Skip to main content
Algemeen

ratel condensator vraagje

Meer
25 jul 2013 09:29 #34592 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic ratel condensator vraagje

Sorry voor het uitstapje over fikkende netschakelaars, dat was volkomen off-topic

Hoi Maarten.
Ik verwijt je niets.
Zoals je in de reactie op Ben hebt gelezen

Vanuit dat oogpunt gezien heb je wel gelijk ik maak daar verder ook niet zo'n punt van.

Op schrift communiceren is lastig waardoor hetgeen de steller schrijft anders gezien kan worden heb ik zelf ook last van.
In mijn AG9004's heb ik de ratelaars welke ik in eerste instantie had losgeknipt alsnog vervangen voor 1,5KV boosters.
Lijkt mij dat die wel stand houden.

Bert.

Mvg.
Bert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
25 jul 2013 00:07 - 25 jul 2013 00:09 #34585 door maarten
Beantwoord door maarten in topic ratel condensator vraagje
Sorry voor het uitstapje over fikkende netschakelaars, dat was volkomen off-topic.

Wat toch wel wat meer on-topic is: Ratelcondensatoren zullen altijd ratelcondensatoren blijven, ongeacht het type voeding waar ze in zitten. Ze zijn toch belangrijk om storing te voorkomen, en bovendien soms juist ook om een HF-pad naar het net te vormen.

Ik vind het zelf wel apart dat ze tot op de dag van vandaag een kwetsbaar en brandbaar punt blijken te zijn (misschien wel of niet in de voeding van Ren'e, maar op zeker in vele andere moderne lineaire en schakelende voedingen, ook van bijvoorbeeld meetappaatuur).
Laatst bewerkt 25 jul 2013 00:09 door maarten.

Meer
24 jul 2013 15:03 - 24 jul 2013 15:16 #34555 door Bert Kn

Nee Huub, Bert schreef in het begin n.a.v. het wegknippen van een ratelcondensator of dit zomaar kan met ons 'schone' lichtnet en dan met de afsluitende tekst, 'Klopt dit of heeft iemand daar een andere mening over.'
Nu krijgt hij daarop reacties met andere meningen, alternatieven, waarschuwingen en ervaringen.
En dit is naar mijn idee precies waarom gevraagd is. Groet, Ben

Hoi Ben.
Vanuit dat oogpunt gezien heb je wel gelijk ik maak daar verder ook niet zo'n punt van.
Hier staan ook een aantal apparaten overigens geen shit zooi met schakelende voedingen daar ontkomen we nu eenmaal niet meer aan.
Het in de fik daarvan gaan ben ik hier en in mijn omgeving nog nooit tegengekomen

Het ging er mij meer om of het wel dan niet weglaten met het huidige lichtnet zin heeft.

Communiceren via een forum of mail is en blijft lastig geen effectieve communicatie van man tot man werkt veel beter.

Mg.
Bert.

Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 24 jul 2013 15:16 door Bert Kn.

Meer
24 jul 2013 14:52 #34554 door Ben
Beantwoord door Ben in topic ratel condensator vraagje
Nee Huub, Bert schreef in het begin n.a.v. het wegknippen van een ratelcondensator of dit zomaar kan met ons 'schone' lichtnet en dan met de afsluitende tekst, 'Klopt dit of heeft iemand daar een andere mening over.'
Nu krijgt hij daarop reacties met andere meningen, alternatieven, waarschuwingen en ervaringen.
En dit is naar mijn idee precies waarom gevraagd is. Groet, Ben

Tussen positief en negatief zit soms een donderklap.

Meer
24 jul 2013 14:22 - 24 jul 2013 14:24 #34553 door Huub
Beantwoord door Huub in topic ratel condensator vraagje
Ik vind nu velen zelf wel ratelen
En daar is geen condensator voor
Stop.Huub
Laatst bewerkt 24 jul 2013 14:24 door Huub.

Meer
24 jul 2013 14:17 - 24 jul 2013 14:21 #34552 door Bert Kn
Ik had het bericht beter van ratel condensator naar schakelende voedingen kunnen noemen : huh

Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 24 jul 2013 14:21 door Bert Kn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willem Roseboom

Gemaakt door Kunena