Skip to main content
Zelfbouw

Zelfbouw boxen

Meer
04 sep 2015 02:05 - 04 sep 2015 02:09 #54617 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic Zelfbouw boxen
Maurice,
Als er ook maar iets mee rammelt hoor ik dat direct, de dunne achterwand van onze kast in de huiskamer had die hebbelijke gewoonte ook, niets zo irritant als dat en inmiddels opgelost.

Henk,
De reden waarom ik de plastic schaal niet afgekit heb is omdat ik deze speaker(s) destijds bewust gebouwd heb om er in de toekomst verder mee te experimenteren.
In combinatie met de AD1260 wil ik er ook eens een 9710AM inzetten, en andersom een 800 Ohm bombardon in combinatie met de AD3700AM.

Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 04 sep 2015 02:09 door Bert Kn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
03 sep 2015 22:43 #54613 door Cees
Beantwoord door Cees in topic Zelfbouw boxen
@ Henk K,
Mooi resultaat!
Cees.

• Henk van t Kruis
  • [Henk van t Kruis]
  • Onderwerp Auteur
Meer
03 sep 2015 19:22 #54605 door Henk van t Kruis
Beantwoord door Henk van t Kruis in topic Zelfbouw boxen
Ik denk dat het plankje bij gebruik van de AD1260 inderdaad overbodig is. De plasticschaal zou ik afkitten, gewoom een ringetje kit op de rand en vast schroeven, De kit verspreid zich dan netjes.

Mechanisch heb ik mijn 2 boxen nu gereed en getest en ze erg klinken i.c.m. de versterkers bijzonder goed. Als ik de voorversterker op direct heb staan, dus zonder enige tooncorrectie klinkt het gewoon af. Dus line IN,, voorversterker IN en direct weer uit, naar de 2 sets OTL - BiAmp versterkers, 1 uitgang laag (AD1260) en 1 x middenhoog. (9710AM) Ontzettend mooie stereo.

Nu de verder afwerking nog.

Meer
03 sep 2015 18:45 #54604 door MauriceH
Beantwoord door MauriceH in topic Zelfbouw boxen
Bert,
Snap ik wel dat iets voller klinkt ivm de grotere ruimte in de box.
Ook dat dunne plankje heeft denk ik vrolijk mee gerammeld.
Volume is soms echt belangrijk.

Test nog even of dat afdekschaaltje niet ook vrolijk mee ratelt.
Denk door testen met toongenerator je met de hand wel kunt voelen wel resonantiepunt dat heeft.

Meer
03 sep 2015 00:05 #54583 door Bert Kn
Omdat het een kleine moeite was het tussenschot te verwijderen en extra demping materiaal aanbrengen waar er gaten vielen heb ik dat nog even gedaan.
En zowaar het klinkt nu nog mooier.

Mvg.
Bert
Bijlagen:

Meer
02 sep 2015 22:41 #54582 door Bert Kn
Henk,
Zoals je wellicht nog herinnert heb ik destijds deze A13 luidsprekers gebouwd met daarin de AD1260 plus een AD3700AM .
Daar is toen nogal wat commotie over geweest omdat ik in de tussenschotjes minder en grotere gaten had geboord.

Inmiddels heb ik bij een van de exemplaren het filter verwijderd en bi ampli op de AG9009 aangesloten.
Over de prestaties van deze speaker in dit geval met het tussenschot in combinatie met de AG9009 ben ik meer dan tevreden klinkt :thumbsup: .
Desgewenst wil ik wel eens proberen hoe dat zonder tussenschot klinkt, de luidspreker heb ik dusdanig gebouwd zodat het tussenschot makkelijk te verwijderen is.
Hieronder een afbeelding van de luidspreker met het filter nog aanwezig.

Mvg.
Bert
Bijlagen:

Gemaakt door Kunena