Skip to main content
Nieuws

Track & trace van Post.nl is niet langer meer betrouwbaar

Meer
22 jul 2020 12:19 - 22 jul 2020 12:26 #84714 door Ben Dijkman
@Rene R.
Hallo Rene.
Zolang als ik BD&Co doe was post.nl inderdaad een goed adres.
Er was toen ook heel af en toe wel eens wat zoek, maar dat werd uiteindelijk inderdaad ALTIJD terug gevonden door post.nl. Helemaal mee eens.
Echter.
Om ze tegenwoordig telefonisch te kunnen bereiken is al een klus op zich... wachttijden zijn vaak erg lang.

Nu blijkt dat ze niet eens meer moeite willen(lees: mogen) doen om jou poststuk te achterhalen ondanks track en trace waarvoor ik WEL betaald heb.
Het poststuk ligt n.b nog steeds bij post.nl zelf maar ze verdommen het om dat even op te zoeken.!

Dan had ik het maar nóg duurder aangetekend en verzekert moeten verzenden is het antwoord dat ik krijg....MAAARRR Ik heb toch niet voor niks track en trace dienst betaald....Maar dat interesseerde ze totaal nie.
Staat ook nergens in hun voorwaarden dat ze met standaard track en trace GEEN onderzoek kunnen doen.
Deden ze tot op heden WEL.
DAT ben ik dus niet gewend van post.nl, in al die jaren niet.
De dames zijn heel vriendelijk inderdaad, maar doen NIKS meer ook al zijn ze het met mij eens dat de fout bij post.nl zelf zit.

Een andere (rechtstreekse) ingang naar het hoofdkantoor Leeuwarder die ik vroeger wel had is
"uit de lucht "gehaald.

Mijn bericht gaat er dus om om u te waarschuwen dat het momenteel dus echt een zooitje is bij post.nl .
Stuur dus alles dan maar verzekert op ook al is het een dingetje van een paar tientjes of minder, want als het niet aankomt bij de klant ben jij anders diegene die voor de schade mag opdraaien.

Groet en dank voor jou reactie :)
Ben

Handtekening
Laatst bewerkt 22 jul 2020 12:26 door Ben Dijkman.
Onderwerp is gesloten.
Meer
22 jul 2020 10:20 - 22 jul 2020 10:22 #84713 door Franc
Doorgaans weinig problemen gehad.

Wel een keer een apart geval.
Wat speakertjes gekocht via MP, de verkoper had ze alle 4 met ty-raps op een karton vastgezet om de conussen heel te houden, goed dus.
Maar bij ontvangst bleken de ty-raps alle doorgeknipt te zijn en de speakers dus los met doorgeprikte conussen door de resten van de ty-raps.

Rare gang van zaken of de drugs/explosieven hond van slag..........:neeneenee:

Maar een radio versturen of ontvangen via post, no way..............!

Mvg Frank
Laatst bewerkt 22 jul 2020 10:22 door Franc.
Onderwerp is gesloten.
Meer
22 jul 2020 10:06 #84711 door Cees PA1DBA
Ik onderschrijf de mening van Ben,
Zelfs een aangetekend pakketje is spoorloos verdwenen, en bij de post kunnen ze ook niet vertellen waar het is.
En vergoeden ho maar.
Denk dat te maken heeft met onderbetaling en demotivatie van post medewerkers.

Cees- pa1dba
Onderwerp is gesloten.
Meer
22 jul 2020 08:15 - 22 jul 2020 08:44 #84710 door RR1957
Beste Tjerk, dat bedoel ik helemaal niet.
Als er klachten zijn is het volkomen terecht daar wat aan te doen en je hebt zeker gelijk
in de rest van je verhaal, net zo goed als Ben gelijk heeft.
Echter, er zijn ook mensen, zoals ik, tevreden. Dat mag ook gezegd worden.
Jarenlang (flinke) pakketten naar China gestuurd, elke maand wel en soms zelfs twee keer
in de maand. Nooit fout gegaan. Soms duurde het wel enkele weken. Maar dan lag het
aan de logistiek in China. In Nederland bij Post.NL afgegeven is het de volgende dag
al over de grens.
Het zijn vaak douanes die 'verdachte pakketten' enige tijd vasthouden, uitspreiden
in een grote hal en er honden langs laten lopen. Het interesseert ze niets dat de
pakketten dan enkele weken later aankomen, dat ligt niet aan Post.NL.

Waar ik op tegen ben is dat er een tendens gemaakt wordt dat Post.NL dan ook
werkelijk helemaal fout is met zijn service. Tegenover 1 pakket dat mis gaat
staan vele duizenden pakketten die goed gaan. Het is een gigantische logistiek
gebeuren geworden. De titel van deze topic is dan ook tamelijk tendentieus.
En nogmaals, in Nederland is de pakketdienst heilig, vergeleken bij veel andere landen.

Kreeg net een keurig berichtje dat een pakket uit Frankrijk over ongeveer een uur afgeleverd wordt. Verzendtijd dan drie dagen na afgifte.

Sorteer centrum in China.

Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Laatst bewerkt 22 jul 2020 08:44 door RR1957.
Onderwerp is gesloten.
Meer
22 jul 2020 06:32 #84709 door PE9ZZ

RR1957 schreef : Klachten zijn volkomen terecht zoals hierboven, maar een tegengeluid mag ook

Niet mee eens. Pestnl wordt betaald om een dienst te leveren. Als ze dat verzaken moet daarover verhaal te halen zijn. Nu zeggen ze jammer dan. Als het goed gaat heb je geluk, anders pech. Of moet je maar een peperdure verzekering bijkopen en maar hopen dat ze afkomen ingeval claim.

Ik heb op dit moment één issue met Pestnl met een brievenbuspakketbrief uit Athene. Die is op 22 juni in Thessaloniki op de bus gedaan en is nu pas (21 juli) in NL. Nog altijd als Greece Post (ELTA). Pestnl is er dus vooralsnog niet bij betrokken. Of misschien ook wel. Op 13 juli: "Receive Item At Inward Office Of Exchange (Netherlands) Greece Post"

Ben benieuwd hoe dit afloopt. Kwijt lijkt-ie vooralsnog niet te zijn: "Arrival At Delivery Office"

Deze informatie van parcelsapp.com/en/tracking/

Tjerk, 9ZZ
Onderwerp is gesloten.
Meer
21 jul 2020 21:57 #84705 door RR1957
Hoewel er een verbod is opgelegd om normaal te reageren doe ik het toch.

Begrip heb ik wel voor je relaas.

Zelf heb ik al vele jaren goede ervaringen met Post.NL, ook in de afgelopen maanden,
zoals bij BOL (heb ik ook geen klachten over).
En ik heb de afgelopen jaren heel wat leuke spullen bijvoorbeeld via MP aangeschaft
voor onze vintage interieur of andere hobbies.
En al die keren is het tot op de dag van vandaag NOOIT fout gegaan.
Eén keer wel en notabene een kostbare zending van 1500 euro die uiteraard verzekerd
werd en naar Engeland moest. Het ging fout omdat de Engelse douane zonder enige
melding het pakket tijdelijk in beslag had genomen (zeker vier weken) en het vervolgens
opengerukt en wel met een beschadigde inhoud had afgeleverd bij de ontvanger.
Gelukkig had ik foto's gemaakt van het inpak-proces.
Die man was uiteraard des duivels. Het blijkt dat de pakket- en postverzending in dat
prachtige UK een absolute ramp is waarbij vergeleken het in Nederland absoluut
volmaakt en heilig bij is. Daarbij moet ik zeggen dat het contact met de dames van
Post.NL aan de telefoon en via mails voor mij vriendelijk en hulpvaardig waren. Ik
werd beslist niet van het kastje naar de muur gestuurd.
We hebben een vaste bezorger die erg vriendelijk is, zich uit de naad werkt en toch
niet te beroerd is om me in het trappenhuis tegemoet te komen. Hij weet verder heel
goed dat de buren in het trappenhuis (3 hoog) elkaar helpen bij de ontvangsten van
elkaars pakketten. Het is immers een afgesloten trappenhuis.
Ook de accurate meldingen via mails van Post.NL kloppen altijd wel en zijn correct.
Bovenstaand is absoluut niet te zeggen van de andere bezorg-maatschappijen zoals
DHL en GLS. Het gebeurd gewoon geregeld dat dergelijke 'collega's' van Post.NL
zich niet aan de bezorg-afspraak houden die dan ook niet kloppen met de gegevens
van hun T&T. Kwamen ze niet, maar pas de volgende dag of zelfs des avonds laat.
Ik doe dus niet mee aan de actie, ik ben volkomen tevreden en dat mag ook gezegd worden.

Klachten zijn volkomen terecht zoals hierboven, maar een tegengeluid mag ook. ;-)

Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena