Skip to main content
HiFi, Audio apparatuur en verwante zaken.

Triotrack draait te snel en geeft geen geluid

Meer
13 mei 2025 18:45 #101351 door Vries008
Ik stel de vraag maar even aan u. De heleboel uit elkaar halen zie ik niet zo zitten. Ik heb het nogmaals bekeken. Als ik aan het knopje draai, zie ik de veer bewegen. Dus dat werkt volgens mij, Vervolgens zien ik een soort schoteltje met daar tegenaan een plaatje. In dat schoteltje zitten zeker de kurkjes. Dat plaatje kun je volgens mij losschroeven. Wat dan aan het plaatje hangt zijn een soort magneetjes met koperen lipjes. Deze magneetjes kunnen niet omhoog of omlaag. Ze hangen net boven het draaiende gedeelte van de motor. Deze magneetjes moeten de motor niet raken denk ik. Als ik de schotel en het plaatje omlaag breng raakt het dan niet de motor. Moeten de magneetjes niet langs het draaiende gedeelte lopen en niet er boven.

Handtekening

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
13 mei 2025 15:49 #101350 door peter1952
Ook niet proberen om de draden van de motor los te solderen, het plastic smelt meteen en de draden naar de spoelen breken snel af.
Inderdaad, de twee draden aan de schakelaar van de arm losmaken. Wil je de motor helemaal los hebben dan de moer van de tuimelschakelaar er af draaien en deze uitnemen. Denk erom: Deze schakelaar niet verzetten (is 110/220 V. schakelaar).

Groeten,
Peter

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.

Meer
12 mei 2025 22:19 #101349 door Rene Daemen
Tuimel schakelaar vanaf blijven 110/220 schakelaar
Draden zitten op een schuifschakelaar contact gesoldeert
Grt René

René Daemen

Meer
12 mei 2025 21:49 #101348 door Vries008
Ik zag dat bij de motor een schakelaar zat. Waar dient deze voor. Kun je de motor daarmee uitzetten.

Handtekening

Meer
12 mei 2025 21:19 #101347 door Huub
Nee dat kan niet je moet de PIts gebruiken
De motor moet af geremd worden dat schoteltje
met de kurk noppen moet werken zo wel los als vaster
Het knopje met bijde kanten op kunnen draaien
met vaster zien of het vodoende remt
anders de schotel verstellen dat kan
huub

Meer
12 mei 2025 21:15 #101346 door Vries008
Ik kom toch nog even terug op het te snel lopen van de Trio Track. Ik heb even aan het knopje gedraaid. Echter dat knopje kun je draaien, maar één kant op. Ik kan het niet terug draaien. Zit dan vast. Een andere vraag is het ook mogelijk om de pitch control buiten werking te stellen als het niet lukt om dit werkend te krijgen. Dus gewoon 45, 33 en 78 toeren. Het is natuurlijk mooi dat het erop zit. Maar voor mij heeft het weinig toegevoegde waard.

Handtekening

Gemaakt door Kunena