Skip to main content
Bandrecorders

Koppen lappen, slijpen dus.

• Tonmeister Henk
  • [Tonmeister Henk]
Meer
11 sep 2016 20:55 - 11 sep 2016 21:00 #62382 door Tonmeister Henk
Beantwoord door Tonmeister Henk in topic Koppen lappen, slijpen dus.

Huub schreef : gewoon een nieuwe kop gebruiken .

Als jij een paartje vlinderkoppen voor m'n paradepaard kan leveren voor een zacht prijsje , dan houd ik me van harte aanbevolen

.Tjerk en Peter : De spleet in de Studer koppen heeft voldoende diepte voordat hij breder wordt , je kan dit soort koppen zelfs meerdere keren relappen . Met een minder diepe spleet schijnt een weergavekop zelfs efficienter te werken . Hoe dit bij andere koppen zit weet ik niet maar daar is evt snel achter te komen : gewoon een paar doorzagen :P

Om zelf te gaan relappen ik ook niet zitten . Je moet de vorm van de kop gelijk houden om een ideaal contact met de band te houden , dus aan beide kanten van de spleet materiaal te gaan verwijderen heeft geen zin . Je moet een berg materialen kennis bezitten en dan nog de benodigde attributen . De profs die dat doen werken met een griezelige nauwkeurigheid .

Als leerzaam experiment wel interessant al kost het je waarschijnlijk letterlijk de kop , maar voor serieus gebruik niet aan te raden .

En de kosten van relappen ? Een setje ¼ inch 2 spoor koppen bij een bedrijf in Engeland iets van €150 . Daar heb je in het geval van de vlinderkoppen met geluk 1 gebruikt exemplaar voor . Reken voor een setje "nieuwe" maar een €700 - €800 , afhankelijk van het type recorder .......

Groet , Henk
Laatst bewerkt 11 sep 2016 21:00 door Tonmeister Henk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
11 sep 2016 20:17 #62381 door Marotick
Beantwoord door Marotick in topic Koppen lappen, slijpen dus.
Dat is het probleem Huub, waar haal ik nieuwe koppen? Ze worden niet meer gemaakt.
Waarom zou het mislukken, anderen kunnen het ook er is zelfs een bedrijfje in Engeland die het gewoon doet maar dat heb ik al uitgelegd.
Graag geen commentaren meer dat het niet gaat of zo maar gaarne mee denken hoe het het beste zal kunnen. Snappie?

Jack

Meer
11 sep 2016 17:15 - 11 sep 2016 17:16 #62378 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Koppen lappen, slijpen dus.
Nou ja het is ook maar een veronder stelling
ik bedoel van de zij kanten afnemen
maar hoeveel metaal er nog zit ?
infeite is het ook allemaal flut
gewoon een nieuwe kop gebruiken .
Huub
Laatst bewerkt 11 sep 2016 17:16 door Huub.

Meer
11 sep 2016 16:48 #62376 door PE9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Koppen lappen, slijpen dus.
@Jack: jouw initiatief is gedoemd te falen. Het probleem is dat de luchtspleet naar binnen toe wijder wordt. Ga je materiaal verwijderen wordt je spleet dus breder. Gevolg: geen signaal meer. Mechanisch kan het allemaal prima maar het heeft geen enkele zin...

Tjerk, 9ZZ

Meer
11 sep 2016 14:18 #62370 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Koppen lappen, slijpen dus.
Wat punt vormig slijpen mischien ?
Maar je zal ook gekoeld moeten slijpen
mischien met een heel feine zand steen
en de kop ingeklemt in een boor klem met veel ijzer voor de koeling
of met koel water .. michien vragen aan een diamant slijper .
Heel fijneschuur band of schijf .
Huub
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marotick

Meer
11 sep 2016 12:32 #62367 door Marotick
Beantwoord door Marotick in topic Koppen lappen, slijpen dus.
Ja mannen leuk deze reacties maar wat ik poogde was om jullie mee te laten denken om een methode te vinden om de koppen te slijpen. Hier heb ik dus niets aan.
Graag bij de les blijven. :)

Ik wil dus de bandrecorder koppen zo bijslijpen dat de slijtplek weer verkleint wordt en dat de kop het weer lange tijd goed doet.
Er zijn mensen die dit al succesvol gedaan hebben en ik ben opzoek naar de beste methode.
Als iemand mee wil denken of mee wil werken over deze problematiek dan is dat zeer welkom.

Jack Marotick

Gemaakt door Kunena