Skip to main content
Algemeen

Restauratie Oude Buienradio (hoi, ik ben nieuw:)

Meer
13 apr 2012 17:47 #16447 door mptnvannierop
Haha, dat maakt mij niet uit hoor :)

Ik zit nog op mn werk dus ben nog niet met mn radiootje bezig geweest. Maar ik denk dat ik binnenkort even een afspraak maak bij iemand die me hierbij kan helpen.
Mocht ik even slecht reageren iig alvast bedankt voor de hulp, maar ik laat de voortgang nog weten hoor!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• hkruis
  • [hkruis]
Meer
13 apr 2012 15:09 #16442 door hkruis
Klopt

Meer
13 apr 2012 14:50 #16441 door Ouwe Schipper
Dit zijn dialogen waar Maurits niets mee opschiet
Laten we on- topic blijven
Nico

• hkruis
  • [hkruis]
Meer
12 apr 2012 20:43 #16422 door hkruis
Jeroen, brengen die 2802 zoveel op?, ik gebruik er 4 als boekensteun, toch maar eens over nadenken of dit niet te kostbare steunen zijn. :lachuh: :lachuh:

• Jeroen Landman
  • [Jeroen Landman]
  • Mijn hobby's zijn het verzamelen en restaureren van buizenradio's, jukeboxen en klokken, verder heb ik 8 klassieke auto's en ben liefhebber van Amsterdamse School meubilair.
Meer
12 apr 2012 20:29 - 12 apr 2012 20:31 #16417 door Jeroen Landman
Ieder zijn mening..als er een of ander vaag merk op had gestaan was het idd een ding van enkele tientjes geweest.
Intrinsieke (wezenlijke) waarde hebben oude radio's niet, althans voor 99,9% van de mensheid...de populaire en design modellen hebben een bepaalde gemiddelde waarde en vallen in de rubriek antiek/curiosa, waar exemplaren in topstaat een veelvoud op kunnen brengen van de prijs van een matig toestel.

Handelswaarde hebben ze al helemaal niet, of je moet grote partijen inkopen.
een radio van zeg; gemiddeld 25 euro gaat echt geen 50 euro opbrengen, en je krijgt hem ook niet voor een tientje inkoop te pakken.

Daarom zie je ook geen buizenradio in een antiekzaak, een antiquair moet zijn inkoop met gemiddeld maal 3 verkopen om rendabel te draaien, daar zijn radio's ongeschikt voor en is er te weinig publiek voor.

De meeste verzamelaars die er ook een stukje "handel" bij doen, gebruiken dit als spaarpot om weer eens wat anders aan te schaffen en de ruimte acceptabel te houden.

Enkele zéér gewilde types hebben, "crisis" of niet, gewoon een blijvend hoge waarde.
en je kunt een radio qua ontwerp saai of lelijk vinden..een Philips 2802 bijvoorbeeld koop je gewoonweg niet onder de 1000 euro..en dat is echt een lelijk zwart doodskistje..maar wel één waar verzamelaars een moord voor doen.

En iemand met goed zakelijk inzicht die per definitie helemaal géén verzamelaar hoeft te zijn, koopt beslist niet alleen dingen die hij/zij zelf mooi vindt, maar wél zaken waar vraag naar is, hoe lelijk ook..
Laatst bewerkt 12 apr 2012 20:31 door Jeroen Landman.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: hkruis

Meer
12 apr 2012 04:52 #16392 door mptnvannierop
Ik heb mijn moeder gebeld, maar er zat toch een ingebouwde speaker in.
Géén idee waarom die er uit is gehaald, ik bel mijn oom nog even, die weet er vast meer van.

Gemaakt door Kunena