Radio's van 1950 tot 1970
Radialva super as 53
- Marc
- [Marc]
-
Minder
Meer
08 sep 2013 10:05 #35873
door Marc
Beantwoord door Marc in topic Radialva super as 53
Deze moet het zijn ... helaas geen foto's van het chassis die ik kan copieeren .
Maar misschien eens een oproep plaatsen of iemand zo een radio heeft staan en eventueel de bedrading en voeding wil fotograveren ..
Prettig weekend en vraag gerust
Maar misschien eens een oproep plaatsen of iemand zo een radio heeft staan en eventueel de bedrading en voeding wil fotograveren ..
Prettig weekend en vraag gerust
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
08 sep 2013 10:01 #35872
door zjokkeh
Beantwoord door zjokkeh in topic Radialva super as 53
Volgens mij lijkt het op het eerste zicht juist.
- Marc
- [Marc]
-
Minder
Meer
08 sep 2013 10:00 #35871
door Marc
Dat weet ik helaas ook niet hoe dat behoort te zitten ... ik knip meestal 1 draad van de 2 af en zo weet ik dan wat waar zat... soms met een vergrootglas kun je ongeveer zien hoe de draden hebben gezeten aan de soldeerpunten.
Anders goed een schema bestuderen ..
Is dit het juiste schema ... anders kijk ik wel even of er foto's op het RM staan van de bedrading
Grt Marc
Anders goed een schema bestuderen ..
Is dit het juiste schema ... anders kijk ik wel even of er foto's op het RM staan van de bedrading
Grt Marc
08 sep 2013 09:57 #35870
door zjokkeh
Beantwoord door zjokkeh in topic Radialva super as 53
Fantastisch, wat een grote hulp. Ik had ook nog een vraag. Er zit een onderdeel in wat gebruikt word om hem op 110 of 220 volt te zetten. Om dat ik deze even verwijderd had om te reinigen weet ik niet meer hoe deze zat. De lak aan de bovenzijde is namelijk samen met het stof verdwenen en nu heb ik geen aanduiding meer.
- Marc
- [Marc]
-
Minder
Meer
08 sep 2013 09:48 - 08 sep 2013 13:15 #35868
door Marc
Als het goed is is het deze laat maar even weten .
Ik heb schema's dus dat is geen probleem ..
Mvgr Marc
Ik heb schema's dus dat is geen probleem ..
Mvgr Marc
Laatst bewerkt 08 sep 2013 13:15 door admin.
08 sep 2013 09:36 #35867
door zjokkeh
Radialva super as 53 werd gestart door zjokkeh
Hallo,
Even voorstellen:
Ik ben joris en woon in belgie. Ik hou van alles dat oud is zoals auto's, moto's, reclame,etc.... en natuurlijk radio's
. Ooit heb ik al eens een grundig 2028 gerestoreerd en die doet het tot op heden nog dagelijks prachtig. Nu heb ik enkele weken geleden tijdens mijn verlof in Frankrijk een witte bakelieten Radialva super as 53 gevonden. Hij geeft een mooie brom, dus maar beginnen met de condensators. Alleen heb ik een probleem met het vinden van het juiste schema. Zijn er mensen die mij kunnen helpen? Ook tips over het herstellen van scheurtjes in bakeliet zijn welkom .
Alvast bedankt,
Joris.
Even voorstellen:
Ik ben joris en woon in belgie. Ik hou van alles dat oud is zoals auto's, moto's, reclame,etc.... en natuurlijk radio's
Alvast bedankt,
Joris.