Algemeen
Restauratie Oude Buienradio (hoi, ik ben nieuw:)
11 apr 2012 21:13 - 11 apr 2012 21:18 #16389
door klaas
Beantwoord door klaas in topic Re: Restauratie Oude Buienradio (hoi, ik ben nieuw:)
Ja, wat is zeldzaam.
Gratis een doos met splinternieuwe 1G6GT, DF92, VT146, 3D6, VT234, 5676, 3S4, 1S5, 1L4, 3A4 DAF96 en veeele andere, in 10 fout, gekregen. In originele verpakking.
Vind deze buizen maar eens...
Maar, je kan blij zijn met iets kleins en leuks.
En trouwens, de Peugeot is al verkocht zie ik.
Gratis een doos met splinternieuwe 1G6GT, DF92, VT146, 3D6, VT234, 5676, 3S4, 1S5, 1L4, 3A4 DAF96 en veeele andere, in 10 fout, gekregen. In originele verpakking.
Vind deze buizen maar eens...
Maar, je kan blij zijn met iets kleins en leuks.
Laatst bewerkt 11 apr 2012 21:18 door klaas.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
11 apr 2012 20:41 #16388
door Laurens
.
Beantwoord door Laurens in topic Re: Restauratie Oude Buienradio (hoi, ik ben nieuw:)
Leuk dat ie zeldsaam is, maar er is een verschil tussen intrinsieke waarde en handelswaarde.
Ik kom zo vaak zeldsame dingen tegen, maar dat betekent niet automatisch dat 't waardevol is en er vraag naar is.
Er zijn weliswaar weinig peugeot radio's (ik ben er nog nooit eentje tegengekomen) maar de vorm en techniek vind ik niet zo bijzonder. De horizontale opstelling met schaal rechts en speaker links is voor de oorlog al gedaan door Telefunken (bijv. 776wk) en na de oorlog was er ook genoeg te vinden in die stijl - met als verschil dat in NL en D de randen bijna altijd hoekiger zijn.
Ik kom zo vaak zeldsame dingen tegen, maar dat betekent niet automatisch dat 't waardevol is en er vraag naar is.
Er zijn weliswaar weinig peugeot radio's (ik ben er nog nooit eentje tegengekomen) maar de vorm en techniek vind ik niet zo bijzonder. De horizontale opstelling met schaal rechts en speaker links is voor de oorlog al gedaan door Telefunken (bijv. 776wk) en na de oorlog was er ook genoeg te vinden in die stijl - met als verschil dat in NL en D de randen bijna altijd hoekiger zijn.
.
- Jeroen Landman
- [Jeroen Landman]
-
- Mijn hobby's zijn het verzamelen en restaureren van buizenradio's, jukeboxen en klokken, verder heb ik 8 klassieke auto's en ben liefhebber van Amsterdamse School meubilair.
Minder
Meer
11 apr 2012 18:58 #16385
door Jeroen Landman
Beantwoord door Jeroen Landman in topic Re: Restauratie Oude Buienradio (hoi, ik ben nieuw:)
Hallo Laurens,
Ehm..belachelijk hoog?! hoezo? als ik jou nu eens 175 euro plus een week de tijd geef..zou je het dan presteren om met een PEUGEOT radio op de proppen te komen?
Ik denk niet dat je er aan kunt komen.
Je bedoelt waarschijnlijk dat de radio je smaak niet is en je er niet meer in ziet dan 50 euro...
Heb je enig idee hoe ontzettend zeldzaam zo'n Peugeot radio is?
Als je de link goed leest, was het toestel voor de gevraagde 175 euries razendsnel verkocht...
Ik ben zelf groot liefhebber van het merk Citroën, ook zij hebben één radiotoestel geproduceerd in de jaren 30, een "hybride" die zowel als portable op batterijen, op het lichtnet óf via de auto-accu kon spelen, een beetje álà Philips 122 ABC.
Ook dit toestel is vreselijk zeldzaam en onvoorstelbaar duur...je kunt beter spreken over "mogen" kopen dan over "kunnen" kopen...
Groet, Jeroen
Ehm..belachelijk hoog?! hoezo? als ik jou nu eens 175 euro plus een week de tijd geef..zou je het dan presteren om met een PEUGEOT radio op de proppen te komen?
Ik denk niet dat je er aan kunt komen.
Je bedoelt waarschijnlijk dat de radio je smaak niet is en je er niet meer in ziet dan 50 euro...
Heb je enig idee hoe ontzettend zeldzaam zo'n Peugeot radio is?
Als je de link goed leest, was het toestel voor de gevraagde 175 euries razendsnel verkocht...
Ik ben zelf groot liefhebber van het merk Citroën, ook zij hebben één radiotoestel geproduceerd in de jaren 30, een "hybride" die zowel als portable op batterijen, op het lichtnet óf via de auto-accu kon spelen, een beetje álà Philips 122 ABC.
Ook dit toestel is vreselijk zeldzaam en onvoorstelbaar duur...je kunt beter spreken over "mogen" kopen dan over "kunnen" kopen...
Groet, Jeroen
11 apr 2012 12:01 #16374
door Laurens
.
Beantwoord door Laurens in topic Re: Restauratie Oude Buienradio (hoi, ik ben nieuw:)
Dat is de typische franse stijl. 175 euro is trouwens wel een belachelijk hoog bedrag, ik zou 'm op 50 euro of minder zetten...
.
- mptnvannierop
- [mptnvannierop]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
11 apr 2012 05:07 #16370
door mptnvannierop
Beantwoord door mptnvannierop in topic Re: Restauratie Oude Buienradio (hoi, ik ben nieuw:)
Dag jeroen, dat is scherp om te zien
.
Ik heb ook iets gevonden wat er aan de binnenkant een beetje op lijkt (van peugeot)
www.peugeotforum.nl/phpBB/viewtopic.php?t=18268&p=159498
Ik heb ook iets gevonden wat er aan de binnenkant een beetje op lijkt (van peugeot)
www.peugeotforum.nl/phpBB/viewtopic.php?t=18268&p=159498
- hkruis
- [hkruis]
-
Minder
Meer
11 apr 2012 04:55 #16369
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Re: Restauratie Oude Buienradio (hoi, ik ben nieuw:)
Ik weet niet hoe je aan de informatie komt, Buizen kunnen niet inbranden door aanraking met je handen. Ik denk dat je bedoeld halogeenlampjes, alleen die zitten niet in je radio.
Mooie foto set.
Mooie foto set.