Skip to main content
Algemeen

gelijkricht condensator van mijn b7x72a

• hkruis
  • [hkruis]
Meer
26 mei 2012 04:07 - 26 mei 2012 04:29 #17790 door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Re: gelijkricht condensator van mijn b7x72a

Mogge ,

De Buiselco kun je vervangen, of de inhoud ervan door 3 elcootjes van 47uF, 450 volt. De minaansluitingen komen bij elkaar en moeten aan de behuizing van de oude behuizing worden gelegd of in ieder gaval aan het Chassis. De 3 plussen gaan naar de bestaande afgaande bedrading en weerstanden. Als je ze in de bestaande alu. bus gebt gemonteerd mogen de plussen in de bus natuurlijk ook geen sluiting maken.

Controleer nog even de polariteit van de nw. elco (juist aangesloten). En dan toch even goed de aansluitngen nalopen. dus C1, C1a en C2 ook weer op de juiste plek terecht komen.

Anders even fotootje plaatsen
Bijlagen:
Laatst bewerkt 26 mei 2012 04:29 door hkruis.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
25 mei 2012 21:03 #17787 door Paul Brouwer
1. Ik neem aan dat jij met mF uF bedoelt.
2. Ik hoop dat jij de 3 negatieve zijdes niet alleen aan elkaar geknoopt hebt maar ook aan massa gelegd hebt.

Deze 3-voudige elco is goed te vervangen door 3 47uF elco's.

Groeten,
Paul
De volgende gebruiker (s) zei dank u: arjenm

Meer
25 mei 2012 19:43 #17785 door arjenm
hallo beste mensen,

ik ben bezig met de gelijkricht condensator uit mijn toestel
er staat op 3 x 50 mf
ik wil de condensators vervangen die er in zitten
3 elco,c 48 mf 450v heb ik hier voor,als ik goed op mijn schema heb gekeken zitten ze in het aluminium kokertje alle 3 paralel geschakelt dus de 3 minetjes aan elkaar geknoopt
en de drie plusjes weer op de juiste draden en weerstanden aangesloten maaaar dan gaat het niet goed in de radio de grote weerstand die aan de elco zit r50 en r 46 gaan dan gelijk roken :duizelig: wat doe ik voor doms willen jullie even mee denken
alvast bedankt gr arjen

mvg arjen meulmeester

ik probeer het repareren van buizen radio,s onder de knie te krijgen en er zoveel mogelijk over te weten te komen WAAROM om dat ik iets heb met oude radio,s en techniek .
mijn andere hobby is het restaureren van oldtimers en alles wat er met te maken heeft
en natuurlijk ook mee rijden

Gemaakt door Kunena