Skip to main content
Reparatie en Restauratie tip's

Toenemende ruis in verouderende buizen

Meer
25 dec 2010 08:44 - 25 dec 2010 08:45 #496 door Huub
Zou het ook niet zoo zijn Dat verschillende buizen
merken en typens .onderling meer afgifte versterking geven ?
Meer versterking geeft ook meer ruis.van de zelfde buis ?
En ik denk echt wel Dat er beteren en minder beteren
Merken zijn ? Huub
Laatst bewerkt 25 dec 2010 08:45 door Huub.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• aphelbloezem
  • []
24 dec 2010 15:40 - 24 dec 2010 15:43 #488 door aphelbloezem
Beantwoord door aphelbloezem in topic Re: Toenemende ruis in verouderende buizen
Beste Maarten

Werkelijk het einde wat je schrijft en eerlijk ,ik zou best eens een pilsje met je willen gaan drinken

gewoon uit vriendschap ,ik denk dat we tranen lachen die avond.

..............Buurman en buurman weleens van gehoord????

Met vriendelijke groet Aphelbloezem smileykerstk
Laatst bewerkt 24 dec 2010 15:43 door aphelbloezem.

Meer
24 dec 2010 13:07 #479 door maarten
Philip en John ook hartelijk bedankt voor de inbreng, ik weet nu dat het juist niet om een ruisarme buis zou gaan. Maar alsnog een leuk verzamelstuk.

• aphelbloezem
  • []
24 dec 2010 10:33 - 24 dec 2010 10:38 #470 door aphelbloezem
Beantwoord door aphelbloezem in topic Re: Toenemende ruis in verouderende buizen
Hallo Allemaal

Kijk,..... Dit had ik al geschreven :

Verder even voor Maarten ik heb gezocht naar een E813CC maar helaas daar heb ik nergens wat van kunnen vinden
Wel E83CC en noem maar op er zijn meer buisjes die je kan gebruiken zonder de schakeling te moeten aanpassen
daardoor weder weer mijn reactie

Iets lezen of helemaal copy-eren blijkt ook nog een vak .

Maar goed ik kijk niet op elk iemand zijn site ,....waarom in het verleden heb ik persoonlijk wel eens een niet
goed aangegeven iets gezien b.v een E 406N met b.v een kathode welke hij niet bezit of in brands staat dat deze
lamp 500 volt kan hebben en de betreffende site geeft aan dat het 250 volt moet zijn ,als je dat dan aangeeft
volgt er een dicussie die nergens toe leid ,.......dus daarom kijk ik nimmer meer op zo,n site en vraag bij de
oorsprong wel,: Maarten in dit geval waar het presies om gaat .

Maar goed veel zaken weten we nu en Maarten en anderen bedankt voor hun inbreng.

Groet Aphelbloezem Kerstzang
Laatst bewerkt 24 dec 2010 10:38 door aphelbloezem.

Meer
24 dec 2010 09:39 #464 door John Hupse
>>>Verder even voor Maarten ik heb gezocht naar een E813CC maar helaas daar heb ik nergens wat van kunnen vinden

zie www.hupse.eu/radio/tubes/E813CC.htm

Overigens is dit geen ruisarme buis, integendeel. Het grote probleem bij deze buisjes was verder dat de aansluitingen van de pennen niet overeen komt met die van standaars buistypes zoals de ECC83, en ze dus ongeschikt zijn om dergelijke buizen te vervangen.

Meer
24 dec 2010 03:27 - 24 dec 2010 03:29 #460 door maarten
Philip, hartelijk dank voor het zoeken!

Het gaat om een model uit 2009 als ik het goed heb, dus zal meestal niet in oude partijen opduiken.

Het bijzondere van dit E813CC buisje, voor degenen die het niet kennen, is dat de constructie planair is, precies zoals het electronenkanon van een beeldbuis. Vandaar dat ik het op zijn plaats vind binnen mijn televisieverzameling.

Het buisje is dan ook door ontwerpers van elektronenkanons ontworpen en op machines gemaakt waar bij LG.Philips-displays normaal elektronenkanons vanaf kwamen. Helaas was de productie niet rendabel, waarmee ook een eventuele leverancier voor beeldbuisonderdelen (denk aan regunnen van buizen) verloren ging.
Laatst bewerkt 24 dec 2010 03:29 door maarten.

Gemaakt door Kunena