Skip to main content
Reparatie en Restauratie tip's

Philips 215A

Meer
09 apr 2016 13:53 - 09 apr 2016 13:57 #60200 door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic in de wandelgangen
Bert,

Het chassis is inmiddels grondig schoongemaakt en zijn teercondensators en elco's vernieuwd. Natuurlijk is de radio dan niet meer in oorspronkelijke staat, maar in ieder geval wel weer bruikbaar.
Nu alleen nog de golflengte schakelaars reinigen en een mooi luidsprekerdoekje uitzoeken bij BD & Co.
Daarna zal ik een wat uitgebreider verslag schrijven over deze bijzondere radio die niet in Nederland werd verkocht maar wel gebouwd in Eindhoven, bestemd voor export naar o.a. Frankrijk, Duitsland en Zweden.
Op de volgende foto is de 215A radio te zien zoals ik hem kreeg:

Bijlagen:
Laatst bewerkt 09 apr 2016 13:57 door Johannes.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willem Roseboom, lampje, Bert Kn

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
09 apr 2016 02:03 - 09 apr 2016 02:04 #60196 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic in de wandelgangen
Hans,
Ook al speelt het chassis van de Philips 215A nog niet, het ziet er als nieuw uit, een lust voor het oog :thumbsup:

Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 09 apr 2016 02:04 door Bert Kn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Johannes

Meer
09 apr 2016 00:38 #60191 door Cees
Beantwoord door Cees in topic in de wandelgangen
Hans,
Een mooie oplossing bij dit chassis, maar is natuurlijk niet universeel in
te zetten bij elk chassis. Het is zeker een GOED idee!
Cees.

Meer
07 apr 2016 23:26 - 07 apr 2016 23:27 #60164 door aan-pierre
Beantwoord door aan-pierre in topic in de wandelgangen
verbluffend simpel ! hier help je klus/reparatie starters zoals mij echt mee.. :thumbsup:
Laatst bewerkt 07 apr 2016 23:27 door aan-pierre.

Meer
07 apr 2016 10:33 #60154 door Johannes
Philips 215A werd gestart door Johannes
En ik wil ook even wat kwijt,

Op dit forum is heel veel toegestaan. En in de wandelgangen of aan de stamtafel nog veel meer. Maar soms vind ik het echt te ver gaan en lijkt het wel eens een te verzanden in oeverloos gezwets. Over hoe ver we met ons breiwerk zijn heb ik nog net niet gelezen, maar dat is een kwestie van tijd ;) .........
Tot slot heb ik respect voor iedereen op dit forum, hoever de meningen of overtuigingen soms uiteen lopen, maar laten we het alsjeblieft bij het onderwerp buizenradio's een daaraan gerelateerde onderwerpen houden en geduld van het forumbeheer niet te veel op de proef stellen.

En nu heb ik genoeg geklaagd en ga ik verder met de Philips 215A uit 1938 die ik na 6 weken nog steeds niet aan het spelen krijg. Maar sinds de laatste NVHR-dag beschik ik over een echte 2-kanaals scoop dus wie weet komt het ooit nog goed met de oude radio. Op de foto zie je tevens hoe je met eenvoudige middelen een degelijke montagesteun kunt maken van M6 draadeinden van de Gamma, zodat de onderdelen en de buizen niet beschadigen bij het op zijn kop plaatsen van het chassis tijdens de reparatieklus.

Groeten, Hans
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: marcola64, aan-pierre

Gemaakt door Kunena