HiFi, Audio apparatuur en verwante zaken.
Triotrack draait te snel en geeft geen geluid
10 mei 2025 10:09 - 10 mei 2025 10:46 #101339
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Triotrack draait te snel en geeft geen geluid
Meest al dat de blokje vuil zijn en piept
Dan een Watte staafje plat knijpen met de bek tang glad gedeelte
en met alcohol er tussen met de hand draaiend
reinigen goed alcohol gebruiken op de blokjes kurk
gewoon het staafje er tussen duwen met alcohol
als het te krap is er tussen dan ruim zetten met het knopje .
piepen en trillen met de toeren regelaar regelaar komt ook
meer voor door vuil erg trillen bvb .gewoon vuil de blokjes
later met een schoon watte staaf je nadrogen
Ja het Klem sisteem moet werken met het knopje
Zal het toerental TOCH te snel blijven dan kan de
schijf in hoogte versteld worden ,,maar dat komt ZELDEN voor
meestal als het alles wekend is gaat het goed met de instelling knopje
Triotrack is een goede tafel maar vergt soms onder houd schoon houden
het is hoor baar in de afspeel muziek met een blok schijf sissteem voor
Belast toeren tal ..pH doet het met magnetejes dat is beter
als de kurk blokjes vuil zijn dat geeft ook een schokkend effect in het draai toerental
men zit het aan de toerental knop schokken ,bij de triotrack tafels en is hoor baar ook .
met de platen af spelen .vuil op de blokken .kurk het is Niet alles zo zuiver als men denkt .
Huub
Dan een Watte staafje plat knijpen met de bek tang glad gedeelte
en met alcohol er tussen met de hand draaiend
reinigen goed alcohol gebruiken op de blokjes kurk
gewoon het staafje er tussen duwen met alcohol
als het te krap is er tussen dan ruim zetten met het knopje .
piepen en trillen met de toeren regelaar regelaar komt ook
meer voor door vuil erg trillen bvb .gewoon vuil de blokjes
later met een schoon watte staaf je nadrogen
Ja het Klem sisteem moet werken met het knopje
Zal het toerental TOCH te snel blijven dan kan de
schijf in hoogte versteld worden ,,maar dat komt ZELDEN voor
meestal als het alles wekend is gaat het goed met de instelling knopje
Triotrack is een goede tafel maar vergt soms onder houd schoon houden
het is hoor baar in de afspeel muziek met een blok schijf sissteem voor
Belast toeren tal ..pH doet het met magnetejes dat is beter
als de kurk blokjes vuil zijn dat geeft ook een schokkend effect in het draai toerental
men zit het aan de toerental knop schokken ,bij de triotrack tafels en is hoor baar ook .
met de platen af spelen .vuil op de blokken .kurk het is Niet alles zo zuiver als men denkt .
Huub
Laatst bewerkt 10 mei 2025 10:46 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
09 mei 2025 22:37 #101338
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Triotrack draait te snel en geeft geen geluid
Het te snel lopen kan veroorzaakt zijn doordat de blokjes op het schijfje van de centrifugaal regeling te ver afgesleten zijn. Als je aan het kleine knopje draait moet dat schijfje van boven naar onder of andersom bewegen. Comtroleer dat als eerste. Misschien zit inderdaad het knopje vast. Dan moet je dit eerst schoonmaken. Gaat het schijfje wel op en neer, dan kan je dit een weinig naar de motorschijf bewegen. Dit doe je door het schroefje los te draaien en dan de twee schijfjes iets naar elkaar toe brengen en het schroefje weer vast te draaien.
Geluid: Het kan zijn dat het element defect is. Er zijn mono en stereo koppen. Bij de mono kop zit er een bruin plaatje in de kop met twee pennen.
Indien dat bij jou zo is moet je het drieaderige kabeltje als volgt aansluiten: Meet het snoer door en waarschijnlijk zit dan één van de draadjes met de afscherming doorverbonden. Deze draad met de afscherming samen is de massa en de andere draad is het signaal. Heb je beide draadjes (bij een mono radio) doorverbonden, dan zal je geen geluid hebben, bij een stereo radio maar aan één kant.
Heb je een stereo kop dan zit er een plastic plaatje in met gedeelde pennen. In dat geval zijn de twee draadjes in het kabeltje de twee kanalen en de afscherming de massa.
Het wil nog wel eens gebeuren dat de contactjes in de kop naar binnen geschoven zijn waardoor de contacten geen contact meer maken met de comtacten in de arm. Die kun je van binnen uit terugschuiven.
Als je de Triotrack op je radio aansluit dan kun je (zonder kop) controleren of je brom krijgt als je de contacten in de kop aanraakt met een schroevedraaier.
Succes!
Groeten,
Peter
Geluid: Het kan zijn dat het element defect is. Er zijn mono en stereo koppen. Bij de mono kop zit er een bruin plaatje in de kop met twee pennen.
Indien dat bij jou zo is moet je het drieaderige kabeltje als volgt aansluiten: Meet het snoer door en waarschijnlijk zit dan één van de draadjes met de afscherming doorverbonden. Deze draad met de afscherming samen is de massa en de andere draad is het signaal. Heb je beide draadjes (bij een mono radio) doorverbonden, dan zal je geen geluid hebben, bij een stereo radio maar aan één kant.
Heb je een stereo kop dan zit er een plastic plaatje in met gedeelde pennen. In dat geval zijn de twee draadjes in het kabeltje de twee kanalen en de afscherming de massa.
Het wil nog wel eens gebeuren dat de contactjes in de kop naar binnen geschoven zijn waardoor de contacten geen contact meer maken met de comtacten in de arm. Die kun je van binnen uit terugschuiven.
Als je de Triotrack op je radio aansluit dan kun je (zonder kop) controleren of je brom krijgt als je de contacten in de kop aanraakt met een schroevedraaier.
Succes!
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
09 mei 2025 22:01 #101337
door Vries008
Handtekening
Triotrack draait te snel en geeft geen geluid werd gestart door Vries008
Sinds kort ben ik in het bezit van een TrioTrack 970. Een mooi koffertje met aan beide kanten mooie houten plinten. Hoewel de platenspeler er redelijk ongebruikt uitziet, blijkt hij toch niet optimaal te werken. Er zijn twee problemen.
De platenspeler draait te snel. Nu zit er een klein knopje op voor de pitchcontrol. Ik heb er aan gedraaid maar er gebeurt niets. Lijkt wel of dat het knopje vastzit. Hoe krijg ik dit weer in beweging dat de platenspeler weer de juiste toeren gaat draaien.
Het andere probleem is, nadat ik de platenspeler heb aangesloten op een buizenradio er geen geluid uitkomt. Er zaten drie bananen stekkers aan. Deze heb ik vervangen door een driepolige DIN stekker. Maar nog steeds niets. Vervolgens heb ik een soortgelijk element gebruikt van een andere TrioTrack. Toen kwam er wel geluid uit. Blijkbaar zit de fout in het element zelf. Het is een Ronette element met twee pennetjes aan de achterkant. Deze pennetjes zijn verbonden aan plastic plaatje met vier soldeerpuntjes. Aan twee puntjes zijn de draadjes van het element verbonden. Onder elkaar.
De andere kant van het plastic plaatje bevat twee contactpuntjes met een plastic omhulsel. Het hele element schuif je over de arm. Maar helaas er gebeurt niets. Wat is het euvel van beide problemen. Overigens ik heb nog twee Triotrack platenspelers. Deze zien er wat minder mooi uit. Maar spelen goed. (dit even terzijde)
Groet Gerard de Vries
De platenspeler draait te snel. Nu zit er een klein knopje op voor de pitchcontrol. Ik heb er aan gedraaid maar er gebeurt niets. Lijkt wel of dat het knopje vastzit. Hoe krijg ik dit weer in beweging dat de platenspeler weer de juiste toeren gaat draaien.
Het andere probleem is, nadat ik de platenspeler heb aangesloten op een buizenradio er geen geluid uitkomt. Er zaten drie bananen stekkers aan. Deze heb ik vervangen door een driepolige DIN stekker. Maar nog steeds niets. Vervolgens heb ik een soortgelijk element gebruikt van een andere TrioTrack. Toen kwam er wel geluid uit. Blijkbaar zit de fout in het element zelf. Het is een Ronette element met twee pennetjes aan de achterkant. Deze pennetjes zijn verbonden aan plastic plaatje met vier soldeerpuntjes. Aan twee puntjes zijn de draadjes van het element verbonden. Onder elkaar.
De andere kant van het plastic plaatje bevat twee contactpuntjes met een plastic omhulsel. Het hele element schuif je over de arm. Maar helaas er gebeurt niets. Wat is het euvel van beide problemen. Overigens ik heb nog twee Triotrack platenspelers. Deze zien er wat minder mooi uit. Maar spelen goed. (dit even terzijde)
Groet Gerard de Vries
Handtekening