hoog in UF
Wel mooie dingen hoog in volt,s
De beeld buizen gaf ik met de Hamer een klap op de steel
Van achter . Sssss.
En ik zou wel denken dat er voor die philips plastik Dozen
Radio,s ook geen lief hebberij meer voor is
Huub
Laatst bewerkt 07 apr 2014 07:57 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.