Skip to main content
Algemeen

Beurs Driebergen !

Meer
22 jan 2013 11:54 - 22 jan 2013 11:58 #27326 door Philip
Beantwoord door Philip in topic Beurs Driebergen !
Beste Rene.

Kijk ik klaag niet ,want ik regel al mijn aankopen bijna buiten een beurs om,....het is meestal
dat liefhebbers van 30 er jaren Erres de beurs zien als wisselplaatst voor hun radio,s uit die tijd.

Verder wat de aandacht heeft van nu,ga ik niet veranderen dat heeft n.l. geen zin,ook moet het zo zijn
intresse heeft men waar dan in ook en is een eigen keuze.

Dan zijn de ouderen onder ons in de minder-heid ,ik bedoel iemand die geboren is in de 50 er jaren
herkent nog de radio van opa en oma 30 er jaren spul dus .
Iemand van nu 20 tot 50 jaar ja dat is wat anders en herkent de radio,s uit de 60er jaren en deze groep
is groot ,dus wij oudere ouden zijn in de minderheid.

Dat maakt niet uit is enkel maar goed want geloof me als het weer aantrekt alles dus gaat
ook deze jonge ouderen hun verzamel object gedachte voor een groot deel verplaatsen.

Zo is het bij mij ook gegaan is ook niets nieuws gewoon een kwestie van tijd.

Met vriendelijke groet Philip. :smilythumb:

Philip
Laatst bewerkt 22 jan 2013 11:58 door Philip.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• brcf01
  • [brcf01]
Meer
22 jan 2013 11:38 #27325 door brcf01
Beantwoord door brcf01 in topic Beurs Driebergen !
Nu is het ook zo dat er nauwelijks nog bijdragen geleverd worden
door de liefhebbers van radio's van vóór 1940. Het lijkt soms wel
dat die liefhebbers helemaal niets meer te melden hebben, of dat
alles al verteld is in het verleden?
In ieder geval ligt de meeste belangstelling op de twee forums bij
radio's van ná 1945.
Ook is het zo dat er geen redenen zijn om te mopperen door de
liefhebbers van radio van vóór 1940, want de bijdragen zal toch echt
van henzelf moeten komen. Momenteel is de 'klacht' nog wel eens dat
de liefhebbers van 50er jaren radio's de overhand hebben (voor enkele
liefhebbers van vooroorlogse radio's is zelfs dat al off topic), maar
dat is uiteraard niet zo.
Het is toch jammer dat de aandacht voor de vroegste radio's op het
internet (de twee forums BRCF en NFOR) behoorlijk verslapt is.
Maar het is echt aan de liefhebbers van die radio's om er aandacht
aan te schenken.

:thumbsup:

Meer
22 jan 2013 11:23 - 22 jan 2013 11:41 #27324 door Philip
Beantwoord door Philip in topic Beurs Driebergen !
Hallo Allemaal .

Ik heb een maal wel een tijdje terug een beurs gedraaid in driebergen.
Ik had spullen bij me wat 40 jaren spul en ook band-rec-orders en verder klein spul en o ja
van die EE dozen .
Ik ging met de gedachte van nou meer als de helft van deze zaken moet weer terug naar huis.
Werkelijk ik was om 12,30 bijna helemaal los van al deze zaken.
Ik hield hier een cola-flesje met ingebouwde fles-oppen-naar over als laatse op mijn tafel aan over.
Ik zelfs nog dat John Hupse kwam kijken naar dit object en meldde van jammer dat er geen radio-tje in zit,anders had ik het gekocht.

Ik denk dat dit niet meer zo gaat op de beurs en dat met een grote zaal veel standhouders het zelfde
zijn gaan verkopen.
Je ziet ook niet meer echt dat 30 er jaren spul ik bedoel onderdelen en wordt veelal zaken gereserveerd
op de bekende forums voor dat een beurs zelf gaat beginnen .

Dit was voorheen anders en lag met je tong op de deurmat te wachten dat het N V H R boekje door
de klepper-bus werd geschoven

Het eerste wat je las was de advertentie,s achterin het boekje,geloof me dit is al jaren niet meer zo.

Dan internet zelf jammer dat het boekje niet op internet wordt uitgegeven dan heeft een ieder deze
ook bijna gelijktijdig of via mail het blad staat op de site van de N V H R en is te benaderen
voor de leden een kort berichtje via mail naar de leden toe kan dit kenbaar maken en is goedkoper.

Ach wie ben ik ,nou een Erres verzamelaar van het eerste uur dus van het 30 er jaren spul
en zie ik zo,n radio die ik niet heb ,nou dan trek ik mijn knip kan me dan niet zoveel
uitmaken wat hij dan kost.

Mijn vrouw ziet dat al bijvoorbaat en meld ,..... Oooo hij heeft weer die Erres -oogen nou wordt het oppassen geblazen.

Met vriendelijke groet Philip.

;) :woohoo: :woohoo: :woohoo: : tvkijkuh :

Philip
Laatst bewerkt 22 jan 2013 11:41 door Philip.

• Hoedendoosch
  • [Hoedendoosch]
Meer
22 jan 2013 10:36 #27323 door Hoedendoosch
Beantwoord door Hoedendoosch in topic Beurs Driebergen !
Hoi Jeroen,

als het om plano's uit de jaren vijftig en zestig gaat is men op het moment niet zo gierig. Voor een B8X72A telt men grif 150 tot 200 euro neer, B5X34A gaat momenteel tot 70 a 80 euro. B7X44A rond de 100 - 150 euro. Maar dat is tijdelijk, als er weer een nieuwe hype is dalen deze radio's ook weer in prijs.

Groet, Pim.

Meer
22 jan 2013 06:38 #27318 door Verdicom
Beantwoord door Verdicom in topic Beurs Driebergen !
Ja Robin.
Ik ben nu eenmaal aanhanger van Philips èn van Grundig.
Dat is genoegzaam bekend hier
Dat gaat blijkbaar toch goed samen.
Knokken tegen mezelf heeft ook weinig zin. Dus laat ik het zo ;)

Groet,
Han
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Robin

• Jeroen Landman
  • [Jeroen Landman]
  • Mijn hobby's zijn het verzamelen en restaureren van buizenradio's, jukeboxen en klokken, verder heb ik 8 klassieke auto's en ben liefhebber van Amsterdamse School meubilair.
Meer
21 jan 2013 22:03 #27308 door Jeroen Landman
Beantwoord door Jeroen Landman in topic Beurs Driebergen !
Nou Maarten,
Die "gierigheid" is al langer aan de gang hoor...leg je oor eens te luisteren bij de standhouders...
Ik vroeg eens 5 euro voor een mooie en goede roodkoperen Philips spoelbus...de geïnteresseerde kreeg een gezicht als een oorwurm en meldde dat hij 2 euro "meer dan zat vond"............

Kon je vroeger na de beurs je zelf tracteren op een afzakkertje in de plaatselijke horeca en hoefde je geen geld bij te steken omdat de beursopbrengsten ruim voldoende waren om een leuk item voor je eigen collectie aan te schaffen....dat is reeds lang "geschichte"

Ik was hoogst verbaasd dat een vriendelijke medestandhouder slechts 80 euro verlangde voor een fraaie en puntgave Philips luidspreker van bakeliet type 2032, ofwel "het leeuwtje"

Het duurde tot einde beurs voor dit schitterende en in gave staat zeldzame object van eigenaar wisselde.
Ik heb enkele jaren geleden ruim het 3-voudige betaald.

Met een "crisis" heeft dit niets te maken, met de feestdagen zijn er weer miljarden verkwanseld aan containers vol vreetwerk, dozen vol vuurwerk en dit alles wordt dan in de kofferbak van de steeds duurdere en nieuwere auto's geladen....

Ik vraag me wel eens af of men de inhoud van 2 boodschappenwagens met een kop er op ook daadwerkelijk allemaal kan verorberen. :woohoo:

Niet voor niets beginnen enkele weken voor de beurzen de fora vol te lopen met aanbiedingen, je moet als verkoper echt reclame maken voor je spullen.
Op de beurs verkoop je als standhouder bijna niets, althans niet voor een reguliere prijs.

Als deze tendens aanhoudt zie ik het voor de toekomst somber in, de sporthal, hoe gezellig ook..wordt dan overbodig.
Het afhuren van de parkeerplaats en enkele tafels in het café is dan voldoende :(

Hoe anders was dat voorheen, men stond vaak onaangekondigd in het weekend op de stoep..."Heb je nog wat te koop??!!"

Het heeft ook te maken met het internet uiteraard en de wegwerpmaatschappij.
De verregaande "verontduurzaming" (mooi scrabble woord?) heeft hier ook een vinger in de pap.

Bekende "discounters" en huishoudzaken, Action/Blokker/Kwantum/Leen Bakker/enz. bieden een ieder de kans om voor een appel en een ei een heel huis in te richten met inferieure rotzooi.

Er bestaat geen waarde-oordeel meer en de factoren mooi, solide, veilig zijn geen item meer.
Op een verjaardag kon je vroeger vol trots vertellen dat je auto maar mooi de 300.000 kilometer had gepasseerd en het nog prima deed.

Als je dat vandaag de dag meldt ben je een armoedzaaier en rijdt je gewoon in een "oud hok"
Met die gedachtengang in het achterhoofd is een oude radio of luidspreker een duur en overbodig ding.

Anderzijds kunnen we rustig stellen dat in de jaren 90 veel verzamelobjecten grof overgewaardeerd waren en de bomen tot in de hemel leken te groeien.

Een object, een verzamelstuk, of dat nu een radio, klok, lamp of meubel is..heeft immer een taxatiewaarde en kan onmogelijk in één klap waardeloos worden.

Eigenlijk is het de omgekeerde wereld, de geschiedenis leert door de eeuwen heen dat in tijden van malaise en geldontwaarding, goederen en zaken als kunst en antiek het ENIGE zijn dat hun waarde behoudt of in waarde stijgt.

Géén crisis dus, maar een hele zware vorm van negativiteit en onzekerheid.

Je kunt je geld beter uitgeven aan leuke dingen voor de hobby dan afwachten voor de ontoerekeningsvatbaren in Den Haag het komen afpakken om onmetelijke gaten in megabegrotingen te vullen.

Of dat je eigen bank "met triple A-status" het nog sneller laat verdwijnen als David Copperfield...

"Zwarte gaten" hebben niets met het heelal of quantumfysica te maken hoor! :P :banghead: : tvkijkuh :

Groet,

Jeroen

Gemaakt door Kunena