Radio's van 1950 tot 1970
Philips BX640A
- Henk van t Kruis
- []
-
04 feb 2016 22:44 #59034
door Henk van t Kruis
Beantwoord door Henk van t Kruis in topic Philips BX640A
Als je een keer In de buurt van Purmerend bent, wil ik je wel even verder helpen .
Stuur dan maar even een mail of PM.
Henk
Stuur dan maar even een mail of PM.
Henk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Polderjongen
- [Polderjongen]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
04 feb 2016 22:09 #59032
door Polderjongen
Beantwoord door Polderjongen in topic Philips BX640A
Hallo allemaal,
Ik heb een vervangende spoelenbus S34/35/36 op gemonteerd en aangesloten.
Alles gecontroleerd op spanningen en nog goed nagecheckt op aansluitingen die weer op de goede manier weer is aangesloten, heb ik de radio weer opgestart met FM.
Helaas nog steeds geen ontvangst, het klinkt ook helemaal dood, zelfs geen ruis.
Ook heb ik nog gecontroleerd op onderbrekingen op aansluiting wat ook enig zins met FM te maken heeft.
Ook had ik de ECC85 omgewisseld, de spanning op pen 8 komt overeen met de schema op pen 1 komt op mijn multimeter een vreemde waarde uit, dus de oscillator zou moeten werken.
Ook EABC80 heb ik omgewisseld, geen resultaat.
De schakelaars had ik al nagekeken en gereinigd met IPA.
Ik heb echter wel begrepen dat als er zo'n spoelenbus is vervangen, dat het opnieuw ingesteld dient te worden.
Ook bij de FM gedeelte zijn er een paar weerstanden vervangen R10 (4,7k) en R12 (10k), zou dat dan ook opnieuw ingesteld moeten te worden?
Wie kan mij hiermee helpen? Ik ga zelf niet aan deze spoeltjes en trimmers lopen draaien.
Ik heb ook niet de benodigde meetapparatuur of meetzenders in huis, ik heb daarvan ook de kennis niet.
Ik kan de fout gewoon niet vinden boos
groeten Peter H
Ik heb een vervangende spoelenbus S34/35/36 op gemonteerd en aangesloten.
Alles gecontroleerd op spanningen en nog goed nagecheckt op aansluitingen die weer op de goede manier weer is aangesloten, heb ik de radio weer opgestart met FM.
Helaas nog steeds geen ontvangst, het klinkt ook helemaal dood, zelfs geen ruis.
Ook heb ik nog gecontroleerd op onderbrekingen op aansluiting wat ook enig zins met FM te maken heeft.
Ook had ik de ECC85 omgewisseld, de spanning op pen 8 komt overeen met de schema op pen 1 komt op mijn multimeter een vreemde waarde uit, dus de oscillator zou moeten werken.
Ook EABC80 heb ik omgewisseld, geen resultaat.
De schakelaars had ik al nagekeken en gereinigd met IPA.
Ik heb echter wel begrepen dat als er zo'n spoelenbus is vervangen, dat het opnieuw ingesteld dient te worden.
Ook bij de FM gedeelte zijn er een paar weerstanden vervangen R10 (4,7k) en R12 (10k), zou dat dan ook opnieuw ingesteld moeten te worden?
Wie kan mij hiermee helpen? Ik ga zelf niet aan deze spoeltjes en trimmers lopen draaien.
Ik heb ook niet de benodigde meetapparatuur of meetzenders in huis, ik heb daarvan ook de kennis niet.
Ik kan de fout gewoon niet vinden boos
groeten Peter H
17 jan 2016 21:10 #58623
door Ben Dijkman
Handtekening
Beantwoord door Ben Dijkman in topic Philips BX640A
Een heel gepriegel ...Toch gebruik je vliegertouw dat in dit soort loopwerkjes heel snel doorslijt of gaat rafelen waardoor al je inspanningen de vreugde over het slagen van dit klusje maar van korte duur is.
Waarom mensen nog steeds dit soort rommel gebruiken en niet meteen goed materiaal gebruiken snap ik niet
Waarom mensen nog steeds dit soort rommel gebruiken en niet meteen goed materiaal gebruiken snap ik niet
Handtekening
- Polderjongen
- [Polderjongen]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
17 jan 2016 20:31 #58622
door Polderjongen
- Polderjongen
- [Polderjongen]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
10 jan 2016 20:25 #58314
door Polderjongen
Hallo allemaal,
Ik heb de spoelenbus en de buis EBF80 vorige week binnengekregen.
Ik heb de spoelenbus weer op het chassis gemonfeerd en alles weer aangesloten, ook is de weerstand vervangen voor een exemplaar van 2k2 en buis EBF80 vervangen.
De radio weer voorzichtig opgestart en gelukkig gaat alles goed en niks aan de hand, nu kan ik de radio gerust weer op 230V aanzetten.
De ontvangst van alle AM banden is zeer goed, maar niet op FM helaas.
De FM band is helemaal dood, ik hoor ook geen enkele ruis.
Toch maar aan het meten geblazen. Uiteindelijk meet ik bij EF85 op pen 7 de anode geen spanning.
Volgens de schema hoort daar 200V te staan.
De anode van EF85 gaat naar spoel S34 en word gevoed via weerstand R21 2k2.
Bij de weerstand meet ik 240V en bij de aansluiting voor de kathode helemaal niets, dat kan betekenen dat deze spoel ook is onderbroken.
Dat kan ik bevestigen met mijn multimeter, in de stand Ohm geeft het getal 1 aan, dus de lijn is onderbroken.
Ik zal binnenkort deze spoelenbus even los solderen.
groeten Peter H
Ik heb de spoelenbus en de buis EBF80 vorige week binnengekregen.
Ik heb de spoelenbus weer op het chassis gemonfeerd en alles weer aangesloten, ook is de weerstand vervangen voor een exemplaar van 2k2 en buis EBF80 vervangen.
De radio weer voorzichtig opgestart en gelukkig gaat alles goed en niks aan de hand, nu kan ik de radio gerust weer op 230V aanzetten.
De ontvangst van alle AM banden is zeer goed, maar niet op FM helaas.
De FM band is helemaal dood, ik hoor ook geen enkele ruis.
Toch maar aan het meten geblazen. Uiteindelijk meet ik bij EF85 op pen 7 de anode geen spanning.
Volgens de schema hoort daar 200V te staan.
De anode van EF85 gaat naar spoel S34 en word gevoed via weerstand R21 2k2.
Bij de weerstand meet ik 240V en bij de aansluiting voor de kathode helemaal niets, dat kan betekenen dat deze spoel ook is onderbroken.
Dat kan ik bevestigen met mijn multimeter, in de stand Ohm geeft het getal 1 aan, dus de lijn is onderbroken.
Ik zal binnenkort deze spoelenbus even los solderen.
groeten Peter H
- Rudie2013
- []
-
23 dec 2015 19:54 #57801
door Rudie2013
Beantwoord door Rudie2013 in topic Philips BX640A
Mooi gedaan, misschien verstandig om ook het oude vet te verwijderen en opnieuw invetten en afstemcondensator wat schoonblazen.