Algemeen
Wie kan mij iets meer vertellen over deze philips radio?
- hkruis
- [hkruis]
-
Minder
Meer
05 feb 2012 20:33 #14389
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Re: Wie kan mij iets meer vertellen over deze philips radio?
Liset, leuke radio, zuinig op zijn. Ik heb je een PM gezonden voor het geval je in Drente niemand zou vinden om de combi na te zien.
Gr. Henk
Gr. Henk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Minder
Meer
05 feb 2012 20:02 #14384
door Ouwe Schipper
Beantwoord door Ouwe Schipper in topic Re: Wie kan mij iets meer vertellen over deze philips radio?
Kijk dat was een goede opmerking van Marc& Patricia
Omdat zulke toestellen in die tijd ontworpen waren voor de netspanning van 220 Volt. Teugenswoordig staat er op de stopkontakten zowat 235 volt, wat niet altijd goed verteerbaar is voor zulke ouwetjes. Condensatoren vervangen (die ouwe teerballen) is zéker nuttig. In zo'n teerbal zit gewoonlijk een geheel van twee stroken aluminium folie, opgerold met twee stroken geparaffineerd papier ertussen. Dat papier moet goed isoleren en dat doet het na zoveel jaren juist niet zo best meer! Dus erùìt met die dingen, is altijd wel iemand in jullie omgeving de daar goed in is.
Verder kan zo her en der een klein druppeltje olie in het mechaniek van de platenspeler geen kwaad
Wegdoen is zeker weten iets waar je spijt van krijgt
Nico
Omdat zulke toestellen in die tijd ontworpen waren voor de netspanning van 220 Volt. Teugenswoordig staat er op de stopkontakten zowat 235 volt, wat niet altijd goed verteerbaar is voor zulke ouwetjes. Condensatoren vervangen (die ouwe teerballen) is zéker nuttig. In zo'n teerbal zit gewoonlijk een geheel van twee stroken aluminium folie, opgerold met twee stroken geparaffineerd papier ertussen. Dat papier moet goed isoleren en dat doet het na zoveel jaren juist niet zo best meer! Dus erùìt met die dingen, is altijd wel iemand in jullie omgeving de daar goed in is.
Verder kan zo her en der een klein druppeltje olie in het mechaniek van de platenspeler geen kwaad
Wegdoen is zeker weten iets waar je spijt van krijgt
Nico
05 feb 2012 20:01 #14383
door Verdicom
Beantwoord door Verdicom in topic Re: Wie kan mij iets meer vertellen over deze philips radio?
Omdat de netbeheerders in al hun wijsheid het voltage hebben opgeschroefd naar 230 met pieken naar 235 Volt.
Vraag me niet waarom. De noodzaak daarvan snappen wij toch niet :neeneenee:
Vraag me niet waarom. De noodzaak daarvan snappen wij toch niet :neeneenee:
05 feb 2012 19:18 #14379
door liset
Beantwoord door liset in topic Re: Wie kan mij iets meer vertellen over deze philips radio?
ja deze is wel aanwezig.. maar mag ik vragen waarom?Marc en Patricia schreef : Hallo het is ook verstandig om het SPANNINGSCAROUSSEL van 220 volt naar 245 te verplaatsen ( als deze aanwezig is ) .
Grt Marc en Patricia
- Marc en Patricia
- [Marc en Patricia]
-
Minder
Meer
05 feb 2012 19:17 #14378
door Marc en Patricia
Beantwoord door Marc en Patricia in topic Re: Wie kan mij iets meer vertellen over deze philips radio?
Hallo het is ook verstandig om het SPANNINGSCAROUSSEL van 220 volt naar 245 te verplaatsen ( als deze aanwezig is ) .
Grt Marc en Patricia
Grt Marc en Patricia
05 feb 2012 19:09 - 05 feb 2012 20:13 #14377
door Lee
Beantwoord door Lee in topic Re: Wie kan mij iets meer vertellen over deze philips radio?
Laatst bewerkt 05 feb 2012 20:13 door Lee.