Reparatie en Restauratie tip's
Oplossing voor defecte/missende "Stabilotone" knopjes
09 mrt 2022 19:40 #94045
door paulsnip
Beantwoord door paulsnip in topic Oplossing voor defecte/missende "Stabilotone" knopjes
Het vinyl was niet schoon te krijgen en ook was het op 2 plekken zwaar beschadigd. Ik had nog een andere plano waar vinyl op zat als slooptoestel. Echter was deze niet breed genoeg. Ik heb het vinyl gedeeltelijk vervangen dus en daarna weer gekleurd. Reparatie is zichtbaar, maar niet heel storend. Ik hoop dat er nog eens een mooiere donorkast voorbij komt. Het fineer naast de knoppen is ook niet origineel meer. Dat hoort de nerven overdwars te hebben en is origineel minder getekend.
Het blijft een beetje kunst en vliegwerk. Een mede hobbyist is bezig van 3 radio's weer 1 mooie te maken. Misschien dat daar nog wat los komt.
Het blijft een beetje kunst en vliegwerk. Een mede hobbyist is bezig van 3 radio's weer 1 mooie te maken. Misschien dat daar nog wat los komt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
09 mrt 2022 15:55 #94044
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Oplossing voor defecte/missende "Stabilotone" knopjes
Heel mooi geworden, bijna te.
Mvg.
Bert
09 mrt 2022 12:32 - 09 mrt 2022 12:33 #94043
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Oplossing voor defecte/missende "Stabilotone" knopjes
Heeel mooie radio geworden
huub
huub
Laatst bewerkt 09 mrt 2022 12:33 door Huub.
09 mrt 2022 10:11 #94041
door RR1957
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Beantwoord door RR1957 in topic Oplossing voor defecte/missende "Stabilotone" knopjes
Ziet er weer perfect uit, bijna mooier dan origineel (die wat donkerder zijn qua houtafwerking).
Waar heb je het vinyl mee schoon gemaakt?
Waar heb je het vinyl mee schoon gemaakt?
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
08 mrt 2022 21:08 #94037
door paulsnip
Beantwoord door paulsnip in topic Oplossing voor defecte/missende "Stabilotone" knopjes
Het is mij weer gelukt om van een hoopje ellende een spelende en nette radio te maken.Het vinyl heb ik gerepareerd met een stuk van een donorradio. Helaas is de reparatie wel zichtbaar. Maar zo blijf ik het dichtst bij het origineel. Deze radio had heel veel verlopen weerstanden, kapotte buizen en andere elektrische problemen. Dat is allemaal weer gerepareerd. Het houtfineer naast de druktoetsen was niet meer te redden. Dat kwam er steeds verder af. Dus dat heb ik opnieuw gefineerd. De koperen strip voorop miste ook. Deze heb ik kunnen. Maken van een strip van een ander Philips toestel. Nu kan ik verder met het opknappen van de speakerset. Zie hieronder de voor en na foto's:
22 feb 2022 19:16 #93924
door paulsnip
Haha Huub,
Jij bent net mijn eerste baas. Die plakte NL stickers op deukjes in auto's...
Jij bent net mijn eerste baas. Die plakte NL stickers op deukjes in auto's...