Skip to main content
Reparatie en Restauratie tip's

Versterker Seeburg Channel

Meer
09 nov 2014 23:02 #47899 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic Versterker Seeburg Channel
Peter kennende komt het goed.

Zelf vind ik deze Seeburg versterker de lastigste om te reviseren.
Het gemis van het stereo effect zonder de extra speakers vind ik geen probleem, de kwaliteit van de weergave zonder deze extra speakers wel hetgeen ik oploste door er goede 16 Ohm dual cone speakers in te plaatsen.

Voor de beeldvorming een tweetal foto's, de bovenzijde van de versterker in dit geval met een rode voedingtrafo hetgeen aangeeft dat het een 50 Hz uitvoering voor de Europese markt is en van de box zelf.

Bijlage versterker.JPG niet gevonden

Mvg.
Bert
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
09 nov 2014 22:15 - 09 nov 2014 22:17 #47898 door Rene Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Versterker Seeburg Channel
De persoon had het beter meteen uit handen kunnen geven desnoods met de onderdelen erbij
Dan had het niet zo beroerd uitgezien nu moetje de boel helemaal kaal halen
Valt mee dat er geen rol plakband in verwerkt is
Er zit ook aan de trafo al een deuk zeker met een hamer de versterker eruit geramd
@ Jeroen
De jukebox klinkt het beste met losse speakers er was bij Seeburg zo'n set leverbaar
Voor het goede stereo effect tegenwoordig zijn de originele speakers vaak zoek en laat de juke spelen met de ingebouwde speakers
Alleen van stereo komt zo weinig terecht.

René Daemen
Laatst bewerkt 09 nov 2014 22:17 door Rene Daemen.

• Jeroen Landman
  • [Jeroen Landman]
  • Mijn hobby's zijn het verzamelen en restaureren van buizenradio's, jukeboxen en klokken, verder heb ik 8 klassieke auto's en ben liefhebber van Amsterdamse School meubilair.
Meer
09 nov 2014 21:20 #47896 door Jeroen Landman
Beantwoord door Jeroen Landman in topic Versterker Seeburg Channel
Het ziet er uit alsof de nieuwe onderdelen er zo in gekieperd zijn...wat een bende ;)

Ik snap dat niet, bestel je goede nieuwe elco's (bij Mouser, Xicon?) en dan kladder je het zo in elkaar.
Steekt die persoon zijn sigaret ook aan met een biljet van 50 Euro?

Even gegoogled op Seeburg Channel, apart ding met die 2 "losse boxen" naast elkaar, maar beetje te modern vormgegeven naar mijn smaak.

Succes met de cosmetische chirurgie Peter!

groet,
Jeroen

• hkruis
  • [hkruis]
Meer
09 nov 2014 19:20 #47892 door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Versterker Seeburg Channel
Komt vast weer goed.

Meer
09 nov 2014 18:49 #47891 door peter1952
De versterker van een Seeburg Channel op de werktafel. Door iemand zelf "gereviseerd". Of ik "even" wou kijken of het goed gedaan was en of ik hem kon testen.
Toen ik de versterker bekeek, was het één grote puinhoop. Slechte soldeerlassen, soms met grote klodders, anderen te koud gesoldeerd, draden aan elkaar gesoldeerd en daarna geïsoleerd met isolatieband enz.
Vooral het hoogspanningsgedeelte zag er slecht uit en maakte sluiting.

Ik heb de eigenaar in vriendelijke, maar desalniettemin niet mis te verstane woorden duidelijk gemaakt dat dit beslist geen reviseren is, maar knoeiwerk. Na enige overredingskracht heb ik hem toch kunnen overtuigen dat dit zo niet kan en dat ik de versterker zo beslist niet ga testen. Dit levert echt een gevaarlijke situatie op.

De versterker was ook nog beschadigd omdat er geen sleutel van de jukebox aanwezig was. Hij heeft kennelijk naar het Cocktail Trio geluisterd en de jukebox met geweld geopend. De sleutels zijn gewoon verkrijgbaar bij Jukebox-Revival.

Zonder verder commentaar de foto's. Oordeel zelf.

Wordt vervolgd

Groeten,
Peter

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.

Gemaakt door Kunena