Radio's van 1950 tot 1970
SBR R7 speaker type
- fransdemers
- [fransdemers]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
30 apr 2022 21:40 #94513
door fransdemers
Beantwoord door fransdemers in topic SBR R7 speaker type
Ok, Frank
Dan weet ik al meer.
Ik vraag me wel af waarom die speakers vervangen zijn geweest. Die 3500 klinkt nogal zwak in het laag en ik heb nogal graag een vollere zwaardere klank op de middengolf.
Dus ja, zit niks anders op dan daar terug 3700 in te stoppen, maar waar vind ik die nog ?
Dan weet ik al meer.
Ik vraag me wel af waarom die speakers vervangen zijn geweest. Die 3500 klinkt nogal zwak in het laag en ik heb nogal graag een vollere zwaardere klank op de middengolf.
Dus ja, zit niks anders op dan daar terug 3700 in te stoppen, maar waar vind ik die nog ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
30 apr 2022 21:38 #94512
door Franc
Beantwoord door Franc in topic SBR R7 speaker type
Toen ik dit toestel kocht lang geleden, viel mij de sierbies meteen op!
De verschillen tussen de 3500 speakers met en zonder M zijn de dubbele conus bij de M typen.
Die hebben een verder doorlopend freq bereik in het hoog.
De 3700 speakers zijn groter en klinken wat voller!
Mvg Frank
De verschillen tussen de 3500 speakers met en zonder M zijn de dubbele conus bij de M typen.
Die hebben een verder doorlopend freq bereik in het hoog.
De 3700 speakers zijn groter en klinken wat voller!
Mvg Frank
- fransdemers
- [fransdemers]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
30 apr 2022 21:22 #94511
door fransdemers
Beantwoord door fransdemers in topic SBR R7 speaker type
Dag Frank
Bedankt voor je snelle input.
Ik hoor dat je heel goed op de hoogte bent van dit toestel.
In de mijne zit echter de AD3500 daar staat geen M bij...
Maar wat is nu precies het verschil tussen de AD3700 M, de AD3500M en de AD3500 zonder M ?
Bedankt voor je snelle input.
Ik hoor dat je heel goed op de hoogte bent van dit toestel.
In de mijne zit echter de AD3500 daar staat geen M bij...
Maar wat is nu precies het verschil tussen de AD3700 M, de AD3500M en de AD3500 zonder M ?
30 apr 2022 21:07 - 30 apr 2022 21:10 #94510
door Franc
Beantwoord door Franc in topic SBR R7 speaker type
Hoi Frans,
welkom terug!
In deze toch wel opmerkelijke plano horen 2 keer de AD3700M in te zitten.
Verder heeft het chassis veel weg van de Philips B4X72A en wellicht nog meer modellen.
De AD3500M zou kunnen maar omdat je geen goed geluid hebt zou ik eerst eens proberen 1 extra losse speaker aan te sluiten.
Omdat er in geknutseld is zouden de twee speakers zomaar uit fase kunnen zijn aangesloten.
Je weet dan niet wat je hoort! In negatieve zin dan!
Verder valt mij aan de afwerking van de kast wat op.
De sierbies boven de schaal loopt aan de linkse kant wat verder naar beneden dan rechts.
En dat hebben alle exemplaren die ik gezien heb.
De mijne ook!
Misschien ook wat foto’s bijvoegen, spreekt wat makkelijker.
Zeker hoe de 3500’s gemonteerd zijn!
Mvg Frank
welkom terug!
In deze toch wel opmerkelijke plano horen 2 keer de AD3700M in te zitten.
Verder heeft het chassis veel weg van de Philips B4X72A en wellicht nog meer modellen.
De AD3500M zou kunnen maar omdat je geen goed geluid hebt zou ik eerst eens proberen 1 extra losse speaker aan te sluiten.
Omdat er in geknutseld is zouden de twee speakers zomaar uit fase kunnen zijn aangesloten.
Je weet dan niet wat je hoort! In negatieve zin dan!
Verder valt mij aan de afwerking van de kast wat op.
De sierbies boven de schaal loopt aan de linkse kant wat verder naar beneden dan rechts.
En dat hebben alle exemplaren die ik gezien heb.
De mijne ook!
Misschien ook wat foto’s bijvoegen, spreekt wat makkelijker.
Zeker hoe de 3500’s gemonteerd zijn!
Mvg Frank
Laatst bewerkt 30 apr 2022 21:10 door Franc.
- fransdemers
- [fransdemers]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
30 apr 2022 20:12 #94509
door fransdemers
SBR R7 speaker type werd gestart door fransdemers
Hoi jongens
Hoe gaat het nog met jullie ? Lang geleden dat ik hier nog eens ben langsgekomen, maar geen paniek: wanneer het gloeit ben ik nog steeds geboeid...
Ik heb onlangs een SBR R7 gekocht van iemand die beweerde dat dit toestel gerestaureerd was...
Nu, gerestaureerd door zijn tuinman wellicht met de haagschaar, want het ding heeft wel wat euvels.
Ondertussen speelt hij al, doch de klank staat mij helemaal niet aan.
Ik heb een schema gevonden op internet, en daar staan twee luidsprekers van 5 ohm in serie op de uitgangstrafo. Het schema vermeldt helaas niet welke LS het zijn.
Doch in mijn radio zitten twee philips AD3500 erin geklooid, en ik vermoed dat deze niet origineel zijn, dat zie ik aan de schroeven en het model.
Achter de uitgangstrafo heeft de tuinman ook een autotrafo gezet met een aftakking op 1/3 om de impedantie aan te passen aan die AD3500.
Nu, die LS klinken heel beroerd, de rechtse heeft zelfs een vervelende zindering.
Weet iemand van jullie toevallig hoe de originele eindtrap van zo'n R7 in elkaar zat ?
groetjes
Frans
Hoe gaat het nog met jullie ? Lang geleden dat ik hier nog eens ben langsgekomen, maar geen paniek: wanneer het gloeit ben ik nog steeds geboeid...
Ik heb onlangs een SBR R7 gekocht van iemand die beweerde dat dit toestel gerestaureerd was...
Nu, gerestaureerd door zijn tuinman wellicht met de haagschaar, want het ding heeft wel wat euvels.
Ondertussen speelt hij al, doch de klank staat mij helemaal niet aan.
Ik heb een schema gevonden op internet, en daar staan twee luidsprekers van 5 ohm in serie op de uitgangstrafo. Het schema vermeldt helaas niet welke LS het zijn.
Doch in mijn radio zitten twee philips AD3500 erin geklooid, en ik vermoed dat deze niet origineel zijn, dat zie ik aan de schroeven en het model.
Achter de uitgangstrafo heeft de tuinman ook een autotrafo gezet met een aftakking op 1/3 om de impedantie aan te passen aan die AD3500.
Nu, die LS klinken heel beroerd, de rechtse heeft zelfs een vervelende zindering.
Weet iemand van jullie toevallig hoe de originele eindtrap van zo'n R7 in elkaar zat ?
groetjes
Frans