Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

blaupunkt nizza

Meer
06 nov 2021 19:41 #92839 door Erwin goossens
Beantwoord door Erwin goossens in topic blaupunkt nizza

is de paralell c van de oscilator trimmer nog goed? Niet verlopen /onderbroken? En is de  oscilator trimmer nog goed ik heb pas bij een Blaupunkt een radio met ongevoelige FM ontvangst, afregelen ging niet, hier was een ceramische trimmer het zilverlaagje van geoxideerd ,vervangen,en na afregelen (wat toen wel lukte) was de oplossing

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
06 nov 2021 18:59 #92838 door Kwikfly
blaupunkt nizza werd gestart door Kwikfly

Goedenavond, hier is de volgende patiënt!
Deze radio is een Blaupunkt Nizza H1054 met 2 luidsprekers. Hij deed het nog zonder iets aan te doen, maar ik vond op FM mijn favoriete zender Radio2 niet. Strange. Dan merk ik op dat op de linkerhelft van de schaal helemaal niks te horen is. Dan selecteer ik een sterke zender, en kijk op een andere goede radio waar die ligt.... en die ligt wel 10MHz hoger. De hele band is dus verschoven en Radio2 is van de schaal af   gevallen! Nou hebben we geprobeerd opnieuw af te regelen (C113) maar dat heeft geen effect. We hebben zelfs de FM tuner blok opengemaakt, en alle onderdelen blijken goed. Tja, wat kan ik verder nog doen? Kan iemand mijn neus in de goeie richting zetten? Dank!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena