Philips HF306 plus 2x HF303.
of een ontkoppelbaren transistor versterker
dat men de vvst gebruikt met toonregeling
nog beter een MFB versterker met alles er op en aan
huub
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Phono trapje kleine beertje en de Qed passieve volume regelaar ertussen en draaien maar.
Mvg.
Bert
Een andere reden kan zijn dat de kits door een ander Philipsbedrijf werden gemaakt dan de complete apparaten. Kits vielen onder de HIG ICOMA-ELCOMA-Philips Components en werden o.a. door MBLE samengesteld. Het was voor de componentenverkoop natuurlijk ook een goede reclame om de beste onderdelen in zo'n kit op te nemen.
Maarten,
Dat zou inderdaad ook de reden kunnen zijn.
De toegepaste trafo’s lijken mij niet des Philips en hebben ook geen type/code nummer zoals de Philipsen.
Mvg.
Bert
Dat kan zonder meer een reden geweest zijn inderdaad. Een andere reden kan zijn dat de kits door een ander Philipsbedrijf werden gemaakt dan de complete apparaten. Kits vielen onder de HIG ICOMA-ELCOMA-Philips Components en werden o.a. door MBLE samengesteld. Het was voor de componentenverkoop natuurlijk ook een goede reclame om de beste onderdelen in zo'n kit op te nemen.Bert Kn schreef :
In tegenstelling tot de kant en klare vergelijkbare commerciële producten bijv. de AG9014/15 en 18 zie je ook al dat bij die zelfbouw producten alleen keramische buisvoeten werden gebruikt, is bij die wel anders.Opvallend vind ik de erg goede kwaliteit van de componenten bij zelfbouw setjes.
Ik heb me wel eens afgevraagd waarom.
Ik denk dat de verkoop aantallen van kant en klare producten velen malen hoger lagen en als je de kosten voor het assembleren telt was iedere besparing uit commercieel oogpunt meegenomen om het zo winstmakend mogelijk te maken.
Zoekende op internet kwam ik die en de PC 45 60 tegen.
De maten van die twee kan ik niet vinden, iemand die dat weet?
Ook maar even een plaatje van hoe de HF303's zijn gebouwd.
Mvg.
Bert
(terugkeer van de DANK U KNOP zou ik wel prettig vinden)
Mogelijkheden genoeg om naar uit te kijken.
Mvg.
Bert