Skip to main content
HiFi, Audio apparatuur en verwante zaken.

Triotrack draait te snel en geeft geen geluid

Meer
12 mei 2025 20:20 #101345 door Cees PA1DBA
De bedrading vanaf de element hulsjes tot aan de din plug nameten.
vermoedelijk zit hier een onderbreking, zoals je zij speelt dit element wel op een andere tafel.

Cees- pa1dba

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
12 mei 2025 20:16 #101344 door Vries008
Bedankt voor de suggestie. Ik ga het uitproberen met jullie tips. Maar er is nog een ander iets wat nog niet opgelost is. Peter B.heeft al enige suggesties gedaan.
Er komt geen geluid uit. Als proef heb ik een ander element van Triotrack gebruikt, dan krijg ik wel geluid. En vervolgens heb ik het bestaande element op een andere Triotrack gebruikt. Toen werkte het element wel. Het euvel is moeilijk te vinden.Hebben jullie een idee wat ik nog meer kan doen. Als er behoefte is aan enkele foto's dan plaats ik deze alsnog.

Handtekening

Meer
12 mei 2025 20:05 - 12 mei 2025 20:09 #101343 door Huub
Daar heb je gelijk in Rene
motor demonteren dan kan je meer zien
Hij vermeld ook de platou draait te snel
Kan zo zijn de de plaat niet werkt
Maar dan WEL toch Dan kan met de
Draai gedeelte verstellen de slipring ZGZ
er zit een boud aan de zijkant
deze los zetten en de ring verstelstelle zo dat hij de kurk noppen raakt
.Het komt soms meer voor dat het versteld zal worden de slipring  in hoogte 
Huub
Laatst bewerkt 12 mei 2025 20:09 door Huub.

Meer
12 mei 2025 17:59 #101342 door Rene Daemen
Wat men kan doen is 
de snaar er af halen  toeren knop met klemveer loshalen
de motor ophangveren los halen  let op afstand busjes  kan op 1 manierbgeplaatst worden anders gaat motor scheef en herrie maken
soldeer even draadjes van schakelaar af 
leg de unit op tafel kijk of fijregel knopje wil draaien en de ring meeneemt zit met staaldraad kijk of dat niet geknapt is
vervolgens de boel reinigen  en smeren met drupje olie  door aan het knopje te draaien moeten de schotels op en neer gaan
doordat je de motor eraf heb kun je goed kijken werktnhet weer kun je de motor inbouwen  snaar er op en draad op de kontakten aansolderen
middenknopje moet soepel gaan .
staaldraadje gebroken is de snelheid niet te regelen of nieuw maken of een donor speler zoeken en de motor unit overzetten 
succes

René Daemen

Meer
10 mei 2025 18:49 #101341 door Huub
de schijf plaat met de blokken moeten dalen
en terug komen . ook is de schijf te verstellen
als er te veel ruimte tussen zit werkt het ook niet
er zit een zijde boudje aan de zij kant
huub

Meer
10 mei 2025 17:17 #101340 door Vries008
Vandaag heb ik geprobeerd de TrioTrack aan de praat te krijgen. Het gaat niet vanzelf.

Zoals ik al eerder aangaf de platenspeler draait te snel. Ik heb aan het knopje gedraaid. Gekeken in het inwendige van de platenspeler. De kleine blokjes heb ik zien zitten. Maar er komt geen beweging in de blokjes. Ze gaan niet op en neer. Vervolgens maar schoonmaken denk ik. Ik heb al wat adviezen gekregen op het forum. Maar dat is me niet helemaal helder.

Helaas blijft het geluid ook nog achterwege. Daar ben ik nog mee bezig. Ik hoop hier later op terug te komen. Met jullie goedvinden.

Handtekening

Gemaakt door Kunena