Reparatie en Restauratie tip's
Rare kortsluitfout Bocama
05 mrt 2019 10:46 #76382
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Rare kortsluitfout Bocama
Ik heb die wegloper nu niet meer gehad. Heb van de eigenaar wat gebruikte buizen gekregen. Ga die er maar eens inprikken (nadat ik ze door de uTracer heb gesleurd). Die ga ik overigens naar m'n bureau verhuizen want m'n ouwe Lulnovo Stinkpad doet irritant. Batterijtje is leeg en ik moet ongeveer 200 schroeven loshalen en de halve machine slopen om erbij te kunnen. Gevalletje Elektroschrott dus. Ook al vanwege IDE disk. En winxp...
Tjerk, 9ZZ
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
03 mrt 2019 21:24 #76358
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Ik had het weglopen opnieuw. Nu met een andere buis (Pope) in de positie V6. Het signaal (sinus) zakt in elkaar en de buis gaat rood opgloeien. Koppel-C is nieuw en ik kan me niet voorstellen dat die ERO (met Vishay plakker) dit veroorzaakt. Maar wat wel? Geen idee... Ik heb nu weer een andere buis erin zitten (andere Tungsram met wat minder emissie) en nu blijft-ie goed.
Tjerk, 9ZZ
03 mrt 2019 06:22 #76350
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Ja, dat komt er nou van als je gebruikte buizen erin prakt. Ineens zag ik op mijn vermogensmeter dat-ie 180 W trok. Zat een van die Tungsrams te blozen. V(g1) was naar 10 V gestegen. Op de uTracer mat-ie als nieuw (#05). Tja, 't kan verkeren...
Eigenlijk moeten de speakerschroefjes ook worden vervangen door bananenstekers. Maar ik heb er niet zo'n zin meer in. Vind het wel mooi zo. Wel moet de boel nog effe goed getest worden. Met name de elco's over de kathodeweerstanden.
Eigenlijk moeten de speakerschroefjes ook worden vervangen door bananenstekers. Maar ik heb er niet zo'n zin meer in. Vind het wel mooi zo. Wel moet de boel nog effe goed getest worden. Met name de elco's over de kathodeweerstanden.
Tjerk, 9ZZ
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Cees
Minder
Meer
02 mrt 2019 22:22 #76349
door Cees PA1DBA
02 mrt 2019 22:04 #76348
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Rare kortsluitfout Bocama
Die Bokma versterker mankeren toch vaak wat
gebruikt denk dat de fles beter is ?
Huub
gebruikt denk dat de fles beter is ?
Huub
02 mrt 2019 19:18 - 02 mrt 2019 19:19 #76344
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Dank je! Maar 't is al opgelost. Ik had zelf nog een handjevol EL84's in mijn bakje die prima paarden. Samen met de enige goeie EL84 uit die Boca. V9 is de enige overgebleven eindbuis (Philips), de overige zijn de (werkelijk) originele 6BQ5's. Ik heb de V9 nu gepaard met #05 en de overige vervangen door #07 en #16. Twee Tungsrams en een Philips. Ben benieuwd...
Tjerk, 9ZZ
Laatst bewerkt 02 mrt 2019 19:19 door PE9ZZ.