Bij de OTL versterkerblokken komt ook een voor- en regelversterker. Die wilde ik eerst geheel zelfbouwen. Echter ik heb een AG9014 in bezit gekregen die als basis gaat dienen. Omdat bij deze versterker de ingangen toch al overhoop zijn gehaald en de schakeling gewijzigd wil ik dit geheel veranderen.
Een belangrijke wijziging zijn de keuze knoppen aan de voorkant. Deze wordt vervangen door een rotaryswitch. Deze switch gaat de nodige relais aansturen voor ingangs selectie. Voor elke ingang, zowel links als recht komt er een relais op een print. Ik heb nog de nodige kleine relais voor 9 VDC en die wil ik hiervoor gaan gebruiken.
Nu las ik echter een artikel dat je voor het gebruik van relais in een audio circuit beter reedrelais kunt toepassen. Helaas is de reden hiervan niet onderbouwt en ik zie de voordelen hiervan ook niet direct. Van overspraak zal weinig sprake zijn omdat voor elke lijn er een apart relais gebruik wordt. het zijn 6A wisselcontacten en het contact ligt aan aarde bij onbediende ingang.
Heeft iemand hier ervaring mee, en waarom zou ik dit geval een reedrelais beter kunnen zijn.
Gr. Henk