Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

Philips_F9X38A

• Hoedendoosch
  • [Hoedendoosch]
Meer
17 okt 2014 15:50 #47351 door Hoedendoosch
Beantwoord door Hoedendoosch in topic Philips_F9X38A
Hoi,

met lomp bedoel ik inderdaad zwaar en moeilijk te verplaatsen. Als je een goede plek in huis uitkiest hoef je het meubel natuurlijk bijna nooit te verplaatsen. Bij mij staat ie onder de televisie (die aan de muur hangt), en iets van de muur af, zodat ik de lelijke WiFi- en digitale TV rommel erachter kan verstoppen.

Het is (vind ik) beslist geen lelijk meubel. Zoals ik bepaalde jaren '30 meubels van Philips erg mooi vind, kan de strakke vormgeving van dit meubel me zeker bekoren. Hoewel ik geen modern en strak interieur heb, zou dit meubel denk ik ook niet misstaan in een hedendaags interieur.

Het enige nadeel (afgezien van het gewicht) is dat de klep voor de platenspeler aan de bovenzijde zit. Bij mij staat op de bovenzijde altijd prullaria en wil je dus een plaatje draaien moet eerst de klep ontruimd worden. Maar ik ben nog steeds zeer content met dit meubel.

Pim.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
17 okt 2014 07:56 - 17 okt 2014 07:58 #47347 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Philips_F9X38A
Ja mooi en ook een goed meubel
Maar jammer dat er geen vouw voorkleppen op zit
Die boven op gevouwen kunnen worden half delig
Zoo bestaat er ook een philips meubel van lateren data
Dat meubel heeft wel vouw kleppen naar boven op de kast
Met ECL 86 met ook nog wel behoorlijke luidsprekers
Maar geloof wel dat deze beter is mooie klank in .
vormgeving ook wel goed .
Huub
Laatst bewerkt 17 okt 2014 07:58 door Huub.

Meer
16 okt 2014 22:58 #47341 door Philipsfreak
Beantwoord door Philipsfreak in topic Philips_F9X38A
Hallo allemaal,

Machtig mooi radio meubel :)
Er staat er een te koop op de bekende verkoop site MP

Advertentie 859158485

Dus ik zou zeggen sla je slag :thumbsup:

Mvg,

Peter :)

Meer
16 okt 2014 19:09 - 16 okt 2014 19:18 #47332 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic Philips_F9X38A

Sommigen noemen het een lomp meubel. Men bedoelt dan waarschijnlijk groot en zwaar

Inderdaad, ik bedoel daar met name groot mee.
Verder vind ik het een mooi en imposant meubel met een even zo mooi en imposant geluid :)
Daar willen wij onze woonkamer wel anders voor inrichten wv1
Op het meubel wat ik afgelopen april gehoord heb waren de kleine speakers ook aangesloten.

Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 16 okt 2014 19:18 door Bert Kn.

Meer
16 okt 2014 18:15 - 16 okt 2014 18:31 #47330 door NGG
Beantwoord door NGG in topic Philips_F9X38A
Sommigen noemen het een lomp meubel. Men bedoelt dan waarschijnlijk groot en zwaar. Op de vormgeving zal het niet slaan denk ik.
Midden jaren '60 waren Scandinavische dressoirs in de mode. Deze waren veelal van teakhout en vrij strak vormgegeven.
De F9X is daar gewoon op geënt. Alleen in een retestrak design. Minimalistisch en zonder veel opsmuk. In designtaal: minder is meer.
Dat dit geen wet van Meden en Perzen bewijst de F8X. Deze is juist zeer ruim gedecoreerd. Het groene oog bovenop zelfs iets kitscherig te noemen, en toch een lust om naar te kijken.
Met dichte deurtjes lijkt de F9X inderdaad meer op een dressoir. Alleen het subtiele rode lampje signaallampje verraad iets anders.
Hieronder een voorbeeld van een dergelijk fraai mid jaren '60 dressoir.

Max Ramali
Nederlands Grammofoon Genootschap
www.grammofoon.com
Bijlagen:
Laatst bewerkt 16 okt 2014 18:31 door NGG.

• hkruis
  • [hkruis]
  • Onderwerp Auteur
Meer
16 okt 2014 17:37 #47327 door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Philips_F9X38A
Pracht meubel, komt mooi tot zijn recht. Net als de F9X38A vind ik ook een mooi meubel en vind ze beide ook niet lomp. Wel groot, maar ik denk dat ze ook in wat kleinere ruimtes tot hun recht komen, wat geluid betreft. De omvang zal voor vele een probleem kunnen zijn.

Ik heb de F9X38A nu de hele dag aanstaan, als een test procedure, of er nog gekke dingen gebeuren en ik vind het een zeer aangenaam luisteren. Het is aanwezig en niet vermoeiend en dat zal ook met de stereo ontvangst te maken hebben.

Morgen eens even uit proberen met ledverlichting als schaallampjes. Zijn in principe gewoon E10 lampjes met een lensje naar voren in de gewenste kleur.

Gemaakt door Kunena