Radio's van 1950 tot 1970
Radialva super as 53
22 sep 2020 10:59 #85664
door leonardo
Beantwoord door leonardo in topic Radialva super as 53
Laat dit dan een les zijn! Een oud apparaat NOOIT zomaar op de 220v zetten zonder eerst de gebruikelijke voorzorgsmaatregelen in acht te nemen! Genoeg hierover op dit forum te vinden en anders wel op het buurtforum :
kraltp.home.xs4all.nl/Tips-en-trucs/netspanning/#opstarten
Nu misschien een elco, volgende keer je trafo en/of gelijkrichter.
leonardo
Nu misschien een elco, volgende keer je trafo en/of gelijkrichter.
leonardo
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
22 sep 2020 04:10 - 22 sep 2020 04:19 #85663
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Radialva super as 53
zjokkeh is al zes jaar niet meer online geweest de kans dat je een reactie krijgt is nihil.
Een oude radio klakkeloos in het stopcontact is sowieso niet verstandig.
Een condensator aan het koken en de teer liep eruit beloofd in ieder geval niet veel goeds.
Als je geluk heb valt de schade mee.
Een oude radio klakkeloos in het stopcontact is sowieso niet verstandig.
Een condensator aan het koken en de teer liep eruit beloofd in ieder geval niet veel goeds.
Als je geluk heb valt de schade mee.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 22 sep 2020 04:19 door Bert Kn.
Minder
Meer
22 sep 2020 01:09 #85662
door M@rcellin0
Beantwoord door M@rcellin0 in topic Radialva super as 53
Hoi zjokkeh,
Ik heb nu ook een Radialva super as 53. Gevonden op mijn zolder, had hem in het stopcontact gestoken en hoorde eerst een brommend geluid daarna gesis, gauw de stekker eruit gehaald bleek een condensator aan het koken en de teer liep eruit. Nu wil ik deze gaan vervangen, ik las dat jij al wat condensatoren had vervangen, waar haalde je die eigenlijk vandaan? Ik ben trouwens reuze benieuwd of jou radio intussen nog in orde is gekomen?...
Ik heb nu ook een Radialva super as 53. Gevonden op mijn zolder, had hem in het stopcontact gestoken en hoorde eerst een brommend geluid daarna gesis, gauw de stekker eruit gehaald bleek een condensator aan het koken en de teer liep eruit. Nu wil ik deze gaan vervangen, ik las dat jij al wat condensatoren had vervangen, waar haalde je die eigenlijk vandaan? Ik ben trouwens reuze benieuwd of jou radio intussen nog in orde is gekomen?...
08 jan 2014 18:03 - 08 jan 2014 18:47 #39661
door zjokkeh
Beantwoord door zjokkeh in topic Radialva super as 53
Ik heb hem net zonder lamp in serie aangesloten en paf! Daar ging de zekering 
Even een nieuwe zekering geplaatst. Hij doet het nu terug, maar er zit een gehuil in de radio met op de achtergrond de zenders.
Het "gehuil" klinkt als feedback van een micro of electrische gitaar.En je hoort het over alle golflengtes.
Even een nieuwe zekering geplaatst. Hij doet het nu terug, maar er zit een gehuil in de radio met op de achtergrond de zenders.
Het "gehuil" klinkt als feedback van een micro of electrische gitaar.En je hoort het over alle golflengtes.
Laatst bewerkt 08 jan 2014 18:47 door zjokkeh.
- Marc
- [Marc]
-
Minder
Meer
08 jan 2014 10:43 #39655
door Marc
Beantwoord door Marc in topic Radialva super as 53
Gefeliciteerd ,
Mooi geluid komt eruit he
Geef hem maar een mooi plekje .
Laat je nog zien hoe de kast is geworden .
Grt Marc
Mooi geluid komt eruit he
Geef hem maar een mooi plekje .
Laat je nog zien hoe de kast is geworden .
Grt Marc
07 jan 2014 21:37 #39644
door zjokkeh
Beantwoord door zjokkeh in topic Radialva super as 53
Hoera! Hij werkt! Ik heb alle condensators vervangen, en de radio speelt weer muziek :lol: . Er is enkel 1 probleem. Ik heb de radio terug opgestart met een gloeilamp in serie en in het begint brand de lamp heel zachtjes, maar naarmate de radio warm word gaat de lamp harder branden. Toch nog ergens een kortsluiting?