HiFi, Audio apparatuur en verwante zaken.
Analogis easy Phono met DIN aansluitingen.
17 mrt 2022 10:36 - 17 mrt 2022 10:57 #94078
door RR1957
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Beantwoord door RR1957 in topic Analogis easy Phono met DIN aansluitingen.
De Analogist is ook te koop bij BOL zij het wat duurder. Voordeel is wel dat je hem een paar weken kan proberen. Betalen doe je later en als hij niet bevalt betaal je niet. Stuur je hem gewoon terug zonder terugboekingsproblemen.
25 recensenten zijn dan zeer tevreden, één gemiddeld en één ontevreden.
Ik vraag me dan altijd af wat je daarmee moet. Zeker de opmerkingen over de geluidskwaliteit die altijd toch wel persoonlijk is.
Ze vermelden immers niets over hun installatie.
Vrijwel iedereen raad hem aan behalve uiteraard die ene met de volgende
recensie: "Constante brom aanwezig...ondanks aansluiten van aarde draad. Aansluiting van de voeding was al snel kapot, deze lag opeens los in het kastje, waardoor je de stekker er niet meer in kreeg...heb een andere duurdere gekocht..."
Ik heb al jaren een HQ die op de Dynavox lijkt, ooit van een goede vriend gekregen, op de M3D en de B7X73A en de weergave is zeer naar tevredenheid.
Wellicht als je een (boven)gemiddelde hifi set (over high end zal ik het niet hebben, dat is een religie) hebt moet je dit niet kopen, op de oude vintage spullen werkt zoiets voldoende. Kan het beter met een (veel) duurdere? Ik betwijfel het. Het is immers altijd beter dan wat er 65 jaar geleden werd aangeboden aan vv's.
Maar misschien deze van Pro Ject? Geen DIN aansluitingen trouwens. Zal er een overgangetje bij moeten.
Heeft slechts één recensie en dan naar volle tevredenheid.
25 recensenten zijn dan zeer tevreden, één gemiddeld en één ontevreden.
Ik vraag me dan altijd af wat je daarmee moet. Zeker de opmerkingen over de geluidskwaliteit die altijd toch wel persoonlijk is.
Ze vermelden immers niets over hun installatie.
Vrijwel iedereen raad hem aan behalve uiteraard die ene met de volgende
recensie: "Constante brom aanwezig...ondanks aansluiten van aarde draad. Aansluiting van de voeding was al snel kapot, deze lag opeens los in het kastje, waardoor je de stekker er niet meer in kreeg...heb een andere duurdere gekocht..."
Ik heb al jaren een HQ die op de Dynavox lijkt, ooit van een goede vriend gekregen, op de M3D en de B7X73A en de weergave is zeer naar tevredenheid.
Wellicht als je een (boven)gemiddelde hifi set (over high end zal ik het niet hebben, dat is een religie) hebt moet je dit niet kopen, op de oude vintage spullen werkt zoiets voldoende. Kan het beter met een (veel) duurdere? Ik betwijfel het. Het is immers altijd beter dan wat er 65 jaar geleden werd aangeboden aan vv's.
Maar misschien deze van Pro Ject? Geen DIN aansluitingen trouwens. Zal er een overgangetje bij moeten.
Heeft slechts één recensie en dan naar volle tevredenheid.
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Laatst bewerkt 17 mrt 2022 10:57 door RR1957.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
17 mrt 2022 05:25 - 17 mrt 2022 05:31 #94077
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Analogis easy Phono met DIN aansluitingen.
De gebruiker die jij niet serieus neemt, dacht deze voorversterker te gebruiken bij een platenspeler met een kristal of keramisch element. Dat gaat natuurlijk niet. De aanpassing op het element is niet goed en de voorversterker wordt totaal overstuurd door het veel te sterke signaal.
Als de (Garrard) platenspeler er geschikt voor is, kun je deze dan beter van een M.D.-element voorzien.
Dit zijn standaard voorversterkertjes met twee transistoren of een opamp per kanaal.
Wie het allerbeste wil, kan beter wat anders kiezen, zoals de NAD PP2e.
Zelf gebruik ik regelmatig op locatie de Philips 22GH915. Deze doet het bijzonder goed, ook bij niet Philips elementen (bijvoorbeeld Dual).
Die is nog wel eens te vinden.
Groeten,
Peter
Als de (Garrard) platenspeler er geschikt voor is, kun je deze dan beter van een M.D.-element voorzien.
Dit zijn standaard voorversterkertjes met twee transistoren of een opamp per kanaal.
Wie het allerbeste wil, kan beter wat anders kiezen, zoals de NAD PP2e.
Zelf gebruik ik regelmatig op locatie de Philips 22GH915. Deze doet het bijzonder goed, ook bij niet Philips elementen (bijvoorbeeld Dual).
Die is nog wel eens te vinden.
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Laatst bewerkt 17 mrt 2022 05:31 door peter1952.
17 mrt 2022 04:57 #94076
door Franc
Beantwoord door Franc in topic Analogis easy Phono met DIN aansluitingen.
Hoi Bert,
Ze lijken verdacht veel op elkaar!
Pak de goedkoopste in de reeks.
Net zoals vroeger die Hape dingetjes met 2 transistors per kanaal, zal nu een opampje zijn voor beide kanalen.
Ik vond vroeger deze standaard dingetjes niet eens echt slecht, lag meestal aan element/naald.
Goed voor een standaard opstelling, geen high end!
Mvg Frank
Ze lijken verdacht veel op elkaar!
Pak de goedkoopste in de reeks.
Net zoals vroeger die Hape dingetjes met 2 transistors per kanaal, zal nu een opampje zijn voor beide kanalen.
Ik vond vroeger deze standaard dingetjes niet eens echt slecht, lag meestal aan element/naald.
Goed voor een standaard opstelling, geen high end!
Mvg Frank
17 mrt 2022 00:15 - 17 mrt 2022 00:16 #94075
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Analogis easy Phono met DIN aansluitingen. werd gestart door Bert Kn
Tijdens mijn zoektocht naar een Phono voorversterker met DIN-aansluitingen kwam ik deze van Analogis en de Dynavox TC4 tegen.
De Dynavox TC4 viel direct af gezien de gebruikersrecensies.
De Analogis easy Phono is voor €24,43 gratis verzending bij Amazon.nl te bestellen en voordeliger dan de Dynavox TC4.
Iemand hier toevallig ervaringen met de Analogis easy Phono?
Sommige gebruikers neem ik niet serieus zoals de met rode pijl aangegeven gebruiker van de Analogis easy Phono.
De Dynavox TC4 viel direct af gezien de gebruikersrecensies.
De Analogis easy Phono is voor €24,43 gratis verzending bij Amazon.nl te bestellen en voordeliger dan de Dynavox TC4.
Iemand hier toevallig ervaringen met de Analogis easy Phono?
Sommige gebruikers neem ik niet serieus zoals de met rode pijl aangegeven gebruiker van de Analogis easy Phono.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 17 mrt 2022 00:16 door Bert Kn.