HiFi, Audio apparatuur en verwante zaken.
Lenco B51 gearriveerd
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Cees
Minder
Meer
24 mei 2022 15:08 #94724
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Lenco B51 gearriveerd
@Huub,
Langere naald geeft minder magneetverplaatsing bij de spoelen dus Minder spanning afgifte.
Naald breedte (elipt of radiaal ) maakt geen F uit.
een elipt kan meer detail uit de plaat halen.
Langere naald geeft minder magneetverplaatsing bij de spoelen dus Minder spanning afgifte.
Naald breedte (elipt of radiaal ) maakt geen F uit.
een elipt kan meer detail uit de plaat halen.
Cees- pa1dba
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
24 mei 2022 12:44 - 24 mei 2022 12:44 #94723
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Lenco B51 gearriveerd
Wat de afgifte betreft dat maakt ook de naald uit
bredere langere naald meer af giften
vandaar Elipt minder is minder af tasting in de groeve
Huub
bredere langere naald meer af giften
vandaar Elipt minder is minder af tasting in de groeve
Huub
Laatst bewerkt 24 mei 2022 12:44 door Huub.
24 mei 2022 00:20 #94721
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Lenco B51 gearriveerd
Tot nu toe ben ik er altijd vanuit gegaan dat deze een output van 5 mV hebben hetgeen Shure in brochures vermeldde.
Maar nu twijfel ik.
Met de komst van de Lenco B51 heb ik dit element met old stock naald weer in gebruik genomen.
Ten opzichte van de Lenco L70 met een Shure M44-7 element output van deze is 9,5 mV valt mij op dat er in het volume niet zoveel verschil tussen deze twee zit.
Op de site Johns radio web staat een output van 7,5 mV vermeld waarvan ik eerder dacht dat het een foutje was.
Echter in de Shure M3D User Guide die ik vandaag heb gedownload staat die 7,5 mV ook vermeld.
Maar nu twijfel ik.
Met de komst van de Lenco B51 heb ik dit element met old stock naald weer in gebruik genomen.
Ten opzichte van de Lenco L70 met een Shure M44-7 element output van deze is 9,5 mV valt mij op dat er in het volume niet zoveel verschil tussen deze twee zit.
Op de site Johns radio web staat een output van 7,5 mV vermeld waarvan ik eerder dacht dat het een foutje was.
Echter in de Shure M3D User Guide die ik vandaag heb gedownload staat die 7,5 mV ook vermeld.
Mvg.
Bert
21 mei 2022 08:11 #94713
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Lenco B51 gearriveerd
De AT3400 heeft een witte naald. Het zijn geen elementen die in een verpakking verkocht worden en in feite niet bedoeld voor losse verkoop, hoewel ze wel verkocht worden bij MaxiAxi en bol.com. Voor de prijs wel een proefje waard. Ze zijn zo goedkoop dat het vervangen van een versleten naald niet rendabel is.
Deze elementen zitten ook op platenspelers die veel beter zijn de Crosley’s.
Maar ik heb iemand wel eens anders gehoord over deze elementen (op een ander forum).
Ook Othofon levert prima betaalbare elementen, bijvoorbeeld de OM PRO S.
Over het algemeen zijn After Market elementen slechter dan de originele. Dat was al in de tijd dat originele naalden gewoon te koop waren. In o.a. Hobbyscoop (Philips) heeft daar een artikel over gestaan, compleet met foto’s.
Het is vaak lonender en beter om een origineel element door een ander te vervangen.
Groeten,
Peter
Deze elementen zitten ook op platenspelers die veel beter zijn de Crosley’s.
Maar ik heb iemand wel eens anders gehoord over deze elementen (op een ander forum).
Ook Othofon levert prima betaalbare elementen, bijvoorbeeld de OM PRO S.
Over het algemeen zijn After Market elementen slechter dan de originele. Dat was al in de tijd dat originele naalden gewoon te koop waren. In o.a. Hobbyscoop (Philips) heeft daar een artikel over gestaan, compleet met foto’s.
Het is vaak lonender en beter om een origineel element door een ander te vervangen.
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
21 mei 2022 07:53 #94712
door Niels
Niels
Beantwoord door Niels in topic Lenco B51 gearriveerd
Hallo,
De zwarte mat ziet er goed uit. Nu dit weekend lekker plaatjes draaien!
Groeten,
Niels
De zwarte mat ziet er goed uit. Nu dit weekend lekker plaatjes draaien!
Groeten,
Niels
Niels
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bert Kn
20 mei 2022 23:18 #94711
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Lenco B51 gearriveerd
Dag Huub,
Ik heb voor de B51 bewust voor het Shure M3D element gekozen omdat ik het zonde vind dit fraaie vintage MD element doelloos te laten.
De combi B51/M3D heb ik middels de analogis easy phono op mijn stereo buizen voorversterker aangesloten welke twee AG9007's aanstuurt.
De 5 mV output is dan ruim voldoende.
Aansluiten op de buizen phono VV met ECC83 en ECC81 van de buizen voorversterker gaat ook prima.
Dat de kop scheef lijkt te staan is inderdaad foto bedrog.
Ik heb voor de B51 bewust voor het Shure M3D element gekozen omdat ik het zonde vind dit fraaie vintage MD element doelloos te laten.
De combi B51/M3D heb ik middels de analogis easy phono op mijn stereo buizen voorversterker aangesloten welke twee AG9007's aanstuurt.
De 5 mV output is dan ruim voldoende.
Aansluiten op de buizen phono VV met ECC83 en ECC81 van de buizen voorversterker gaat ook prima.
Dat de kop scheef lijkt te staan is inderdaad foto bedrog.
Mvg.
Bert