Reparatie en Restauratie tip's
Fidelio versterker Krijst als je een ingang aanraakt
22 sep 2014 16:58 #46732
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Fidelio versterker Krijst als je een ingang aanraakt
Dit lijkt de gebouwde uitvoering, zoals die destijds ook geleverd kon worden. Deze heeft ook een plug achterop die je kunt omsteken voor verschillende luidspreker impedanties.
Ook de aanduidingen op de achterplaat kunnen duiden op een fabrieksmatige bouw.
Dat de trafo's zwart gespoten zijn, kan ook fabrieksmatig gebeurd zijn. Ik heb meerdere versterkers gezien van Amroh die gebouwd geleverd zijn. Daarvan waren ook de trafo's gespoten en misten ook de bekende oranje etiketten.
Het front is ook afwijkend qua kleurstelling t.o.v. de zelfbouw uitvoering.
Mooie versterker!
Alleen één ding: Ik zie een gewone netsteker als luidsprekersteker. Doe dit nooit! Er komt een moment dat je je vergist en dat je hem in een stopcontact steekt. Er zijn mij meerdere gevallen bekend dat dit gebeurd is. Gewoon banaanstekers gebruiken.
Groeten,
Peter
Ook de aanduidingen op de achterplaat kunnen duiden op een fabrieksmatige bouw.
Dat de trafo's zwart gespoten zijn, kan ook fabrieksmatig gebeurd zijn. Ik heb meerdere versterkers gezien van Amroh die gebouwd geleverd zijn. Daarvan waren ook de trafo's gespoten en misten ook de bekende oranje etiketten.
Het front is ook afwijkend qua kleurstelling t.o.v. de zelfbouw uitvoering.
Mooie versterker!
Alleen één ding: Ik zie een gewone netsteker als luidsprekersteker. Doe dit nooit! Er komt een moment dat je je vergist en dat je hem in een stopcontact steekt. Er zijn mij meerdere gevallen bekend dat dit gebeurd is. Gewoon banaanstekers gebruiken.
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
22 sep 2014 16:04 #46731
door Bert V.
Beantwoord door Bert V. in topic Fidelio versterker Krijst als je een ingang aanraakt
Dag andere Bert,
Zijn de P141 en de U73 zwart gespoten? het bekende Amroh-oranje vind ik niet meer terug !
Dit Fidelio-ontwerp heb ik meermalen gebouwd voor anderen; dit was voor díe tijd (en misschien nog) een perfect ontworpen versterker, als je tenminste alles "volgens de regels" opbouwt, zoals afscherming, aardpunten e.d.
Groet,
Bert
Zijn de P141 en de U73 zwart gespoten? het bekende Amroh-oranje vind ik niet meer terug !
Dit Fidelio-ontwerp heb ik meermalen gebouwd voor anderen; dit was voor díe tijd (en misschien nog) een perfect ontworpen versterker, als je tenminste alles "volgens de regels" opbouwt, zoals afscherming, aardpunten e.d.
Groet,
Bert
22 sep 2014 14:46 - 22 sep 2014 14:48 #46727
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Fidelio versterker Krijst als je een ingang aanraakt
Ja mooie Phillips Delio.?
Of Amroh Filipsio.?
Zoo te zien aan de trafo,s
Huub
Of Amroh Filipsio.?
Zoo te zien aan de trafo,s
Huub
Laatst bewerkt 22 sep 2014 14:48 door Huub.
- hkruis
- [hkruis]
-
Minder
Meer
22 sep 2014 13:52 #46726
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Fidelio versterker Krijst als je een ingang aanraakt
Ziet er zeer gelikt uit.
22 sep 2014 12:43 - 22 sep 2014 12:47 #46725
door bert61
Beantwoord door bert61 in topic Fidelio versterker Krijst als je een ingang aanraakt
Laatst bewerkt 22 sep 2014 12:47 door bert61.
20 sep 2014 06:26 #46697
door bert61
Beantwoord door bert61 in topic Fidelio versterker Krijst als je een ingang aanraakt
De 2 Papier condensators en een elco van 2x32uF Cees