Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

Philips_F9X38A

Meer
24 okt 2014 13:33 - 24 okt 2014 13:37 #47471 door maarten
Beantwoord door maarten in topic Philips_F9X38A
Vanzelfsprekend dient kritiek, voorzien van onderbouwing of minstens een poging daartoe, rechtstreeks gegeven te worden anders kan het zonder teveel omhaal als nonsens afgedaan worden zoals je hier terecht doet (die zwarte elco's zijn bij mijn weten minstens zo geschikt). Maar om dan meteen met kwalificaties te gaan strooien is ook geen reclame.
Laatst bewerkt 24 okt 2014 13:37 door maarten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
24 okt 2014 11:46 - 24 okt 2014 12:24 #47470 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic Philips_F9X38A
Peter,
Zijn dat de zwarte JJ beker exemplaren?
Daar heb ik heeeeeeeel goede ervaringen mee.
Met de radiale die zijn toegepast is ook niets mis.

Henk,
De lift ging waarschijnlijk weer de andere kant op :lol:

Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 24 okt 2014 12:24 door Bert Kn.

• hkruis
  • [hkruis]
  • Onderwerp Auteur
Meer
24 okt 2014 10:51 #47468 door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Philips_F9X38A
Ik denk maar zo,

De persoon is zo dom dat, zelfs als hij tweemaal zou mogen raden, hij nog niet zou weten welke richting de lift is opgegaan.

Meer
24 okt 2014 08:29 #47466 door peter1952
Beantwoord door peter1952 in topic Philips_F9X38A
In eerste instantie was ik een beetje bang dat de eindversterker te breed was geworden door de nieuwe draadsteun. Bestudering van de oude foto's leerde dat het nog wel eens mee te kunnen vallen.
Echter bij terugplaatsen van het geheel was er nog plaats genoeg, het gaf allemaal geen enkel probleem.
Het geluid is er enorm op vooruitgegaan na deze tweede revisie, je merkt duidelijk dat er veel meer kracht achter het geluid zit.
Enkele elco's in de voorversterker waren zeer duidelijk verlopen en enkele hadden zelfs helemaal geen capaciteit meer.

Opvallend trouwens dat er geen enkele ceramische condensator als koppelcondensator is gebruikt, het zijn allemaal de rechthoekige Philips condensators. Er zijn ook geen composiet weerstanden gebruikt. Kennelijk wist Philips wel degelijk wat de betere componenten zijn.

Een enkel ding wil ik nog wel opmerken. Tijdens de revisie kreeg ik o.a. commentaar op het gebruik van de zwarte buselco's. Ze zouden alleen maar goed zijn voor gitaarversterkers en ik had beter de blauwe buselco's van Philips kunnen gebruiken, zouden nog steeds verkrijgbaar zijn. Ik heb die zwarte elco's regelmatig gebruikt en er nooit problemen mee gehad en de versterkers knapten er enorm van op. Ook waren er nog enkele andere opmerkingen over de uitvoering.
Kritiek is natuurlijk prima, maar in plaats van deze rechtstreeks naar mij en Henk te mailen kwam het weer via via bij mij terecht. Waarom niet rechtstreeks? Kan de rest er ook nog wat van leren.

Misschien eens een apart onderwerp van maken?

Groeten,
Peter.

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.

Meer
23 okt 2014 21:21 - 23 okt 2014 21:21 #47460 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic Philips_F9X38A
Max schreef.

Denk dat ik de 9004/9007 nog minder zal gebruiken nu.

Die ervaring had ik ook nadat ik een AG9015 in combinatie met de AD5055's in gebruik had.

Na een tijdje viel ik weer meer terug op de AG9004/9007 set waarnaast ik nu voor stereo weergave een AG9014 met A5 speakers heb staan en dat bevalt me ook prima.

Wat betreft de Common Linnets op de draaitafel een vraagje.
Hoe ervaar jij de kwaliteit van deze LP?
Ik heb overwogen deze LP ook aan te schaffen, uit de revieuws die ik er over gelezen heb schijnt de kwaliteit nog al erg tegen te vallen.
De CD heb ik wel aangeschaft vind ik :thumbsup: .

Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 23 okt 2014 21:21 door Bert Kn.

Meer
23 okt 2014 17:34 - 23 okt 2014 17:46 #47453 door NGG
Beantwoord door NGG in topic Philips_F9X38A
Vanmiddag kwam Peter het chassis terugbrengen. Surprise, surprise.
Veel eerder dan ik had verwacht. Des te leuker natuurlijk.
Gelijk zag ik al dat er heel veel componenten vervangen waren. Het geheel zag er zo al veel belovend uit.
Inbouwen en de boel even laten opwarmen. Eerst maar de tuner via de kabel.
En toen gebeurde het: Wat een weergave! Krachtig, schoon, helder en rustig.
Ook de fm indicator werkte nu eindelijk naar behoren. Eindelijk een oranje lampje in beeld! Kleinigheid in het geheel natuurlijk, maar toch...de kers op de appelmoes.
Daarna de Common Linnets op de draaitafel. Prachtig gewoon zoals dat klonk. Werden er beiden stil van.
Denk dat ik de 9004/9007 nog minder zal gebruiken nu.
Mooi werk geleverd mannen!
Nu nog de oorzaak van de ellende tackelen: de koudestroom des winters van de buitenmuur waardoor er condensvorming inwendig optreedt.

Daarna was de Rock-ola Tempo 2 jukebox aan de beurt. De knoppen werkten niet meer. Bleek dat de elco in de credit-unit bijna al zijn capaciteit kwijt was. Komt je dus ook hier tegen dat soort kwalen.
Helaas had Peter die niet bij zich dus de unit heeft hij mee naar huis genomen en krijg ik komende zondag terug.
Kunnen daarin ook weer plaatjes gedraaid worden.

Max Ramali
Nederlands Grammofoon Genootschap
www.grammofoon.com
Bijlagen:
Laatst bewerkt 23 okt 2014 17:46 door NGG. Reden: Aanvulling
De volgende gebruiker (s) zei dank u: hkruis

Gemaakt door Kunena