Zelfbouw
Goldline GV240 versterker in bedrijf.
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Cees
Minder
Meer
10 okt 2017 09:56 #69025
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Goldline GV240 versterker in bedrijf.
@Bert als je met een potmeter de juiste instelling hebt gevonden,
kan je hem opmeten en de weerstandsdeler aan de tulpingangen in je eindversterker solderen.
Ik had al 2 weerstanden van 22k over de ingang gesoldeerd voor de impedantie-aanpassing naar je VV.
kan je hem opmeten en de weerstandsdeler aan de tulpingangen in je eindversterker solderen.
Ik had al 2 weerstanden van 22k over de ingang gesoldeerd voor de impedantie-aanpassing naar je VV.
Cees- pa1dba
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bert Kn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
09 okt 2017 23:46 #69023
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Goldline GV240 versterker in bedrijf.
Er zijn nog twee dingen die ik ga doen.
Op de voorversterker een derde ingang toevoegen op de input schakelaar welke op drie standen is ingesteld.
In de GV240 een 100K ALPS volume regelaar opnemen omdat de VV een overvloed aan signaal levert en de volume regelaar van deze amper open kan.
De in elkaar geknutselde tijdelijke oplossing werkt overigens uitstekend.
Op de voorversterker een derde ingang toevoegen op de input schakelaar welke op drie standen is ingesteld.
In de GV240 een 100K ALPS volume regelaar opnemen omdat de VV een overvloed aan signaal levert en de volume regelaar van deze amper open kan.
De in elkaar geknutselde tijdelijke oplossing werkt overigens uitstekend.
Mvg.
Bert
Minder
Meer
09 okt 2017 21:32 #69019
door Remon303030
Beantwoord door Remon303030 in topic Goldline GV240 versterker in bedrijf.
Erg mooi Bert.
Super gedaan.
Kom snel eens weer bij jou voor een bakkie en een goed stukje muziek.
Ben erg benieuwd hoe alles klinkt.
Groetjes Remon
Super gedaan.
Kom snel eens weer bij jou voor een bakkie en een goed stukje muziek.
Ben erg benieuwd hoe alles klinkt.
Groetjes Remon
Minder
Meer
09 okt 2017 13:48 #69015
door peters0076
Beantwoord door peters0076 in topic Goldline GV240 versterker in bedrijf.
Ziet er goed uit Bert
Moeten we toch een keertje horen.
Gr Peter
Moeten we toch een keertje horen.
Gr Peter
09 okt 2017 06:42 #69013
door PE9ZZ
08 okt 2017 21:49 #69012
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Goldline GV240 versterker in bedrijf. werd gestart door Bert Kn
Gistermiddag was het dan zover en heb ik de versterker waarin Murphy had toegeslagen bij Cees opgehaald.
HIER een verslag van het bouwen.
Vervolgens een feestje tot in de latere uurtjes bij de buren, vandaag andere verplichtingen en nu dan eindelijk tijd hem uitvoerig te beluisteren.
Nu ben ik op (nieuwere) buizenversterkers best wat gewend, begin negentiger jaren een nieuw gebouwde Velleman K4000 destijds bij de maker van Multitone in Arnhem gekocht daarnaast een Xindak buizen VV en later de K4000 vervangen voor twee Velleman mono blokken met KT88.
Vervolgen een Vincent buizen voorversterker met twee mono hybride eindversterkers, de set met de ronde vensters in het front zodat je de buizen kon zien en als laatste een Yaqin versterker met 4x KT88.
Uiteindelijk moest het dolby DTS met blu ray speler voor de ware beleving worden.
Deze set is nog steeds in gebruik.
Toch mistte ik mijn serieuze niet vintage buizenbakken en dankzij Cees ben ik weer voorzien van een serieuze VV met Phono trap en eindversterker.
Ik kan niets anders zeggen dan dat het werkelijk top of the bill, neusje van de zalm is.
Zelfs Rina die over het algemeen alles wel prima vindt werd er vrolijk van en heeft al bepaald waar deze in woonkamer moet komen.
Cees had er ook nog een mooi logo op geplakt .
HIER een verslag van het bouwen.
Vervolgens een feestje tot in de latere uurtjes bij de buren, vandaag andere verplichtingen en nu dan eindelijk tijd hem uitvoerig te beluisteren.
Nu ben ik op (nieuwere) buizenversterkers best wat gewend, begin negentiger jaren een nieuw gebouwde Velleman K4000 destijds bij de maker van Multitone in Arnhem gekocht daarnaast een Xindak buizen VV en later de K4000 vervangen voor twee Velleman mono blokken met KT88.
Vervolgen een Vincent buizen voorversterker met twee mono hybride eindversterkers, de set met de ronde vensters in het front zodat je de buizen kon zien en als laatste een Yaqin versterker met 4x KT88.
Uiteindelijk moest het dolby DTS met blu ray speler voor de ware beleving worden.
Deze set is nog steeds in gebruik.
Toch mistte ik mijn serieuze niet vintage buizenbakken en dankzij Cees ben ik weer voorzien van een serieuze VV met Phono trap en eindversterker.
Ik kan niets anders zeggen dan dat het werkelijk top of the bill, neusje van de zalm is.
Zelfs Rina die over het algemeen alles wel prima vindt werd er vrolijk van en heeft al bepaald waar deze in woonkamer moet komen.
Cees had er ook nog een mooi logo op geplakt .
Mvg.
Bert
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Cees PA1DBA