Radio's van 1950 tot 1970
Philips B5X72A ontvangst
16 okt 2016 17:25 #62885
door PE9ZZ
Is SK6 goed? Wat is de spanning op C97? R6, 15, 16 en 56 zijn gemeenschappelijk met AM en zijn niet de oorzaak. Probeer wel effe wat meer spanningen te meten ook wat betreft AM ontvangst. Ze staan allemaal in het schema.
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Philips B5X72A ontvangst
Moet hier een plaatje staan? Zie namelijk niks.Gino schreef : Ik ben hier bezig met een Philips B5X72A
Is SK6 goed? Wat is de spanning op C97? R6, 15, 16 en 56 zijn gemeenschappelijk met AM en zijn niet de oorzaak. Probeer wel effe wat meer spanningen te meten ook wat betreft AM ontvangst. Ze staan allemaal in het schema.
Tjerk, 9ZZ
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
16 okt 2016 17:12 #62883
door Gino
Als het oud is is het leuk
Beantwoord door Gino in topic Philips B5X72A ontvangst
Ik heb de tip om R6, 16, 20, 15 en 56 te vervangen.
Zijn dit ook de schuldigen voor de FM ontvangst?
Wie kan me hier verder helpen?
Zijn dit ook de schuldigen voor de FM ontvangst?
Wie kan me hier verder helpen?
16 okt 2016 17:10 - 16 okt 2016 21:19 #62881
door Gino
Philips B5X72A ontvangst werd gestart door Gino
Ik ben hier bezig met een Philips B5X72A.
De klacht is dat ik slechte ontvangst heb op de MG. Eigenlijk hoor ik alleen wat zenders als ik met de hand de Spoelen van de Ferrit antenne vasthoud.
Op de FM heb ik geheel geen ontvangst. Ik heb de ECC85 en de EABC80 al gewisseld zonder resultaat.
Als tip kreeg ik eerder het advies om de eventueel verlopen weerstanden te vervangen. Ik heb hier geen weerstanden voorraad, of ik zou ze uit een andere radio moeten halen. Die heb ik besteld in een assorti doos, van 1 ohm tot 1 Mohm. De 0,5 watt uitvoering, dat zou toch goed moeten zijn?
Wat kan ik nu, voordat ik de weerstanden kan wisselen nog proberen?
De klacht is dat ik slechte ontvangst heb op de MG. Eigenlijk hoor ik alleen wat zenders als ik met de hand de Spoelen van de Ferrit antenne vasthoud.
Op de FM heb ik geheel geen ontvangst. Ik heb de ECC85 en de EABC80 al gewisseld zonder resultaat.
Als tip kreeg ik eerder het advies om de eventueel verlopen weerstanden te vervangen. Ik heb hier geen weerstanden voorraad, of ik zou ze uit een andere radio moeten halen. Die heb ik besteld in een assorti doos, van 1 ohm tot 1 Mohm. De 0,5 watt uitvoering, dat zou toch goed moeten zijn?
Wat kan ik nu, voordat ik de weerstanden kan wisselen nog proberen?
Laatst bewerkt 16 okt 2016 21:19 door hkruis.