Reparatie en Restauratie tip's
Oplossing voor defecte/missende "Stabilotone" knopjes
21 feb 2022 20:47 #93903
door thijs
Zowel voor een haas als voor een vogeltje in een koekkoeksklok is het gelijk dierendag!
Beantwoord door thijs in topic Oplossing voor defecte/missende "Stabilotone" knopjes
Netjes gedaan.
Thijs
Thijs
Zowel voor een haas als voor een vogeltje in een koekkoeksklok is het gelijk dierendag!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
21 feb 2022 20:34 - 21 feb 2022 20:35 #93901
door paulsnip
Oplossing voor defecte/missende "Stabilotone" knopjes werd gestart door paulsnip
Momenteel ben ik met een mishandelde B7X73A HiQ aan het opknappen. Hij zat samen met de speakers in 2 partijen radio's die ik op Onlineveilingmeester heb gekocht.
Er miste een knopje van de toonregeling. Zo'n klein bruin staafje met messing kopje.
Deze zijn volgens mij ook niet meer te krijgen.
Ik heb bij Conrad een messing buisje van 5mm besteld. Binnendiameter 4,1mm. En een rond staafje messing van 4mm. Hiervan kun je aardig goed zo'n knopje namaken. Buisje afzagen op 18mm. Massief staafje op 13mm. Staafje 1 mm uit laten steken en vast solderen. Vervolgens kun je in de boormachine het kopje mooi polijsten en afronden. Het buisje heb ik bruin gespoten. Maar als je ze alle 4 vervangt kun je ze ook gewoon messing laten.
Vastzetten doe ik met een beetje 2 komponenten (epoxy) lijm van bison.
Zie de foto's:
Er miste een knopje van de toonregeling. Zo'n klein bruin staafje met messing kopje.
Deze zijn volgens mij ook niet meer te krijgen.
Ik heb bij Conrad een messing buisje van 5mm besteld. Binnendiameter 4,1mm. En een rond staafje messing van 4mm. Hiervan kun je aardig goed zo'n knopje namaken. Buisje afzagen op 18mm. Massief staafje op 13mm. Staafje 1 mm uit laten steken en vast solderen. Vervolgens kun je in de boormachine het kopje mooi polijsten en afronden. Het buisje heb ik bruin gespoten. Maar als je ze alle 4 vervangt kun je ze ook gewoon messing laten.
Vastzetten doe ik met een beetje 2 komponenten (epoxy) lijm van bison.
Zie de foto's:
Laatst bewerkt 21 feb 2022 20:35 door paulsnip.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.