Zelfbouw
"Aikido" hoofdtelefoonversterker
- Kwadjo
- [Kwadjo]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
04 apr 2019 17:12 #76901
door Kwadjo
Beantwoord door Kwadjo in topic "Aikido" hoofdtelefoonversterker
Dank je voor jouw compliment Huub. Ik heb er geen andere plannen mee dan gebruiken voor mijn hoofdtelefoon. En beter te veel dan te weinig vermogen. Het zal samen met een cd-speler zeker niet passen op mijn nachtkastje dus daar moet ik nog iets op verzinnen.
Groet,
Robert
Groet,
Robert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
04 apr 2019 15:00 - 04 apr 2019 15:02 #76900
door Huub
Beantwoord door Huub in topic "Aikido" hoofdtelefoonversterker
Ja ik vind de versterker wel kunstig gemaakt
maaar valt wat groot uit ZAL dat ?
ook met zo,n grote wattace voor hoofd telefoon
verders vind ik het wel een goed bouwsel
Wat kan men er allenmaal meer mee als hoofd telefoon
stuur versterker bvb .
Huub
maaar valt wat groot uit ZAL dat ?
ook met zo,n grote wattace voor hoofd telefoon
verders vind ik het wel een goed bouwsel
Wat kan men er allenmaal meer mee als hoofd telefoon
stuur versterker bvb .
Huub
Laatst bewerkt 04 apr 2019 15:02 door Huub.
04 apr 2019 13:58 #76898
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic "Aikido" hoofdtelefoonversterker
Zo, da's een oudje! Heb ik ook gehad voordat ik pakkumbeet 30 jaar geleden overstapte op Beyerdynamic DT990. Vond het destijds een hele fijne koptelefoon.Kwadjo schreef : Ik gebruik een AKG K240 hoofdtelefoon
Tjerk, 9ZZ
- Kwadjo
- [Kwadjo]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
04 apr 2019 13:30 #76897
door Kwadjo
Dag Frank,
Ik heb inderdaad een flink overschot aan vermogen met deze AKG. Ik denk dat ik de potmeter nooit voorbij halverwege zal draaien en dat 1/3 zo ongeveer het plezierigst zal zijn.
Groet,
Robert
Ik heb inderdaad een flink overschot aan vermogen met deze AKG. Ik denk dat ik de potmeter nooit voorbij halverwege zal draaien en dat 1/3 zo ongeveer het plezierigst zal zijn.
Groet,
Robert
04 apr 2019 12:47 #76895
door Franc
Beantwoord door Franc in topic "Aikido" hoofdtelefoonversterker
Robert,
Is het vermogen niet te groot voor de AKG?
Groet Frank
Is het vermogen niet te groot voor de AKG?
Groet Frank
- Kwadjo
- [Kwadjo]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
04 apr 2019 11:35 #76894
door Kwadjo
Frank, Bert en Cees, bedankt voor jullie positieve reacties.
Frank heeft de onderdrukking van eventueel 'lawaai' op de voedingslijn al uitgelegd. In combinatie met de gestabiliseerde voeding (die sowieso wat overdreven is omdat de door de versterker verbruikte stroom tamelijk constant is) dus wat overkill. Maar ach, voor een amateur die al zo veel buizen heeft verzameld dat hij ze nooit meer allemaal zal kunnen gebruiken, is elk excuus voor een extra buis in een ontwerp mooi meegenomen. Verder wil ik van een beschikbaar chassis graag zo veel mogelijk de aanwezige openingen voor buisvoeten gebruiken. Dat is bij dit project bijna volledig gelukt (alleen de opening vlak bij de voedingstransformator is nog beschikbaar; het was dat een indicatorbuis niet mooi met zijn voorkant naar voren zou staan, anders had ik die er ook nog in verwerkt).
Maar misschien is de resolutie van het schema in combinatie met jouw PC (of ander apparaat) de oorzaak van het wegvallen van een verbinding?
Ik gebruik een AKG K240 hoofdtelefoon. Die heeft een impedantie van 600 Ohm dus perfect voor dit soort versterkers.
Groet,
Robert
Frank heeft de onderdrukking van eventueel 'lawaai' op de voedingslijn al uitgelegd. In combinatie met de gestabiliseerde voeding (die sowieso wat overdreven is omdat de door de versterker verbruikte stroom tamelijk constant is) dus wat overkill. Maar ach, voor een amateur die al zo veel buizen heeft verzameld dat hij ze nooit meer allemaal zal kunnen gebruiken, is elk excuus voor een extra buis in een ontwerp mooi meegenomen. Verder wil ik van een beschikbaar chassis graag zo veel mogelijk de aanwezige openingen voor buisvoeten gebruiken. Dat is bij dit project bijna volledig gelukt (alleen de opening vlak bij de voedingstransformator is nog beschikbaar; het was dat een indicatorbuis niet mooi met zijn voorkant naar voren zou staan, anders had ik die er ook nog in verwerkt).
Maar misschien is de resolutie van het schema in combinatie met jouw PC (of ander apparaat) de oorzaak van het wegvallen van een verbinding?
Ik gebruik een AKG K240 hoofdtelefoon. Die heeft een impedantie van 600 Ohm dus perfect voor dit soort versterkers.
Groet,
Robert