Zelfbouw
Labyrinth luidsprekerkast met AD3700AM - INGEZONDEN
31 mrt 2017 23:58 - 01 apr 2017 00:04 #66104
door Bert Kn
Herman,
We hebben het daar inderdaad over gehad dat het klankbord (hoogst waarschijnlijk) geen invloed heeft op het geluid.
Dat je de pijpen nu zonder hout ombouw heb gehoord en dat het totaal geen invloed heeft op het geluid is een ander verhaal en dat bevestigd mijn (ons) vermoeden.
Huub,
Dit concept Labyrint moet je echt eerst eens beluisteren voordat je een oordeel velt.
Deze staan niet uitstralend naar het plafon in de kamer.
Geloof me maar je weet niet wat je hoort.
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Labyrinth luidsprekerkast met AD3700AM - INGEZONDEN
Bert,
Dat de ombouw van het Labyrint systeem totaal geen invloed heeft op het geluid heb ik je al een keer gezegd.
Dus op de speakers die je van mij overgenomen hebt ook niet.
Herman,
We hebben het daar inderdaad over gehad dat het klankbord (hoogst waarschijnlijk) geen invloed heeft op het geluid.
Dat je de pijpen nu zonder hout ombouw heb gehoord en dat het totaal geen invloed heeft op het geluid is een ander verhaal en dat bevestigd mijn (ons) vermoeden.
Huub,
Dit concept Labyrint moet je echt eerst eens beluisteren voordat je een oordeel velt.
Deze staan niet uitstralend naar het plafon in de kamer.
Geloof me maar je weet niet wat je hoort.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 01 apr 2017 00:04 door Bert Kn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- hermanherman
- [hermanherman]
-
Minder
Meer
31 mrt 2017 18:26 #66085
door hermanherman
Beantwoord door hermanherman in topic Labyrinth luidsprekerkast met AD3700AM - INGEZONDEN
Ton,
Ik ken jou luidsprekers niet maar de labyrint met de Philps AD3700AM 800 Ohm klinken geweldig,dus je mag met alle plezier komen luisteren.
Huub,
Waarom heb je toch altijd negatief commentaar op wat je in dit geval helemaal niet gehoord hebt.
Dit verhaal van je vind ik dan ook weer lulkoek,sorry hoor.
Bert,
Dat de ombouw van het Labyrint systeem totaal geen invloed heeft op het geluid heb ik je al een keer gezegd.
Met groet,
Herman.
herman
Ik ken jou luidsprekers niet maar de labyrint met de Philps AD3700AM 800 Ohm klinken geweldig,dus je mag met alle plezier komen luisteren.
Huub,
Waarom heb je toch altijd negatief commentaar op wat je in dit geval helemaal niet gehoord hebt.
Dit verhaal van je vind ik dan ook weer lulkoek,sorry hoor.
Bert,
Met groet,
Herman.
herman
- hermanherman
- [hermanherman]
-
Minder
Meer
31 mrt 2017 18:07 #66081
door hermanherman
Beantwoord door hermanherman in topic Labyrinth luidsprekerkast met AD3700AM - INGEZONDEN
Franc,
De pijp diameter van 200 mm heb ik zo gekozen omdat anders het dempingsmateriaal wat in de pijp zit aan de achterkant de uitstroom van het luidspreker geluid blokkeert.
Nu zit het dempingsmateriaal precies gelijk met het gat wat in het hout zit.
Kun je ook zien in het onderste gat.
De luidspreker heeft een conus diameter van 14 cm.
Daarom heb ik de pijp diameter van 200 mm genomen,het dempingsmateriaal is 3,5 cm dik dus die ruimte heb je gewoon nodig.
Als ik bijvoorbeeld een 180 mm pijp had genomen dan zie je het dempings materiaal zitten wat het geluid zoals ik al zei teveel blokkeert.
Cees,
Ik heb de pijpen zonder hout ombouw gehoord en dat maakt voor de klank helemaal niet uit.
De pijp met het dempingsmateriaal is zo dood als een pier,wat wil zeggen dat er van buiten af geen invloeden zijn.
De hout ombouw zit er alleen maar omheen zodat ze niet omvallen.HaHaHa
Met groet,
Herman.
De pijp diameter van 200 mm heb ik zo gekozen omdat anders het dempingsmateriaal wat in de pijp zit aan de achterkant de uitstroom van het luidspreker geluid blokkeert.
Nu zit het dempingsmateriaal precies gelijk met het gat wat in het hout zit.
Kun je ook zien in het onderste gat.
De luidspreker heeft een conus diameter van 14 cm.
Daarom heb ik de pijp diameter van 200 mm genomen,het dempingsmateriaal is 3,5 cm dik dus die ruimte heb je gewoon nodig.
Als ik bijvoorbeeld een 180 mm pijp had genomen dan zie je het dempings materiaal zitten wat het geluid zoals ik al zei teveel blokkeert.
Cees,
Ik heb de pijpen zonder hout ombouw gehoord en dat maakt voor de klank helemaal niet uit.
De pijp met het dempingsmateriaal is zo dood als een pier,wat wil zeggen dat er van buiten af geen invloeden zijn.
De hout ombouw zit er alleen maar omheen zodat ze niet omvallen.HaHaHa
Met groet,
Herman.
31 mrt 2017 17:17 - 31 mrt 2017 17:20 #66075
door Tcante
Beantwoord door Tcante in topic Labyrinth luidsprekerkast met AD3700AM - INGEZONDEN
Mijn TWTQ kasten met 3800AM spelen goed en ik heb begrepen met 3700AM ook goed, zou de labyrint minder klinken?
Laatst bewerkt 31 mrt 2017 17:20 door Tcante.
31 mrt 2017 11:50 #66067
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Labyrinth luidsprekerkast met AD3700AM - INGEZONDEN
Denk zo maar dat het ook een holle klank geeft
Ik heb wel eens een riool gres buis pijp gehoord
dat geeft wat hol geluid deze staan uitstralent
Naar het plafon in de kamer
waar het geluid bij hoort soort muziek
Fanfare band ? door de straten .?
Ik denk dat het niet voorkomt
Maar dat het uitprobeer stukje is
huub
Huub
Ik heb wel eens een riool gres buis pijp gehoord
dat geeft wat hol geluid deze staan uitstralent
Naar het plafon in de kamer
waar het geluid bij hoort soort muziek
Fanfare band ? door de straten .?
Ik denk dat het niet voorkomt
Maar dat het uitprobeer stukje is
huub
Huub
31 mrt 2017 10:22 #66066
door Tcante
Beantwoord door Tcante in topic Labyrinth luidsprekerkast met AD3700AM - INGEZONDEN
Met enige schroom,! Ik zou wel graag willen luisteren, Mvg Ton Canté