Skip to main content

Beomaster 1400M restoratie of upgrade?

Meer
04 feb 2019 17:33 - 04 feb 2019 17:37 #76039 door Cees PA1DBA
@Tjerk,
gaat je helemaal lukken !
Als je die 2 gammele Pioneer LS. stekkertjes overhoud ,hou ik me aanbevolen voor mijn Pioneer SA-500.

Cees- pa1dba
Laatst bewerkt 04 feb 2019 17:37 door Cees PA1DBA.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
03 feb 2019 23:51 #76024 door Bert Kn
Ik sluit mij bij François aan.

Mvg.
Bert
De volgende gebruiker (s) zei dank u: PE9ZZ

Meer
03 feb 2019 23:22 #76021 door Francois129
:thumbsup:

François
De volgende gebruiker (s) zei dank u: PE9ZZ

Meer
03 feb 2019 19:58 #76018 door PE9ZZ
Nou, dat schap is weer een stap dichterbij. Reuzeleuk dat het ding geen stille afstemming heeft. Nu gaat, als ik een voorkeuzetoets indruk, de afstemspanning vrij langzaam naar de juiste waarde dus fluflufluflubberdefluf komen alle tussenliggende zenders langs. De geintroduceerde fout (afgebroken pootje zenerdiode door lullige montage door de Denen) is weer gefixt maar de afstemspanning gaat alle kanten op behalve de goede. Denk dat ik de hersenloze temperatuurcompensatie eruit tief en de zener vervang door een TL431. Wat een geneuzel.

De stereoindicator doet het ook weer. De LED zit nu goed om en licht zelfs nog een beetje op als-ie uitstaat. Grappig. Ik ben er ook achter dat m'n referentiereceiver (Pioneer SX-626) waarschijnlijk US deemphasis heeft (75 µs) omdat-ie veel doffer klinkt. Denk niet dat het aan de Beomaster ligt want een andere tuner had het ook. Weer een fijne taak erbij. Kan ik meteen die gammele speakerplugjes van Pioneer vervangen door banaanstekkers. En de erin gebeunde subwooferoutput netter maken.

Tjerk, 9ZZ

Meer
25 jan 2019 07:03 #75793 door PE9ZZ
Oh, maar dat komt goed. Mag wel kudt repareerbaar zijn (ik heb nu zelfs een nieuwe fout geïntroduceerd) maar deze bak gaat weer aan het spelen geraken. Ook al staat de doc vol met fouten.

En dan terug in 't schap...

Tjerk, 9ZZ

Meer
24 jan 2019 21:40 #75784 door Francois129
Tjerk,

Dan blijkbaar toch liever mijn Carad receiver. Zo te lezen had ik de Beomaster al lang terug in ‘t schap gezet.

:thumbsup: :thumbsup:

François

Gemaakt door Kunena