Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

radio repareren

• hkruis
  • [hkruis]
Meer
28 dec 2011 22:03 #13053 door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Re: radio repareren
Das simpel de 2 min aansluitingen gaan naar het chassis. De 2 plussen zijn dan de oude + aansluitingen van de elco.

Gr. Henk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
28 dec 2011 21:49 #13049 door knutselaar
Beantwoord door knutselaar in topic Re: radio repareren
dat is een slimme oplossing Hugo redelijk makkelijk te doen enhet blijft er origeneel uitzien.
Alleen weet ik niet goed hoe ik dan die elco's aan moet sluiten omdat de origenele 2 x 50 uf maar twee aansluitingen heeft,staan de twee elco's dan paralel of in serie?
bedankt Rein

Meer
28 dec 2011 17:57 #13037 door Hugo Sneyers
Beantwoord door Hugo Sneyers in topic Re: radio repareren
Hallo Rein .... je kan die condensator van 2 x 50 µF best laten zitten en er de draden van los knippen en onder het chassis 2 enkelvoudige condensatoren plaatsen van ieder 47 µF 450 V. Die kan je vinden bij Jukeboxrevival.

Wel opletten hoe je hem plaatst want deze dingen hebben een + en - kant !

Groeten ... Hugo Sneyers
Bijlagen:

Meer
28 dec 2011 15:12 #13027 door knutselaar
Nou het heeft even geduurd maar ik heb alle condensatoren vervangen,toen voorzichtig de radio opgestart.
Na dat hij een tijdje aan stond begon één van de buizen vel te vlikkeren deze heb ik vervangen dooe een andere,dit was de ez 80.
En ja hoor de radio speelde,hij heeft nu een paar keer gespeeld in eerste instantie niet te lang maar hij speelde goed zonder problemen.
Maar nu na de laatste keer dat hij aanstond zette ik hem uit en hoorde even later wat geluid uit he kabinet komen,nu zag ik dat er boven uit de grote condensator van 2 x 50 uf bruine vloeistof kwam borrelen.
Nu zet i hem dus maar niet meer aan en vraag ik me af waar ik deze door kan vervangen,erg jammer ik had er veel plezier van dat hij weer speelde,het platen speler gedeelte heb ik verder nog niks aan gedaan.
Als iemand mij kan vertellen waar door ik deze kan vervangen,zie foto in mijn erste bericht,zou ik daar erg dankbaar voor zijn.
bij voorbaat dank Rein.

Meer
29 nov 2011 16:08 #12196 door knutselaar
bedankt tot zover,ga nu eerst proberen de radio aan het spelen te krijgen,en daarna is goed bekijken hoe deze condensator nu aangesloten zit.
zodra er vorderingen zijn laat ik dat weten,heb nu eerst wat soldeer werk te doen.
Rein

Meer
28 nov 2011 20:02 - 28 nov 2011 20:10 #12181 door Ouwe Schipper
Beantwoord door Ouwe Schipper in topic Re: radio repareren
Zover ik kan overzien
Lijkt het me onwaarschijnlijk dat die condensator direkt aan de motor hangt, op welke manier dan ook
Daarvoor is die 170 volt te weinig. Ik dacht aan een of andere ontstoor functie, maar dat kan dus niet.
Tenzij de platenspeler wordt gevoed uit de 110 volts wikkeling van je voedings trafo
Nico
Laatst bewerkt 28 nov 2011 20:10 door Ouwe Schipper.

Gemaakt door Kunena