Track & trace van Post.nl is niet langer meer betrouwbaar
Henk van 't Kruis
Nou, dan mogen we hier echt niet mopperen hoor.
Amerika is toch de meest ontwikkelde, culturele, innoverende, sociaal maatschappelijke, veilige,
eerlijke, vriendelijke, vooruitstrevende, non- corrupte westerse natie ter wereld die het altijd
beter weet, beter doet, enzovoorts?
Hier moet je in Nederland wel één of twee dagen wachten voor je post of pakketje arriveert!
Ik wacht al drie weken op post uit Virginia en het is nog niet eens in Nederland, zo vertelde mij
een zeer vriendelijke hulpvaardige dame van Post.nl aan de telefoon. Het moet zich nog steeds
in de USA bevinden (bewijs van versturen aanwezig).
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Dank aan jou, Peter, Bert en René voor het zelfmodererend vermogen, dat scheelt mij of Henk weer werk. Correlaties en causaties zijn soms verdomd lastig te begrijpen, en we zijn ook nog eens genetisch zo ingesteld dat we outsiders automatisch als verdacht beschouwen. Dat doet niets af aan daadwerkelijke problemen, maar een beetje lopen roeptoeteren dat het standaard aan de allochtonen ligt is simpelweg onzin.Francois129 schreef : Bert,
Daar wordt ik ook boos van.
In België zijn de meeste koerierdiensten bemand met vriendelijke mensen die hun best doen om hier “ons” Nederlands te spreken, ook komen ze niet uit Nederland of België!
Laat deze discussie over PostNL niet ontaarden in een spelletje wij tegen zij!!!
En ja, ik heb in mijn professionele leven met verschillende nationaliteiten samen gewerkt, zelfs nu nog in mijn 20% werk tijdens mijn pensioen.
François
Als je al een case zou willen maken voor het verband tussen herkomst en arbeidsmentaliteit bij PotsNL of koeriersdiensten in het algemeen, dan zou je eerder kunnen zeggen dat het door het beleid van de vervoerders om personeel en freelancers uit te knijpen, het afvoerputje van de arbeidsmarkt is. Je ziet er dus goedwillende keiharde werkers die na een paar jaar dringend naar een andere baan uitzien en je ziet er luie lapswansen die hun tijd uitdienen. Sociaal-economisch zal je dan relatief vaak allochtonen tegenkomen, omdat die vaker in het afvoerputje terechtkomen. De blanke lapswansen trekken liever een uitkering (voor degenen die op hun achterse benen gaan staan: dat is een racistisch grapje, niet schieten aub).
Verder een staande uitdrukking over arbeidsmentaliteit die ik al bijna niet durf te gebruiken omdat hij in deze context racistisch kan overkomen: pay peanuts, get monkeys.
Ben Dijkman schreef : Tegenwoordig mag je alleen nog maar papierwerk per envelope.
( max. brievenbusafmetingen ) versturen naar buitenland. Een kaartje schaalkoord of een kabeltje ,knopje ,veertje of kleine plaatjes.. etc etc zit je al meteen boven de 7,50€ verzendkosten....
Dan verstuur je het met pakket met track en trace of aangetekend...en dan raakt het nog zoek ook...Nu al 3 poststukken ..foetsie........!
Wie krijgt de rekening en mag alles dan nog een keer gratis naar de klant opsturen in de hoop dat het dan wel aankomt......?? Moi.
Doe ik dat niet dan vindt de klant --- mij ---- een oplichter want hij heeft betaald en wil zijn spullen nu wel eens een keert thuis en dus moet ik daar maar voor zorgen..
Klant zelf ging toch ook akkoord met deze verzendwijze denk ik dan ...en dus de risico's ?
Verzekerd verzend vindt de klant vaak te duur..
Mijn vraag :
Ben ik dan schuldig dat hij zn spullen niet kreeg.?
Dan kan een klant ook nog eens mijn paypal acoount laten blokkeren om zijn zin te krijgen.....
Maar ik , Ben , ben toch zeker Sinterklaas niet ?...
wondere wereld
Buitenland betekent voor mij al automatisch dat het niet met PotsNL gaat. DHL is ook daar voor mij standaard met UPS als tweede keus, en er zijn nog wat onbekendere verzenders die ik zou proberen als het nodig was.
Als ik iets moeilijk vervangbaars of duurs verstuur heeft de klant niets te zeggen over wel of niet verzekeren. Als verzender bepaal ik dat.
- Francois129
- [Francois129]
-
- Na de buizentoestellen ook vintage toestellen
Met post naar Frankrijk heb ik geen ervaring.
Wel zowel als ontvanger vanuit Nederland als verzender vanuit België naar Nederland met Postnl heb ik goede ervaringen.
François
- Ben Dijkman
- [Ben Dijkman]
-
Onderwerp Auteur
Het gaat hier dus niet om binnenlandse poststukken.
Ondanks Track &tTrace al dan niet ook nog aangetekend en verzekert:
De poststukken raken zoek en post.nl zegt : Zoek het maar uit vette pech 3 bier.
Dan moet je zelf eerst uren aan de lijn hangen en tegen hele aardige mensen praten ( die als robotjes de antwoorden oplepelen die op hun schermpje staan zodat ze al hun menselijke verstand niet meer mogen gebruiken) die je dan vriendelijk zeggen dat ze NIKS kunnen doen, dat ze zelfs nog niet eens de verzendkosten terug mogen betalen.
Ik betaal jullie voor: Track&trace= je pakket van deur tot deur kunnen volgen.
Altijd weten waar je pakket is ! Dat staat n.b. op jullie eigen post.nl site..dus bespaart u mij deze stupide uitredes a.u.b..
Pas als je maar vaak en lang genoeg en keihard blijft volharden op jou rechten en hun plichten mits je het geluk hebt een normaal denkend iemand aan de lijn te krijgen, krijg je uiteindelijk met veel geluk wel wat voor elkaar..en dan maar af wachten of ze ook daadwerkelijk achter jou poststuk aan gaan.
Op zich heb ik (buiten post naar frankrijk om )altijd goede ervaringen met post.nl laat dat duidelijk zijn.
Handtekening