Algemeen
800 Ohm luidspreker op conventionele eindtrap
Minder
Meer
30 dec 2012 16:29 #26232
door Willem Roseboom
Beantwoord door Willem Roseboom in topic 800 Ohm luidspreker op conventionele eindtrap
Hallo,
Dus als jullie de plano aan hebben in de mono stand en je luistert met je gezicht midden voor de afstemschaal dan neemt de lagetonen weergave af tot bijna nul????
Groeten Willem
Dus als jullie de plano aan hebben in de mono stand en je luistert met je gezicht midden voor de afstemschaal dan neemt de lagetonen weergave af tot bijna nul????
Groeten Willem
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Minder
Meer
30 dec 2012 15:57 #26231
door snameroc1963
Beantwoord door snameroc1963 in topic 800 Ohm luidspreker op conventionele eindtrap
In een plano horen de luidsprekers in tegenfase te staan daarmee bedoel ik dat beide conussen gelijktijdig naar voren gaan dus van elkaar af bewegen.
30 dec 2012 13:17 #26223
door Franc
Beantwoord door Franc in topic 800 Ohm luidspreker op conventionele eindtrap
Hoi Wiilem,
Dat klopt toch niet en het lijkt me ook erg vermoeiend er lang naar te luisteren.
Moet echt een foutje af fabriek zijn geweest of de vorige eigenaar.
Erres deed het wel ooit met een extra knopje om een semi stereo effect te krijgen.
En sommige oude mono muziek wordt(werd) zo op plaat of CD gezet voor hetzelfde pseudo effect.
Ik houd er niet van.
Groet Franl
Dat klopt toch niet en het lijkt me ook erg vermoeiend er lang naar te luisteren.
Moet echt een foutje af fabriek zijn geweest of de vorige eigenaar.
Erres deed het wel ooit met een extra knopje om een semi stereo effect te krijgen.
En sommige oude mono muziek wordt(werd) zo op plaat of CD gezet voor hetzelfde pseudo effect.
Ik houd er niet van.
Groet Franl
Minder
Meer
30 dec 2012 12:50 #26218
door Willem Roseboom
Beantwoord door Willem Roseboom in topic 800 Ohm luidspreker op conventionele eindtrap
Hallo Peter,
Bij mijn B7X44a staan de beide luidsprekers in tegenfase waardoor het "laag" eerder akoestisch wat versterkt wordt in plaats van kortgesloten. Het zit origineel zo. Ik kwam erachter toen ikzelf de luidsprekers eens in tegenfase wilde proberen.
Groeten Willem
Bij mijn B7X44a staan de beide luidsprekers in tegenfase waardoor het "laag" eerder akoestisch wat versterkt wordt in plaats van kortgesloten. Het zit origineel zo. Ik kwam erachter toen ikzelf de luidsprekers eens in tegenfase wilde proberen.
Groeten Willem
29 dec 2012 22:52 #26201
door Franc
Beantwoord door Franc in topic 800 Ohm luidspreker op conventionele eindtrap
Die plano's zijn geen vergelijk met de OTL toestellen.
Die klinken veel dieper en hebben ook veel meer power, zeker in het laag.
Maar het stereo effect is van die plano's best goed maar van de latere ECL86 laagohmige plano's nog beter.
Verder enk ik dat je best 800ohm speakers kunt proberen op PA versterkers, die hebben meestal een meervolt systeem.
Pak de 50V aftakking en misschien is het geluid beter dan bv de 10V aftakking bij ong 8 ohm.
Dit kun je dan testen met een 9710AM versus een 9710M.
Ook dit heb ik nog niet getest terwijl ik wel enkele versterkers heb.
Misschien wordt het laag wel beter daardoor.
Ik heb als tiener wel geprobeerd via een condensator een 800ohm speaker direct op de primaire van de UGT aan te sluiten.
Niet echt de beste aanpassing maar het gaf wel iets meer power uit een enkele ECL82 Avafort versterkertje.
Verder erg gevaarlijk natuurlijk maar ik was voorzichtig door de speaker eerst in een kastje te doen.
Groet Frank.
Die klinken veel dieper en hebben ook veel meer power, zeker in het laag.
Maar het stereo effect is van die plano's best goed maar van de latere ECL86 laagohmige plano's nog beter.
Verder enk ik dat je best 800ohm speakers kunt proberen op PA versterkers, die hebben meestal een meervolt systeem.
Pak de 50V aftakking en misschien is het geluid beter dan bv de 10V aftakking bij ong 8 ohm.
Dit kun je dan testen met een 9710AM versus een 9710M.
Ook dit heb ik nog niet getest terwijl ik wel enkele versterkers heb.
Misschien wordt het laag wel beter daardoor.
Ik heb als tiener wel geprobeerd via een condensator een 800ohm speaker direct op de primaire van de UGT aan te sluiten.
Niet echt de beste aanpassing maar het gaf wel iets meer power uit een enkele ECL82 Avafort versterkertje.
Verder erg gevaarlijk natuurlijk maar ik was voorzichtig door de speaker eerst in een kastje te doen.
Groet Frank.
29 dec 2012 22:51 #26200
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic 800 Ohm luidspreker op conventionele eindtrap
Peter,
Op mijn B7X43A zie afbeelding verder heb ik twee AD5046 speakers welke ik van Frank tezamen met de AG9015 heb overgenomen aangesloten gehad.
Met die speakers klonk het echt geweldig.
Maar ook zonder die speakers klinkt het gewoon goed.
Het is wel zoals je zegt zoeken naar een goede opstelling.
Mg.
Bert.
Op mijn B7X43A zie afbeelding verder heb ik twee AD5046 speakers welke ik van Frank tezamen met de AG9015 heb overgenomen aangesloten gehad.
Met die speakers klonk het echt geweldig.
Maar ook zonder die speakers klinkt het gewoon goed.
Het is wel zoals je zegt zoeken naar een goede opstelling.
Mg.
Bert.
Mvg.
Bert