Radio's van 1950 tot 1970
Radialva super as 53
03 jan 2014 13:32 #39491
door zjokkeh
Beantwoord door zjokkeh in topic Radialva super as 53
Die bovenste is ook wel een leuke radio
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Marc
- [Marc]
-
Minder
Meer
03 jan 2014 10:57 #39479
door Marc
Beantwoord door Marc in topic Radialva super as 53
Goedenmorgen Cees ,
Eerst maakte ik de aarde aan de CV vast maar dat nam storing met zich mee .
Ik kwam er achter dat er in onze woning 2 aardpinnen zaten dus heb de andere gepakt ( de oudste) die was al jaren niet meer in bedrijf , ongeveer 5 jaar geleden zijn er bij alle woningen nieuwe geschoten en die zijn nu in gebruik
Dus ik wilde jou dit even laten weten .
Misschien heb ik wel geluk dat het hier goed gaat ik weet het niet
Maar Cees bedankt voor de opmerking en tip het zal bij andere misschien wel niet kunnen
:thumbsup:
Grt Marc
Eerst maakte ik de aarde aan de CV vast maar dat nam storing met zich mee .
Ik kwam er achter dat er in onze woning 2 aardpinnen zaten dus heb de andere gepakt ( de oudste) die was al jaren niet meer in bedrijf , ongeveer 5 jaar geleden zijn er bij alle woningen nieuwe geschoten en die zijn nu in gebruik
Dus ik wilde jou dit even laten weten .
Misschien heb ik wel geluk dat het hier goed gaat ik weet het niet
Maar Cees bedankt voor de opmerking en tip het zal bij andere misschien wel niet kunnen
:thumbsup:
Grt Marc
03 jan 2014 00:33 #39466
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Radialva super as 53
Radio's en versterkers moeten zo ver als mogelijk is van de rand aarde of meterkast aarde
een aparte aarde krijgen. Anders kun je beter geen aarde er op aansluiten.
Lichtnet aarde geeft een heleboel net storingen aan de radio door.En daar wil je juist van af.
Dus een aparte aarde voor radio's en versterkers, anders beter maar niets.
Vr gr Cees.
een aparte aarde krijgen. Anders kun je beter geen aarde er op aansluiten.
Lichtnet aarde geeft een heleboel net storingen aan de radio door.En daar wil je juist van af.
Dus een aparte aarde voor radio's en versterkers, anders beter maar niets.
Vr gr Cees.
- Marc
- [Marc]
-
Minder
Meer
02 jan 2014 21:44 - 02 jan 2014 21:49 #39460
door Marc
Laatst bewerkt 02 jan 2014 21:49 door Marc.
02 jan 2014 21:36 #39458
door zjokkeh
Beantwoord door zjokkeh in topic Radialva super as 53
Leuk dat er nog iemand zo eentje heeft 
Ik heb de radio al horen spelen dus ga ik er van uit dat de buizen nog ok zijn. Ik heb net al de condensators besteld, dus nu maar wachten op de facteur
Even een offtopic vraag. Wat voor een antenne gebruiken jullie voor dit type radio's te laten spelen? Ik weet dat er vroeger een koperdraad werd gespannen op het dak of op de zolder, maar dat vind ik nogal onpraktisch? Zijn er andere compactere oplossingen?
Ik heb de radio al horen spelen dus ga ik er van uit dat de buizen nog ok zijn. Ik heb net al de condensators besteld, dus nu maar wachten op de facteur

Even een offtopic vraag. Wat voor een antenne gebruiken jullie voor dit type radio's te laten spelen? Ik weet dat er vroeger een koperdraad werd gespannen op het dak of op de zolder, maar dat vind ik nogal onpraktisch? Zijn er andere compactere oplossingen?
- Marc
- [Marc]
-
Minder
Meer
02 jan 2014 21:10 #39455
door Marc
zjokkeh
Ik heb precies dezelfde radio en heb ook moeten meemaken dat het schema niet klopt maar ik heb een ander type erbij gepakt en daar de boel mee vergeleken .
Ook moet ik even vermelden dat de buizen echt goed moeten zijn anders blijft ie rommelen eerst even meten en dan pas verder zoeken .
s6 met de klus en houd moed
Ik heb precies dezelfde radio en heb ook moeten meemaken dat het schema niet klopt maar ik heb een ander type erbij gepakt en daar de boel mee vergeleken .
Ook moet ik even vermelden dat de buizen echt goed moeten zijn anders blijft ie rommelen eerst even meten en dan pas verder zoeken .
s6 met de klus en houd moed