Gramofoon's
bericht van tino
22 sep 2013 21:57 #36524
door pietblaas
Groeten,
Piet.
Beantwoord door pietblaas in topic bericht van tino
Ik ken verschillende mensen met dyslexie en ik correspondeer regelmatig met hen. Het gaat soms fout met lettervolgordes in woorden, maar fouten in de interpunctie (het ontbreken van komma's en punten, of het verkeerd plaatsen van punten en komma's) heb ik bij hen eigenlijk nog niet meegemaakt. Het gaat om het woordbeeld, dat ze niet goed in tekst kunnen overbrengen. Maar pauzes in de tekst, dus waar we komma's of punten gebruiken, dat is meestal niet zo'n probleem. Dus misschien is er iets anders aan de hand dan dyslexie?
In elk geval vind ik zelf teksten zonder leestekens erg lastig om te lezen. Ik sla dat dan meestal gemakzuchtig maar over...
In elk geval vind ik zelf teksten zonder leestekens erg lastig om te lezen. Ik sla dat dan meestal gemakzuchtig maar over...
Groeten,
Piet.
Onderwerp is gesloten.
22 sep 2013 21:52 #36522
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic bericht van tino
Toch merk ik onbegrip op dislectie
vroeger was dit ook zo maar schonk men geen aandacht aan op school
persoon werd eigenlijk achter gestald en kon niet meekomen in de klas
NU als men ontdekt wordt op de school gelukkig aandacht geschonken,
en krijgt men hulp privé les.
Alleen vind ik het nogal ongepast als men op het forum over iemands
schrijfgedrag gaat aanvallen in een discussie.
Omdat hij geen leestekens gebruikt maar wel spaties en alinea's
gebruikt.
Maar het verhaal is ondanks dat leesbaar en daar gaat het om,
maar om dan met een wijzend vinger naar de persoon toe gaat mij te ver.
Dan kan je boze tongen verwachten.
wie de bal kaatst...........
Er zij ook mensen op het forum die de lagere school niet helemaal hebben doorlopen
die val je ook niet aan.
de oudere generatie ging op hun 12e of 14e jaar werken.
en konden niet verder leren.
Laat de mensen schrijven zoals zij dat willen en in hun vermogen ligt
dan dat het hoog drempelig wordt van Ojee wordt ik op mijn vingers getikt.
door dat hij een S .,! is vergeten.
Dat moeten we beslist niet hebben.
Hierbij laat ik het
René Daemen
vroeger was dit ook zo maar schonk men geen aandacht aan op school
persoon werd eigenlijk achter gestald en kon niet meekomen in de klas
NU als men ontdekt wordt op de school gelukkig aandacht geschonken,
en krijgt men hulp privé les.
Alleen vind ik het nogal ongepast als men op het forum over iemands
schrijfgedrag gaat aanvallen in een discussie.
Omdat hij geen leestekens gebruikt maar wel spaties en alinea's
gebruikt.
Maar het verhaal is ondanks dat leesbaar en daar gaat het om,
maar om dan met een wijzend vinger naar de persoon toe gaat mij te ver.
Dan kan je boze tongen verwachten.
wie de bal kaatst...........
Er zij ook mensen op het forum die de lagere school niet helemaal hebben doorlopen
die val je ook niet aan.
de oudere generatie ging op hun 12e of 14e jaar werken.
en konden niet verder leren.
Laat de mensen schrijven zoals zij dat willen en in hun vermogen ligt
dan dat het hoog drempelig wordt van Ojee wordt ik op mijn vingers getikt.
door dat hij een S .,! is vergeten.
Dat moeten we beslist niet hebben.
Hierbij laat ik het
René Daemen
René Daemen
Onderwerp is gesloten.
22 sep 2013 21:14 - 22 sep 2013 21:21 #36513
door soundman2
Beantwoord door soundman2 in topic bericht van tino
Naar aanleiding van mijn opmerking over een stuk tekst van dertig regels , zonder enig leesteken, had Tino zelf natuurlijk eenvoudig kunnen antwoorden dat hij aan dyslexie lijdt. Op zich is dat vervelend genoeg. Ik zou dat verweer meteen hebben geaccepteerd.
Helaas maken veel lieden geheel ten onrechte gebruik van het excuus dyslectisch te zijn, gewoon omdat ze vaak niet eens de moeite willen nemen om de tekst voor het posten nog eens door te lezen.
Ook aan SMS taal in bijdragen heb ik een hekel. Het is de bijl aan de wortel van onze mooie taal.
Het lijkt erop alsof half Nederland dyslectisch is, maar dat is zeker niet het geval. Een aantal lieden die het kennelijk eens zijn met het laatste verweer, hebben nu wel hun ware gezicht getoond. Ze lieten de discussie ontaarden in een ordinaire scheldpartij, die je onder fatsoenlijke mensen niet voor mogelijk houdt. Ik werd uitgescholden voor schoft, werd vergeleken met personen die de vooroorlogse crisis misbruikten, om vele mensen groot onrecht aan te doen. Als die lieden nu perfect waren, zou ik dat verder ook accepteren, maar schelden etc., lost zelden wat op. Het is een zwakte om je gelijk te halen, zonder goede argumenten te hebben. Schelden doodt elke discussie, maar men verwijt mij wel dat ik niet het recht heb om een discussie te beëindigen, omdat ik volgens hen zo nodig de moderator wil uithangen.
Het was geen zinnige discussie meer, maar een ordinaire scheldpartij en daar wilde ik niet aan mee doen. Voor mij is het dan einde discussie.
Ik was blij dat de vuile was van het forum gehaald was. Dat was de enige juiste ingreep om het forum in zijn waarde te laten en diverse lieden te behoeden voor verder gezichtsverlies. Even wel werd een nieuwe discussie gestart, die direct werd gesloten. Nadat deze op verzoek van enkelen weer werd geopend gaat het natrappen en schelden gewoon weer door.
Dat ik het forum kapot wil maken is op geen enkele manier met bewijzen aangetoond, maar is wel zonder meer gesteld. Dat is een veel erger verwijt, dan de opmerking waarom het allemaal begonnen is.
Ik heb te doen met Tino als hij echt behept is met de handicap dyslexie, voor de anderen heb ik geen goed woord over.
Voor mij is het nu einde verhaal.
Soundman2 (mijn echte naam is Henk Roovers, dan hoef je dat alvast niet meer extra te vermelden!)
Helaas maken veel lieden geheel ten onrechte gebruik van het excuus dyslectisch te zijn, gewoon omdat ze vaak niet eens de moeite willen nemen om de tekst voor het posten nog eens door te lezen.
Ook aan SMS taal in bijdragen heb ik een hekel. Het is de bijl aan de wortel van onze mooie taal.
Het lijkt erop alsof half Nederland dyslectisch is, maar dat is zeker niet het geval. Een aantal lieden die het kennelijk eens zijn met het laatste verweer, hebben nu wel hun ware gezicht getoond. Ze lieten de discussie ontaarden in een ordinaire scheldpartij, die je onder fatsoenlijke mensen niet voor mogelijk houdt. Ik werd uitgescholden voor schoft, werd vergeleken met personen die de vooroorlogse crisis misbruikten, om vele mensen groot onrecht aan te doen. Als die lieden nu perfect waren, zou ik dat verder ook accepteren, maar schelden etc., lost zelden wat op. Het is een zwakte om je gelijk te halen, zonder goede argumenten te hebben. Schelden doodt elke discussie, maar men verwijt mij wel dat ik niet het recht heb om een discussie te beëindigen, omdat ik volgens hen zo nodig de moderator wil uithangen.
Het was geen zinnige discussie meer, maar een ordinaire scheldpartij en daar wilde ik niet aan mee doen. Voor mij is het dan einde discussie.
Ik was blij dat de vuile was van het forum gehaald was. Dat was de enige juiste ingreep om het forum in zijn waarde te laten en diverse lieden te behoeden voor verder gezichtsverlies. Even wel werd een nieuwe discussie gestart, die direct werd gesloten. Nadat deze op verzoek van enkelen weer werd geopend gaat het natrappen en schelden gewoon weer door.
Dat ik het forum kapot wil maken is op geen enkele manier met bewijzen aangetoond, maar is wel zonder meer gesteld. Dat is een veel erger verwijt, dan de opmerking waarom het allemaal begonnen is.
Ik heb te doen met Tino als hij echt behept is met de handicap dyslexie, voor de anderen heb ik geen goed woord over.
Voor mij is het nu einde verhaal.
Soundman2 (mijn echte naam is Henk Roovers, dan hoef je dat alvast niet meer extra te vermelden!)
Laatst bewerkt 22 sep 2013 21:21 door soundman2.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: maarten
Onderwerp is gesloten.
Minder
Meer
22 sep 2013 20:32 #36507
door Ouwe Schipper
Beantwoord door Ouwe Schipper in topic bericht van tino
Sluit ik me bij aan.....
Ik kan zóóó kwaad worden op azijnpissers die moeilijk doen over iets wat ik niet ter zake vind.....
Wat wèl terzake is, zijn de postings van Tino die dit forum verrijkt heeft met allerhande beelden waar we van genieten en waar zéér terecht een aparte "galerij" voor geopend is
Nico
Ik kan zóóó kwaad worden op azijnpissers die moeilijk doen over iets wat ik niet ter zake vind.....
Wat wèl terzake is, zijn de postings van Tino die dit forum verrijkt heeft met allerhande beelden waar we van genieten en waar zéér terecht een aparte "galerij" voor geopend is
Nico
Onderwerp is gesloten.
22 sep 2013 20:31 #36506
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic bericht van tino
De fouten vallen best mee
ik heb dat ook niet zo in de gaten als ik het verhaal van Tino lees.
zelf laat ik ook wel eens een steek vallen.
het komt ook door het snel typen.
daar ik vroeger type les heb gehad op school.
Het belangrijke van het verhaal van Tino is de inhoud de wetens waardigheden.
Tino pluist alles uit.en is daar kundig in.
Je kan niet in alles perfekt zijn.
Driek van Wissen de taal purist is hier niet.
en willen we ook hier niet hebben.
Persoonlijk vind ik het moedig om met dislectie zo'n mooi verhaal te kunnen neer zetten
en zou men ook respect voor kunnen hebben.
ik werk zelf ook met mensen die een ergere vorm hebben van dislectie en dan toch
een briefje voor je achterlaten wat ik 3 keer moet lezen om te begrijpen maar kom er toch uit.
De Persoon doet in zijn ogen goed zijn best.
Ik erger ook aan dat mensen hier zo nodig schoolmeestertje moet spelen en ook gewoon kinderachtig vind.Doe dat ook dan bij kinderen van 6 tot 10 jaar.
Maar niet bij volwassen mensen.
Laten we met zijn alle tolerant zijn en ieder in zijn waarde laten.
Tino ga zo door met je bijdragen zijn best intressant.
Grt René Daemen
ik heb dat ook niet zo in de gaten als ik het verhaal van Tino lees.
zelf laat ik ook wel eens een steek vallen.
het komt ook door het snel typen.
daar ik vroeger type les heb gehad op school.
Het belangrijke van het verhaal van Tino is de inhoud de wetens waardigheden.
Tino pluist alles uit.en is daar kundig in.
Je kan niet in alles perfekt zijn.
Driek van Wissen de taal purist is hier niet.
en willen we ook hier niet hebben.
Persoonlijk vind ik het moedig om met dislectie zo'n mooi verhaal te kunnen neer zetten
en zou men ook respect voor kunnen hebben.
ik werk zelf ook met mensen die een ergere vorm hebben van dislectie en dan toch
een briefje voor je achterlaten wat ik 3 keer moet lezen om te begrijpen maar kom er toch uit.
De Persoon doet in zijn ogen goed zijn best.
Ik erger ook aan dat mensen hier zo nodig schoolmeestertje moet spelen en ook gewoon kinderachtig vind.Doe dat ook dan bij kinderen van 6 tot 10 jaar.
Maar niet bij volwassen mensen.
Laten we met zijn alle tolerant zijn en ieder in zijn waarde laten.
Tino ga zo door met je bijdragen zijn best intressant.
Grt René Daemen
René Daemen
Onderwerp is gesloten.
22 sep 2013 19:59 - 22 sep 2013 20:09 #36503
door Ben Dijkman
Handtekening
Beantwoord door Ben Dijkman in topic bericht van tino
Waarschijnlijk vond/en vind/ ik jou berichten altijd dermate interessant dat vermeende overmatige taalfouten mij nooit zijn opgevallen.
Zo erg kan het dan ook niet geweest zijn.
Ga dan ook vooral door want ik vind jou bijdragen echt zeer interessant en veelal bijzonder fraai geïllustreerd. :thumbsup:
Iedereen kan niet in alles even goed zijn.
Jij bent in jou vakgebied echt wel uniek te noemen en daarmee absoluut bijzonder waardevol.
yes.gif
Er zijn wel andere fora waar getalenteerde taalfoutjes fanaten over andermans taalfoutjes kunnen babbelen.
Jammer dat een taalfanaat alleen foutjes ziet, edoch het "begrijpend lezen" niet beheerst.
Dat is juist de essentie van wat taal...
Tussen de regels (en taalfouten)door DAAR staan juist de allermooiste dingen "geskrefen"..oeps!.
toppie
Zo erg kan het dan ook niet geweest zijn.
Ga dan ook vooral door want ik vind jou bijdragen echt zeer interessant en veelal bijzonder fraai geïllustreerd. :thumbsup:
Iedereen kan niet in alles even goed zijn.
Jij bent in jou vakgebied echt wel uniek te noemen en daarmee absoluut bijzonder waardevol.
yes.gif
Er zijn wel andere fora waar getalenteerde taalfoutjes fanaten over andermans taalfoutjes kunnen babbelen.
Jammer dat een taalfanaat alleen foutjes ziet, edoch het "begrijpend lezen" niet beheerst.
Dat is juist de essentie van wat taal...
Tussen de regels (en taalfouten)door DAAR staan juist de allermooiste dingen "geskrefen"..oeps!.

toppie
Handtekening
Laatst bewerkt 22 sep 2013 20:09 door Ben Dijkman.
Onderwerp is gesloten.