Radio's van 1950 tot 1970
B7X73A - Restauratie
- Hoedendoosch
- [Hoedendoosch]
-
Minder
Meer
11 nov 2012 18:36 #23947
door Hoedendoosch
Beantwoord door Hoedendoosch in topic B7X73A - Restauratie
Hoi,
ik gebruik de B7X73A in combinatie met de AD5035A en de 2x AD5036B wekelijks enkele uren in de avond op vol volume (ik heb geen directe buren, dus geen overlast). De muziek (o.a. Rowwen Hèze) komt dan via de computer MP3 op de PU ingang. Het valt me op dat het vervormings-neonlampje dan eigenlijk constant staat te flikkeren. Als ik de laptop aansluit via de voorversteker is het geluid heel zacht en vervormd. Kan het kwaad voor de boxen om zolang op vol volume te spelen ? Of is er een betere manier om een laptop of Ipad aan te sluiten op de B7X ?
Groeten,
Pim.
ik gebruik de B7X73A in combinatie met de AD5035A en de 2x AD5036B wekelijks enkele uren in de avond op vol volume (ik heb geen directe buren, dus geen overlast). De muziek (o.a. Rowwen Hèze) komt dan via de computer MP3 op de PU ingang. Het valt me op dat het vervormings-neonlampje dan eigenlijk constant staat te flikkeren. Als ik de laptop aansluit via de voorversteker is het geluid heel zacht en vervormd. Kan het kwaad voor de boxen om zolang op vol volume te spelen ? Of is er een betere manier om een laptop of Ipad aan te sluiten op de B7X ?
Groeten,
Pim.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
10 nov 2012 21:55 - 10 nov 2012 21:56 #23914
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic B7X73A - Restauratie
René
Kopen Haha geintje.
Henk en Peter tot zover mijn dank.
Je radio blaast een kaars uit zoals je in een mail aan me vertelde plus de opmerking de B7x73A en het apparaat blaast je de tent uit, om het zo eens even te omschrijven. ook de toonregeling werkt zeer fraai op deze manier gaat wat beloven zodra hij bij mij op de zestiger jaren kamer dienst gaat doen.
Nogmaals mijn dank en ik kijk er na uit kan bijna niet meer wachten.
De laatste foto's zijn mooi scherp zo te zien heb je inmiddels een camera gekocht.
Mg.
Bert.
Kopen Haha geintje.
Henk en Peter tot zover mijn dank.
Je radio blaast een kaars uit zoals je in een mail aan me vertelde plus de opmerking de B7x73A en het apparaat blaast je de tent uit, om het zo eens even te omschrijven. ook de toonregeling werkt zeer fraai op deze manier gaat wat beloven zodra hij bij mij op de zestiger jaren kamer dienst gaat doen.
Nogmaals mijn dank en ik kijk er na uit kan bijna niet meer wachten.
De laatste foto's zijn mooi scherp zo te zien heb je inmiddels een camera gekocht.
Mg.
Bert.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 10 nov 2012 21:56 door Bert Kn.
- brcf01
- [brcf01]
-
Minder
Meer
10 nov 2012 20:53 - 10 nov 2012 21:13 #23913
door brcf01
Beantwoord door brcf01 in topic B7X73A - Restauratie
Mooi werk, Henk (en Peter) en fijne foto's.
Doet me toch wel weer een beetje terig verlangen naar dit type radio.
Jaren lang plezier van gehad en met name de oorsprong van mijn huidige
jazz platencollectie geweest.
:thumbsup:
Doet me toch wel weer een beetje terig verlangen naar dit type radio.
Jaren lang plezier van gehad en met name de oorsprong van mijn huidige
jazz platencollectie geweest.
:thumbsup:
Laatst bewerkt 10 nov 2012 21:13 door brcf01.
- hkruis
- [hkruis]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
10 nov 2012 20:41 #23912
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic B7X73A - Restauratie
Pim,
alle condensatoren zijn vervangen, op de keramische na. De voedingselco was ook nog in een goede conditie. Ook bijna alle composiet weerstanden waar een beetje spanning op komt te staan.
Paul, ik denk dat de schakelaar nog wel goed is. De bediening tussen de knop en de aan\uit schakelaar is niet soepel nog. Kan ook zijn dat de Aan\uit schakelaar iets verdraait moet worden.
Han, de trafo is inderdaad een beetje warm geweest, Zie je wel vaker bij dit type trafo. Nu wordt hij niet warm meer.
alle condensatoren zijn vervangen, op de keramische na. De voedingselco was ook nog in een goede conditie. Ook bijna alle composiet weerstanden waar een beetje spanning op komt te staan.
Paul, ik denk dat de schakelaar nog wel goed is. De bediening tussen de knop en de aan\uit schakelaar is niet soepel nog. Kan ook zijn dat de Aan\uit schakelaar iets verdraait moet worden.
Han, de trafo is inderdaad een beetje warm geweest, Zie je wel vaker bij dit type trafo. Nu wordt hij niet warm meer.
10 nov 2012 19:36 #23909
door verbeek
Beantwoord door verbeek in topic B7X73A - Restauratie
Henk, wellicht is de netschakelaar al eens vervangen. Bij die van mij was dat het geval, alleen door een verkeerd type. Deze is toen vervangen door een uit een sloopchassis van een B6X63A, evenals de volumepotmeter (Preh).
Mooie foto's!
Gr. Paul
Mooie foto's!
Gr. Paul
De volgende gebruiker (s) zei dank u: hkruis
- Hoedendoosch
- [Hoedendoosch]
-
Minder
Meer
10 nov 2012 19:32 - 10 nov 2012 19:32 #23908
door Hoedendoosch
Beantwoord door Hoedendoosch in topic B7X73A - Restauratie
Hallo Henk,
mooi werk ! Zo te zien heb ik ook nog wel wat te doen aan mijn B7X73A en de nagenoeg identieke B7X83A (2 stuks). De B7X83A wil ik op den duur gaan gebruiken met 2x AD5046. Heb je zo te zien ook alle elco's vervangen ?
Groeten,
Pim.
mooi werk ! Zo te zien heb ik ook nog wel wat te doen aan mijn B7X73A en de nagenoeg identieke B7X83A (2 stuks). De B7X83A wil ik op den duur gaan gebruiken met 2x AD5046. Heb je zo te zien ook alle elco's vervangen ?
Groeten,
Pim.
Laatst bewerkt 10 nov 2012 19:32 door Hoedendoosch.